شنبه 21 خرداد 1384

رييس كميسيون امنيت و همكاري اروپا در واشنگتن: اوضاع حقوق بشر در ايران رو به وخامت است، ايسنا

در آستانه‌ي برگزاري نشست شوراي حكام، رييس كميسيون امنيت و همكاري اروپا در واشنگتن در اظهاراتي مداخله‌جويانه مدعي شد كه اوضاع حقوق بشر در ايران رو به وخامت است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پايگاه اينترنتي يو.اس. نيوز واير با گزارش اين خبر به نقل از سناتور سم براون بك، رييس كميسيون امنيت و همكاري اروپا در واشنگتن كه به ”كميسيون هلسينكي“ معروف است و طي اولين سري از نشست‌هايي كه قرار است در آن به بررسي آنچه ”اقليت رژيم‌هاي خودسر و تاثير آنها بر سازمان امنيت و همكاري در منطقه‌ي اروپا” خوانده، بپردازد، مدعي شد: لازم است آمريكا و متحدين اروپايي‌اش براي اعمال فشار بر تهران به منظور بهبود سابقه‌ي اين كشور استراتژي مشتركي را اتخاذ كنند.

رييس كميسيون هلسينكي مدعي شد، سابقه‌ي بد حقوق بشر دولت ايران واقعا رو به وخامت گذاشته است و اين چيزي نيست كه آمريكا و متحدين اروپايي ما بتوانند ناديده بگيرند.

وي همچنين گفت كه آمريكا با انگليس آلمان و فرانسه طي ماه‌هاي اخير در زمينه‌ي آنچه ”تهديد فزاينده‌ي جاه‌طلبي‌هاي هسته‌يي ايران” خواند، فعاليت كرده‌اند و اكنون لازم است كه آمريكا اين تمركز را بر روي اوضاع حقوق بشر در ايران داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالي است كه طي اين نشست به اين مساله اشاره شد كه امسال بر خلاف سال‌هاي گذشته، در كميسيون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو هيچ قطعنامه‌ي مشتركي ميان آمريكا و اتحاديه‌ي اروپا در خصوص حقوق بشر در ايران مطرح نشد. چنانچه يكي از اعضاي كميسيون هلسينكي در اين باره گفت: از اينكه در كميسيون حقوق بشر، ايران در كانون توجه قرار نگرفت دلسرد شدم. خوشبختانه اين جلسات توجهات را به سوي ايران جلب خواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24219

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رييس كميسيون امنيت و همكاري اروپا در واشنگتن: اوضاع حقوق بشر در ايران رو به وخامت است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016