پنجشنبه 6 اسفند 1383

خاتمي: بدون درنظر گرفتن عقايد شخصي اين افراد (ايرانيان مقيم خارج از كشور) بايد از نفوذشان در زمينه‌هاي مختلف حمايت جدي شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


جلسه‌ي شوراي‌عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور چهارشنبه شب به رياست حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمي رييس‌جمهور تشكيل شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، خاتمي در اين جلسه با اشاره به توانايي‌هاي ايرانيان مقيم خارج از كشور بر ضرورت فعال شدن دستگاههاي اجرايي كشور براي حل مشكلات آنان تاكيد كرد.

رييس‌جمهور تعامل سازنده با ايرانيان خارج از كشور، حمايت از حقوق ايرانيان در عرصه‌هاي مختلف اعم از اجتماعي، اقتصادي، علمي و فرهنگي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: بايد در اين زمينه‌ها تلاش شود تا به راهكارهاي مناسبي براي استفاده از توانايي هاي ايرانيان خارج از كشور برسيم.

رييس‌جمهور حضور شمار زيادي از ايرانيان تحصيل‌كرده و صاحب نفوذ در كشورهاي مختلف را ارزشمند توصيف كرد و افزود: بايد با تدبير و سازماندهي صحيح و بدون در نظر گرفتن عقايد شخصي اين افراد از نفوذ آن‌ها در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي و اقتصادي حمايت جدي شود.

رييس جمهور هم‌چنين دبيرخانه شوراي‌عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور را موظف كرد در زمان مقتضي و با مشاركت دستگاههاي عضو شورا، نسبت به تدوين آمار نهايي آنان به تفكيك كشورها و توانايي‌هاي ايرانيان اقدام كنند.

در اين جلسه هم‌چنين ايجاد چهار گارگروه فعال در زمينه‌هاي فرهنگي، آموزشي و رسانه‌اي، علمي و تحقيقاتي، اقتصادي و بازرگاني و حقوقي و كنسولي براي رسيدگي دقيق‌تر به مشكلات و مسائل ايرانيان خارج از كشور تصويب و مسووليت اين كارگروهها به ترتيب بر عهده ي وزاري فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم، تحقيقات و فناوري، اقتصاد و دارايي و امور خارجه گذاشته شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از مصوبات ديگر اين جلسه بررسي و تصويب موضوعات آيين‌نامه شوراي‌ عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور و هم چنين تركيب روساي گارگروههاي تابعه‌ي شوراها بود.

در ابتداي اين جلسه دكتر كمال خرازي وزير امور خارجه گزارشي از روند پيگيري امور ايرانيان خارج از كشور در وزارت خارجه را ارائه داد.

دكتر علي‌اصغر شعر دوست دبير شوراي‌عالي ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز در اين جلسه مهمترين اقدامات انجام شده توسط دبيرخانه‌ي شورا را گزارش داد.

در اين جلسه وزاري فرهنگ و ارشاد اسلامي، علوم، تحقيقات و فناوري، اقتصاد و دارايي، امور خارجه، آموزش و پرورش كشور و نمايندگان صدا و سيما و مركز مشاركت زنان رياست جمهوري حضور داشتند.

Copyright: gooya.com 2016