چهارشنبه 18 خرداد 1384

تجمع خانواده ناصر زرافشان در مقابل زندان اوين، ايرنا و ايسنا

تهران بزرگ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۱۸‬
داخل سياسي. تحصن زرافشان
خانواده " ناصر زرافشان" و تعدادي از اعضاي گروه موسوم به " اتحاد دموكراسي خواهان ايران" ( بيست نفر)، صبح امروز با تجمع مقابل در اصلي زندان اوين خواهان آزادي ناصر زرافشان شدند.

به ادعاي همسر ناصر زرافشان، وي از ديروز سه‌شنبه (درزندان) اقدام به اعتصاب غذا كرده است.

هما رزافشان اضافه كرد: " با توجه به بيماري‌هاي كليوي زرافشان اين اقدام براي وي بسيار خطرناك است."

همسر رزافشان به خبرنگار ايرنا گفت: " به همسرم از شش ماه گذشته تاكنون مرخصي داده نشده و او هم اكنون در وضعيت بدي از نظر جسماني بسر مي‌برد."
تجمع‌كنندگان با نصب پلاكاردي با مضمون " ناصر زرافشان آزاد بايد گردد"، " آدم‌كش‌ها و دزدها به مرخصي مي‌روند، دكتر همچنان در زندان است" ، "ناصر زرافشان تنها به خاطر حق طلبي و عدالت خواهي درزندان بسر مي‌برد"، آزادي زرافشان را خواستار شدند.

"ناصر زرافشان مرداد سال ‪ ۸۱‬به اتهام افشاي اسرار دولتي بازداشت شده است."
وي كه به عنوان وكيل پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي فعاليت داشته توسط دادگاه به پنج سال زندان و ‪ ۷۰‬ضربه شلاق محكوم شده است.
---------------------------------

گزارش ايسنا:

” تجمع مقابل اوين در حمايت از ناصر زرافشان”
همسر زرافشان از برگزاري مصاحبه‌ي مطبوعاتي طي روزهاي آينده خبر داد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

تعدادي از فعالان سياسي و حقوقي و خانواده‌ي ناصر زرافشان در حمايت از وي و اعتراض به آنچه به خطر افتادن سلامت وي، خواندند، صبح روز چهارشنبه در مقابل زندان اوين تجمع كردند.

هما زرافشان همسر اين وكيل زنداني در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به وضعيت جسمي همسرش گفت: اقدامات وكلا براي كسب مرخصي استعلاجي تاكنون ثمربخش نبوده است، چندين بار از مسوولان درخواست رسيدگي كرده‌ايم، متاسفانه عكس‌العمل قانع‌كننده‌اي نشان ندادند.

همسر زرافشان يادآور شد: ما به اعتراض تا آزادي بي‌قيد و شرط وي ادامه مي‌دهيم و طي چند روز آينده كميته‌اي كه با حضور شيرين عبادي، محمد شريف، دكتر فريبرز رييس دانا، درويشيان و سيف‌الله اكبري تشكيل شده مصاحبه‌ي مطبوعاتي خواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس اين گزارش در اين تحصن پلاكارد‌هايي با عناويني، چون «زنداني سياسي آزاد بايد گردد»، «دكتر ناصر زرافشان تنها به خاطر حق طلبي و عدالت خواهي در زندان است و آدم كش‌ها و دزد‌ها به مرخصي مي‌روند تا به جنايات خود ادامه دهند» ، «دولت جمهوري اسلامي ايران و مسوولان ذيربط مسوول حفظ سلامتي او كه از بيماري كليوي رنج مي‌برند، است» حمل مي‌شد.


شهلا انتصاري، يكي از حاضران نيز گفت: ما معتقديم كه زرافشان بدون دليل قانع‌كننده‌اي در زندان است، از سويي آزادي بيان حق تمام افراد است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24057

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع خانواده ناصر زرافشان در مقابل زندان اوين، ايرنا و ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016