سه شنبه 27 اردیبهشت 1384

اعتصاب غذای مجتبي سميعي‏نژاد وبلاگ نويس زنداني، گزارشگران بدون مرز

مجتبي سميعي‏نژاد وبلاگ نويس که از شنبه ٢٤ بهمن ماه در زندان بسر مي برد. از روز شنبه ٢٤ ارديبهشت ماه در اعتراض به وضعيت بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است. گزارشگران بدون مرز از همه ی وبلاگ نويسان مي خواهد که همبستگي خود را با همکار زنداني شان به هر وسيله نشان دهند.

گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام مي کند که " زندگي مجتبي سميعي‏نژاد در خطر است. اين وبلاگ نويس در زنداني حبس شده است که در طي چند ماه گذشته تعدادی زنداني به علت خشونت و درگيری در بين خود کشته و يا زخمي شده اند. بايد در باره ی مجتبي سميعي‏نژاد بر روی شبکه اينترنت و در رسانه ها حرف زد و مسوولان جمهموری اسلامي را برای آزادی وی تحت فشار قرار داد. همه ی وبلاگ نويسان بايد در رابطه با سرنوشت مجتبي سميعي نژاد و دو وبلاگ نويس و وب نگار زنداني محمدرضا نسب عبدالهي و مجتبي لطفي احساس مسئوليت کنند."

مجتبي سميعي‏نژاد بنا بر گفته های خانواده و دوستانش قصد داشته است تا نسبت به دستگيری غير قانوني و بدرفتاری هایي که با وی در مدت بازداشت شده است؛ شکايت کند. اما بازجويان به وی پاسخ داده اند که" به جای مي روی که از شکايت پشيمان شوی". وی هم اکنون در زندان معروف گوهردشت و در ميان زندانيان عادی زنداني است. آقای صفر سميع نژاد، پدر مجتبي به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اعلام کرده است " تاكنون به تعدادي از مسوولان، نامه نوشتهام و تقاضاي رسيدگي به پروندهي مجتبي سميعنژاد را خواستار شدهام ولي هيچ ترتيب اثري به اين موضوع داده نشده و به وضعيت وي رسيدگي نميشود، ديگر نميدانم كه به كجا مراجعه كنم" چهارشبنه گذشته مجتبي سمعي نژاد را با دستبند و پابند به دادگاه برده بودند.

در روزهای اخير برای آزادی مجتبي سميعي‏نژاد طوماری(http://alpr.30morgh.org/guest/archives/002216.php) از سوی برخي از وبلاگ نگاران ايراني بر روی سايت های اينترنتي گذاشته شده است. که در آن از "آيت الله شاهرودی تقاضا شده است که مجتبي سميعي‏نژاد را آزاد کنند." طومار ديگری(http://www.petitiononline.com/mojsn/petition.html). از سوی ديگر وبلاگ نويسان و از همان فردای دستگيری اين وبلاگ نويس انتشار يافته بود که "خواهان آزادی بدون قيد وشرط مجتبي سميعي‏نژاد است."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مجتبي سميعي نژاد در١١ آبان ماه سال جاری به جرم انتشار خبر دستگيری سه وبلاگ نويس بر روی وبلاگش (HTTP://MAN-NAMANAM.BLOGSPOT.COM) بازداشت شده بود. در مدت دستگيری، وبلاگ اش توسط يک وبلاگ متعلق به گروه افراطي اسلامي حزب الله (HTTP://IRONGROUP.BLOGSPOT.COM/) هک شد. مجتبي سميعي نژاد به محض آزاد شدن وبلاگ جديدی (HTTP://8MDR8.BLOGSPOT.COM) را درست کرد. گويا نوشتن اين وبلاگ " اتهامات جديد" در پرونده سميعي‏نژاد است که به علت آن دوباره بازداشت شده است. شنبه ٢٤ بهمن ماه مجتبي سميعي‏نژاد پس از احضار غيرقانوني توسط دادسراي ناحيه ٢١و افزايش قرار وثيقه اش از ٥٠ به ١٠٠ ميليون تومان چون قادر به پرداخت اين مبلغ نبود مجددا بازداشت شد.

در ايران دو وبلاگ نويس و وب نگار محمدرضا نسب عبدالهي و مجتبي لطفي همچنان در زندان بسر مي برند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22733

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب غذای مجتبي سميعي‏نژاد وبلاگ نويس زنداني، گزارشگران بدون مرز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016