چهارشنبه 26 اسفند 1383

بيجه در ملاء عام به دار آويخته شد، خبرگزاري هاي ايران

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

محمد بسيجه معروف به بيجه، متهم رديف اول جنايات پاكدشت، پس از محكوم شدن به 16 بار قصاص از سوي شعبه‌ي 74 دادگاه كيفري استان تهران، صبح امروز به دار مجازات آويخته شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) هزاران نفر از مردم پاكدشت از ساعات ابتدايي صبح امروز در ميدان معلم پاكدشت براي به شهادت نشستن اجراي عدالت درباره‌ي كسي كه پاكدشتي‌ها، قيام‌دشتي‌ها، خاتون‌آبادي‌ها و ايراني‌ها را داغدار كرد، جمع شده بودند و با احساساتي جريحه‌دار شده و با غم بزرگ از دست دادن نونهالاني كه مي‌توانستند اميدي براي ايران باشند، با چشماني ترشده از درد بي‌رحمي مردي كه 20 كودك اين سرزمين را پرپر كرد، دور تا دور ميدان حصاركشي شده ايستادند و با تكرار “الله اكبر“ اجراي عدالت را فرياد مي‌زدند.

محمد بيجه كه گفته بود اگر دستگير نمي‌شد 100 كودك را از بين مي‌برد، براي اجراي عدالت آورده شد؛ جمع، جريحه‌دار از بي‌رحمي او، فقط جاري شدن حكم را براي التيام دردهايشان مي‌خواستند اما دردي كه او كاشته حتي با از بين رفتنش، درمان نمي‌شود.

بيجه را با دست و پايي بسته آوردند؛ ماموران مانع از خانواده‌هايي مي‌شدند كه به سوي بيجه آمده و او را مورد لعن قرار مي‌دادند و با فريادهاي زجركشيده به او حمله مي‌كردند اما باز هم كاردي كه در دست فردي از آن جمع بود به بيجه اصابت كرد.

او بر روي جرثقيلي قرار گرفت كه چشمان غمگين و دل‌هاي دردكشيده‌ي پاكدشتي‌ها، همه او را مي‌ديدند؛ اجراي عدالت با حد آغاز مي‌شود براي «14 فقره تفخيذ»،«100 تازيانه».

نوبت به اجراي حكم قصاص رسيد؛ طناب دار توسط مادر ميلاد، يكي از قربانيان اين جنايات به گردن بيجه آويخته شد.

خانواده‌ي قربانيان با هورا كشيدن و كف‌زدن، از اجراي عدالت درباره‌ي بيجه‌اي كه هرگز به آنها و فرزندانشان رحم نكرد و بيش از 20 كودك را مورد آزار قرار داد و ملتي را به عزاي كودكان از دست رفته‌اش نشاند، ابراز خشنودي و خوشحالي مي‌كردند. فرياد ”الله اكبر“ به آسمان پاكدشت مي‌رسيد و به گوش كودكان پاكدشتي كه شاهد باشند هرگز جنايت‌كاري توان گريز از مجازات ندارد.

جنازه‌ي جاني پاكدشت به پايين كشيده و دايره‌ي مردم تنگ‌تر شد؛ پدر يكي از قربانيان مي‌گفت كه بايد اين جاني به دست مردم سپرده مي‌شد تا آنها او را به مجازات برسانند.

پزشك قانوني، مرگ قاتل 20 كودك بي‌گناه را تاييد كرد؛ هنگام خارج كردن جسد از محوطه، مردم به دنبال آمبولانس مي‌دويدند و فرياد مي‌زدند و به تاريخ مي‌گفتند كه غمي سنگين بر دلشان باقي مانده؛ غم بي‌پناهي.
----------------------------

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايرنا:

بيجه اعدام شد

پاكدشت، تهران بزرگ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۳/۱۲/۲۶‬

محمد بيجه قاتل و جنايتكار ‪ ۲۲‬ساله پاكدشتي صبح امروز با حضور هزاران تن از مردم پاكدشت و خانواده‌هاي مقتولان در ميدان معلم اين شهرستان به دار مجازات آويخته شد.

وي در ‪ ۱۵‬شهريور ‪ ۸۳‬دستگير و در شعبه ‪ ۷۴‬كيفري استان تهران محاكمه و در تاريخ ‪ ۲۷‬آبانماه امسال به ‪ ۱۶‬بار قصاص و يك بار اعدام ، ‪ ۱۵‬سال حبس و ‪ ۱۰۰‬تازيانه حد الهي محكوم شد.

در ساعت ‪ ۱۰‬بامداد نخست صد تازيانه و ساعت ‪ ۱۰‬و ‪ ۳۰‬دقيقه طناب دار توسط مادر ميلاد تهامي يكي از مقتولان به گردن قاتل آويخته شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مركز استان تهران از پاكدشت، نوجوانان و جوانان حاضر در محل اعدام كه بيشتر در سنين ‪ ۱۰‬تا ‪ ۲۵‬سال بودند ضمن ابراز خوشحالي از اعدام بيجه نسبت به آنچه تبرئه "علي باغي" همدست و شريك جرم بيجه اعلام كردند، به شدت معترض شدند.

محمد بيجه جنايتكار پاكدشتي با همكاري و همدستي علي باغي اين امكان را يافته بود كه در مدت حدود ‪ ۱۸‬ماه بيش از ‪ ۲۰‬كودك بي‌گناه پاكدشتي را با هولناك‌ترين و فجيع‌ترين شكل به قتل رسانده بود و فضايي از رعب و وحشت و ناامني در اين شهرستان ايجاد كرده بود.
----------------------------

فارس:
با تحمل صد ضربه شلاق
جاني پاكدشت به دار مجازات آويخته شد


خبرگزاري فارس: ‌محمد بيجه قاتل 22 كودك پاكدشتي بعد از تحمل يكصد ضربه شلاق به دار مجازات آويخته شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، خانواده‌هاي مقتولين در ساعت 6 صبح در محل دادسراي پاكدشت حاضر شده بودند كه با هدايت به نماز‌خانه اين محل منتظر اجراي حكم شدند.
محمد بيجه ساعت 8 صبح تحت تدابير شديد امنيتي وارد ساختمان دادگستري پاكدشت و به اتاق دادستان هدايت شد. هنگام ورود بيجه به اتاق، وي براي خبرنگاران حاضر در محل دست تكان داد و با خونسردي وارد شد.
ساعت 9 صبح جمعيت زيادي در ميدان اصلي شهر پاكدشت كه توسط داربست محصور شده بود، جمع شدند و مامورين نيز به حالت آماده باش قرار گرفتند.
در اين هنگام جمعيت اقدام به سر و صدا و انفجار مواد محترقه كردند كه بخشدار شهرستان پاكدشت با حاضر شدن در محل مردم را به آرامش دعوت كرد.
در بين صحبتهاي بخشدار چندين بار جمعيت حاضر اقدام به سر و صدا و «هو» كشيدن كردند كه وي از مردم خواست ضمن آرامش خود، تكبير سر دهند.
به گزارش فارس، راس ساعت 10 صبح محمد بيجه در حالي كه در حلقه ماموران بود وارد محوطه شد كه در اين هنگام جمعيت بعد از گذشتن از موانع اقدام به حمله به وي كردند كه بلافاصله مامورين جلوي اين اقدام را گرفته و آنها را به بيرون از داربست هدايت كردند. بعد از آرامش نسبي محل، نماينده دادگاه اقدام به قرائت حكم صادره كرد.



وي حكم بيجه را ارتكاب 21 فقره قتل عمد، افساد في‌الارض و آدم ربايي ذكر كرد وگفت: مطابق راي شعبه 74 دادگاه كيفري استان، بيجه به 16 بار قصاص، يك بار اعدام در ملاء‌عام ، يكصد تازيانه و 15 سال حبس محكوم شده است.
بعد از قرائت حكم، بيجه جهت حكم شلاق به بالاي جرثقيلي كه جهت اين منظور در محل مستقر بود، هدايت و يك صد ضربه شلاق به وي زده شد.
بعضي از خانواده‌هاي مقتولين در اين هنگام با حضور در كنار جرثقيل خواستار اجراي حكم شلاق توسط خود بودند كه از اين كار ممانعت به عمل آمد.
بعد از اجراي حكم شلاق، بيجه به سمت طناب دار هدايت شد كه در اين هنگام چندتن از خانواده‌هاي مقتولين به سمت وي حمله ور شدند كه توسط مامورين انتظامي مستقر در محل به طرف جايگاه حكم هدايت شدند.
مادر ميلاد تهاني كه فرزند 10 ساله اش به دست بيجه به قتل رسيده بود، طناب دار را به گردن وي انداخت و در اين هنگام جمعيت حاضر نيز دست زدند.
محمد بيجه در ساعت 10:15 بالاي طناب دار رفت و خانواده مقتولين نيز درهنگامي كه وي بالاي طناب دار بود، همراه با گريه اسم فرزندان خود را با صداي بلند فرياد مي‌زدند.
زماني كه آمبولانس پزشكي قانوني جهت انتقال جنازه در محل حاضر شد جمعيت دار بست‌ها را كنار زده و به سمت جنازه حمله‌ور شدند كه بار ديگر مامورين نيروي انتظامي مانع شدند.
تعدادي از افراد حاضر در محل اقدام به سنگ پراني‌هاي پي در پي نمودند كه در اين هنگام مامورين بلافاصله جنازه را درون آمبولانس قرار داده و آمبولانس تحت تدابير شديد امنيتي از محل خارج شد.
بعد از خارج شدن آمبولانس، درگيري كه همراه با سنگ پراني‌هاي پي‌درپي بود، ادامه پيدا كرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، سعيد مرتضوي دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز با حضور در محل از نزديك نسبت به اجراي حكم نظارت داشت.
خبرنگاران زيادي از رسانه‌هاي داخلي و خارجي از جمله bbc و گاردين نسبت به پوشش وسيع مراسم اقدام اقدام مي‌كردند.
گفتني است حدود 5 هزار نفر در مراسم اعدام بيجه حضور داشتند.
باقي نور پدر يكي از مقتولين در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس روز اعدام بيجه را روز خوشحالي خود ذكر كرد و گفت: از ديشب كه خبر اعدام شدن بيجه را شنيدم از خوشحالي تا صبح نخوابيده‌ام.
پدر كيوان خسروي كه فرزند 10 ساله‌اش به دست بيجه به قتل رسيده بود نيز به خبرنگار فارس گفت: امروز بهترين روز براي من است.
وي سپس در حالي كه محمد بيجه بالاي چوبه دار بود همراه با گريه اقدام به فرياد زندن اسم فرزندش كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19396

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيجه در ملاء عام به دار آويخته شد، خبرگزاري هاي ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016