دوشنبه 20 تیر 1384

حسن بيادي، عضو شوراي شهر: مردم عاشق احمدي نژاد هستند، انتخاب

* ما 15 نفر (آبادگران) سابقه فعاليت سياسي نداريم

نام ائتلاف آبادگران بعد از انتخابات شوراي شهر در اسفند 81 در فضاي سياسي كشور مطرح شد. اين ائتلاف ابتدا در انتخابات شوراي شهر بروز و ظهور نمود و بعد از مدتي استراتژي خود را فتح كرسي‌هاي مجلس شوراي اسلامي قرار داد و ليستي 30 نفره را با عنوان اعضاي ائتلاف آبادگران در هفتمين انتخابات مجلس ارائه كرد كه مورد استقبال قرار گرفت و 29 نفر از اين ائتلاف وارد مجلس شوراي اسلامي شدند. اين ائتلاف در گام سوم موفق به فتح كرسي رياست قوه‌ي مجريه شد.


حسن بيادي با اشاره به اين كه از به عنوان يكي از همفكران و نزديكان احمدي‌نژاد نامبرده مي‌شود، در ابتداي مصاحبه‌ي خود تعدادي از عكس‌هاي خود را كه به همراه احمدي‌نژاد در ايام تبليغات به شهرستان‌هاي مختلف مسافرت كرده نشان داده و گفت: در ابتدا به علت ناشناخته بودن احمدي‌نژاد تعداد زيادي در مجالس ما شركت نمي‌كردند ولي بعد از مدتي به خصوص پس از ثبت نام در انتخابات با شناخته شدن بيشتر، وي مورد استقبال پرشور و دور از انتظار سياسيون و مردم قرار گرفت وحتي بعضي افراد پس از شنيدن صحبت‌هاي احمدي‌نژاد ! به وجد آمده و بعضا گريه مي‌كردند و به عنوان يك فرد معنوي و مقدس او را در آغوش مي‌گرفتند.

حسن بيادي در اين مصاحبه در ابتدا در مورد ائتلاف آبادگران اظهار داشت: ائتلاف آبادگران از اول قرار نبود كه چنين گسترش پيدا كند. ما 15 نفر به عنوان عضو ائتلاف آبادگران تصميم داشتيم كه فعاليت خود را در شورا متمركز كنيم و هدف از آن جلب رضايت عموم بود. مردم در مورد مسائل شهري داراي مشكلات لاينحل بسيار زيادي بودند. از شوراي شهر اول به علت جنجال‌هاي سياسي خسته شده و حاضر نبودند به هيچ وجه در انتخابات شورا شركت كنند؛ البته ما در آن زمان كه وارد شوراي شهر شديم از قبل ء ?اراي سابقه‌ي سياسي جدي نبوديم. البته با تمام زواياي سياست آشنا بوديم ولي اهل سياست بازي نبوديم. حتي قبل از اينكه كار خود را شروع كنيم اقدام به انجام كار تحقيقاتي كرديم و در راستاي حل مشكلات مردم ديدارهاي مردمي را صورت داديم و خوشبختانه اين رويه در شهرداري نيز ادامه پيدا كرد و در همين ملاقات‌هاي مردمي بسياري از مشكلات مردم كه داراي سابقه‌ي چند ساله بود حل و درصد زيادي از مشكلات مردم به صورت قانوني رفع شد. همانطور كه گفتم پروژه‌ي اول ما جلب رضايت عمومي مردم و برگرداندن آرامش به شورا و كلان شهر تهران بود و خوشبختانه در اين امر نيز موفقيت هاي زيادي حء ?صل گرديد.


عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي، ادامه داد: با توجه به خدماتي كه آبادگران در شوراي شهر انجام داده بود توانست بين مردم تهران بالاترين محبوبيت را كسب كند و حتي در نظرسنجي‌هايي كه در تهران صورت گرفت مردم اعلام كردند كه در انتخابات مجلس هفتم به كساني راي خواهند داد كه آبادگران آنان را معرفي كنند و همين دوستاني كه اكنون در مجلس با عنوان آبادگران هستند در ابتدا آمدند و با هماهنگي اين گروه براي فعاليت‌هاي تبليغاتي خود از نام آبادگران استفاده كردند كه خوشبختانه با ورود اين دوستان به مجلس هفتم هندسه‌ي مجلس هفتم به طور كلي عوض شد و ما رايحه‌ي خدمت را همانطور كه از شوراي شهر استشمام مي‌كرديم تفريبا از مجلس نيز استشمام كرديم.

وي با انتقاد از مجلس ششم ابراز عقيده كرد: در زمان برقراري جلسات مجلس ششم، جامعه متشنج بود ولي وقتي بسته مي‌شد و در تعطيلات به سر مي‌برد جامعه آرامش داشت ولي اكنون با حضور دوستان ما در مجلس هفتم وضعيت كاملا برعكس شده است وقتي كه مجلس تعطيل مي‌شود مردم نگران مي‌شوند و نسبت به اين امر اعتراض مي‌كنند.

وي ادامه داد: در انتخابات رياست جمهوري نيز آبادگران بدنبال فردي بود كه بتواند مطالبات مردم را رهبري و استيفا نمايد و رضايتمندي عمومي را جلب كند. به همين خاطر دوستان آبادگران در شوراي شهر به سراغ احمدي‌نژاد رفتند. احمدي‌نژاد فردي مردم‌دار و مردم‌وار بود و شعار آبادگران يعني صداقت در گفتار و سلامت در عمل را توانسته بود در شهرداري تهران جامه‌ي عمل بپوشاند. عملكرد وي باعث شده بود كه تفكر در شهرداري كاملا نسبت به قبل عوض شود و بر اثر تلاش‌هاي وي بود كه سفره‌ي ربا از شهرداري تهران برچيده، وام ازدواج جوانان برقرار شد و مقررات دست‌ و پا گير نوعا اصلاح شد. البته شايد هنوز اشكالاتي در سيستم شهرداري تهران وجود داشته باشد ولي مطمئنا اين اشكالات با تعويض افراد برطرف نمي‌شود بلكه بايد تفكر و روي١ ?رد را عوض كرد تا روحيه‌ي خدمتگزاري به مردم توسعه پيدا كرده و نهادينه شود.

عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي، در پاسخ به سوالي مبني بر قصد اين ائتلاف براي تبديل به حزب شدن، گفت: ما پانزده نفر اعضاي شوراي شهر در صدد هستيم كه اقدام به تشكيل جمعيتي به اين نام كنيم. البته بنا نداريم كه افراد زيادي را به اين ائتلاف اضافه كنيم. در اين چند سال اخير بسياري از دوستان در جريان اصولگرا بوده‌اند كه قصد داشته‌اند نام اين ائتلاف را به نفع خود مصادره كنند كه خداوند نگذاشت.

اين عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي، در ارتباط با انتخاب احمدي‌نژاد به عنوان كانديداي اين ائتلاف در انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: هنگامي كه ما احمدي‌نژاد به عنوان كانديداي خود معرفي كرديم بسياري از دوستان در جريان اصولگرا از جمله دوستاني در مجلس هفتم با اين انتخاب موافق نبودند و حتي به ما فشار مي‌آوردند كه دست از حمايت خود برداريم و اينكه احمدي‌نژاد از كانديداتوري استعفا دهد و ما همگي در مقابل اين فشارها ايستادگي كرديم. در اين ميان مهندس چمران نقش موثر و كليدي‌تري داشت و توانست به خوبي اين جريانات را با درايت خاص خود مديريت كند.

بيادي گفت: در ابتدا نظرسنجي‌هايي كه صورت مي‌گرفت احمدي‌نژاد در رتبه‌ي پايي! ن بود ولي وقتي مردم با صدا و ديدگاه‌هاي وي آشنا شدند به صورت اعتقادي عاشق وي شدند و حتي در بين مردم كساني بودند كه وقتي سخنان وي را مي‌شنيدند سعي مي‌كردند به وي نزديك شوند و خود را براي حمايت صادقانه از وي آماده كرده بودند. در بسياري از شهرها به خصوص خانم‌ها براي موفقيت وي نذر كرده بودند و به صورت خودجوش در اقصي نقاط كشور با هزينه‌ي شخصي خود ستادهاي مردمي ايجاد مي‌كردند.

عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي، در مورد نظرسنجي‌هايي كه در طول انتخابات صورت گرفت با اعتقاد بر اينكه اين‌ها نوعا نظرسنجي نبود و نظرسازي بود، اظهار داشت: ما بارها به كساني! كه اقدام به نظرسنجي مي‌كردند گوشزد ‌كرديم كه بسياري از مردم با نام احمدي‌نژاد آشنا نيستند و از نام وي در نظرسنجي‌ها استفاده نكنيد و از وي به عنوان شهردار تهران ياد كنيد كه البته اين افراد به خواسته‌ي ما توجهي نكردند. ما خود وقتي به استان‌هاي مختلف سفر ‌كرده و از مردم در مورد احمدي‌نژاد مي‌پرسيديم، او را نمي‌شناختند ولي وقتي مي‌گفتيم شهردار تهران را مي‌شناسيد مي‌گفتند بله فرد خوب و خدمت‌گزاري است و به همين بابت بود كه در نظرسنجي‌هاي اوليه احمدي‌نژاد در رده‌هاي پايين‌تري قرار داشت. در دو هفته‌ي آخر انتخابات به علت اينكه تعداد سخنراني! ‌هاي احمدي‌نژاد در شهرهاي مختلف زياد شد و تني چند به عنوان همفكران وي به نقاط مختلف كشور سفر كردند نام او بيشترمطرح شد و در قم،تهران و بعد اصفهان موجي در حمايت از وي ايجاد شد و اين به نحوي بود كه بعضي از دوستان سياسي اظهار مي‌داشتند كه سونامي احمدي‌نژاد در راه است و نسبت به اين امر اظهار نگراني مي‌كردند. اين حقير با هزينه‌ي شخصي وبا همكاري چند تن از طلاب و علما در حوزه‌ي علميه و شهر نظرسنجي صورت داديم و طبق اين نظرسنجي احمدي‌نژاد داراي بيشترين آراء بود. در صورتي كه در نظرسنجي كه ديگر دوستان انجام داده بودند احمدي‌نژاد داراي رتبه‌ي چندان خوبي نء ?ود.

وي درباره‌ي اظهاراتي مبني بر اين‌كه انتخاب احمدي‌نژاد به عنوان رييس‌جمهور از سوي مردم «نه» يي بود به وضعيت حاكم، اظهار داشت: من چنين اظهارنظري را قبول ندارم چون گذشته را خود مردم ايجاد كرده بودند و دولت‌هاي قبلي نيز خدمات گسترده‌اي انجام دادند. البته بايد نسبت به اين امر اذعان كرد كه مردم نسبت به عملكرد بعضي از مسوولان اعتراض دارند كه البته در مواقعي اين اعتراضات متاسفانه به نام اسلام و نظام خاتمه پيدا مي‌كند كه نبايد به اين نحو باشد.

بيادي با اعتقاد بر اينكه اقتدار اين نظام از آن مردم است، اظهار داشت: من اگر بخواهم در مورد دستاوء ?دهاي نظام صحبت كنم بايد ساعت‌ها در اين مورد صحبت كنم. ما توانسته‌ايم در بسياري از امور خودكفا شويم به نحوي كه اكنون به دنيا چندان نياز نداريم. البته اين به معناي مخالفت در جهت تعامل با ديگر كشورها نيست. بعد از جنگ مقداري بين مردم و مسوولان اجرايي به علت رانت‌خواري‌ها و تبعيضات فاصله ايجاد شد و مردم ناراضي شدند. احمدي‌نژاد دست بر روي اين تبعيض‌ها و بي‌عدالتي‌ها گذاشت و يكي از دلايل اصلي كه مورد استقبال مردم قرار گرفت اين امر بود.

اين حامي احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري، در پاسخ به اظهاراتي مبني بر اين كه آراي احمدي‌نژاد متعلق به حاشيه‌نشين‌هاست، اظهار داشت: برعكس من چنين حرفي را قبول ندارم. اكثر كساني كه در مناطق حاشيه‌اي زندگي مي‌كردند در مرحله‌ي اول انتخابات به خاطر مطرح شدن قضيه‌ي پنجاه هزار توماني از سوي آقاي كروبي به وي راي دادند. البته صحبت‌هايي كه كروبي مي‌كرد درست بود ولي روشي كه مدنظر داشت مناسب نبود احمدي‌نژاد نيز دقيقا همين صحبت‌ها را مي‌كرد ولي روشي متفاوت در نظر گرفته بود و معتقد بود كه بايد يك درصد از كل بودجه را اختصاص به جوانان داد. احمدي‌نژاد در اين انتخابات نزديك به هجده ميليون راي كسب كرد. آيا در كشور ما هجده ميليون حاشيه‌نشين وجود دارد. احمدي‌نژاد ساده و مردمي صحبت مي‌كرد و من فكر نمي‌كنم مشكلات ما آنقدر پيچيده باشد كه ما بخواهيم راهكارهاي انحرافي غربي را براي حل اين مشكلات مطرح كنيم.

اين عضو شوراي شهر تهران، در مورد شايعات مطرح شده در مورد احمدي‌نژاد، اظهار داشت: مثلا عده‌اي مطرح مي‌كردند كه با آمدن احمدي‌نژاد در كشور تشنج ايجاد مي‌شود. يا حتي بحث طالبانيزم را پيش كشيدند. ما براي از بين بردن تشنج آمده بوديم و سعي داشتيم رضايت عمومي را جلب كنيم و عملكرد ما در شوراي شهر و شهرداري مويد اين صحبت است.

بيادي ادامه داد: عده‌اي مطرح مي‌كردند كه احمدي‌نژاد فرهنگ‌سراهء ? را تبديل به حسينيه مي‌كند، همين دوستان كه چنين شايعاتي را مطرح مي‌كنند يك نمونه از اين اقدام را به ما نشان دهند. ما كجا مانع فعاليت فرهنگ‌سراها شديم. ما هيچ محدوديتي در برابر فعاليت‌هاي آن‌ها ايجاد نكرديم. كدام فرهنگ‌سراي ما هست كه در آن هر روز عزاداري و روضه باشد كه اين دوستان چنين چيزي را مطرح مي‌كنند. مردم ما همه اسلام را دوست دارند. همانطور كه گفتم مردم ما از اسلام ناراحت نيستند از مسوولان ناراحت هستند. كشور ما جمهوري اسلامي است و ما بايد متناسب با اسلام رفتار كنيم، در موقعي كه عزاداري است و در همه جا مراسم عزاداري برپاست آيا درست است كه ما! در فرهنگ‌سرا جشن برگزار كنيم، اين صحبت اصولا انحرافي است به طور يقين مردم ما عاشق اهل بيت هستند.

عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي هم‌چنين در پاسخ به كساني كه معتقدند با آمدن دولت جديد به حريم زندگي خصوصي مردم تجاوز خواهد شد و آزادي‌هاي جامعه و جوانان از آنان سلب مي‌شود، گفت: من چنين فرضيه‌اي را قبول ندارم. اتفاقا ما قصد داريم كه مردم زندگي راحت‌تري داشته باشند و در رفاه بيشتري زندگي كنند. ما به دنبال تحقق حقوق شهروندي هستيم و اعضا شوراي شهر و شهرداري جزء اولين كساني بودند كه در ديدارهاي مردمي خود حقوق شهروندي را مطرح كردند، بعد از آن رياس! ت محترم قوه‌ي قضاييه آيت الله هاشمي شاهرودي با سعي وتلاش خود وهمكارانش لايحه‌ي حقوق شهروندي را به مجلس ارايه كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيادي در مقابل كساني كه مي‌گويند؛ دادن وام ازدواج و كارهايي از اين قبيل جزء وظايف شهرداري و شوراي شهر نيست، خاطرنشان كرد: بر اساس بند دو، چهار، پنج، شش و هفت ماده ي 71 شوراي شهر اعضاي اين شورا بايد در شناخت نيازهاي اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي حوزه‌ي انتخابيه‌ي خود تلاش كنند و بستر را در جهت رفع اين مشكلات فراهم كنند.

عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي، در مورد احتمال خارج شدن شوراي شهر تهران از وظيفه‌ي اصلي خود و پرداختن ب! ه امور سياسي، گفت: ما از همان ابتدا اقدام به فعاليت سياسي كرديم ولي اقدام به سياسي‌بازي نكرديم و وارد بازي‌هاي سياسي در جهت كسب قدرت نشديم. ما اگر اقدام به فعاليت سياسي كرديم همگي در جهت خدمت و حل مشكلات بوده است.

عضو شوراي شهر تهران، در پاسخ به اين كه آيا در صورت حضور در كابينه اعضاي شورا از عضويت در شورا استعفا خواهند داد، و هم‌چنين حضور تاج‌زاده در شوراي شهر، اظهار داشت: عضويت در شوراي شهر شغل نيست و هيچ منعي براي ورود اعضاي شوراي شهر به كابينه وجود ندارد و با حضور تاج‌زاده نيز مشكلي در شوراي شهر ايجاد نمي‌شود. ولي همانطور كه گفتم اعضاي شوراي شهر در صورت حضور در كابينه نيازي به استعفا ندارند و با توجه به توانمندي‌هاي كه در اعضاي شوراي شهر سراغ دارم، فكر مي‌كنم كه اين اعضا مي‌توانند به راحتي هم در كابينه فعاليت كنند هم عضو شوراي شهر باشند.

بيادي ادامه داد: عده‌اي مطرح مي‌كنند كه احمدي‌نژاد تيپ و قيافه‌اش به منصب رياست جمهوري نمي‌خورد در صورتي كه مردم در حال حاضر رييس‌جمهور نمي‌خواهند بلكه خادم جمهور مي‌خواهند و خود مردم رييس‌ جمهور هستند و احمدي‌نژاد صرفا براي خدمت‌گزاري به مردم وارد صحنه شده است وهمه‌ي همفكران او قصد دارند در اين راه صادقانه اورا ياري كنند.
اين حامي احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: من همانطور كه قبلا نيز گفتم اكنون بايد مديريت از نوع محافظه‌كار سنتي را كنار گذاشت چون اين طرز تفكر با توجه به خط مشي كه دنبال مي‌كند به مردم آسيب مي‌رساند. درهر صورت موقع ان رسيده كه ما به سمت حكومت اسلامي حركت كنيم. مردم اگر از خصوصيات و زيبايي‌هاي دولت كريمه و حكومت اسلامي آگاه شوند، هيچ‌گاه به دنبال ديگر دولت‌هانخواهند رفت.

وي در مورد سخنان اخير يكي از نمايندگان مجلس مبني بر اينكه وزارت اطلاعات باشهردار شدن احمدي‌نژاد مخالف بوده، اظهار داشت: احمدي‌نژاد هيچ موقع با وزارت اطلا! عات دچار مشكل نبوده و نخواهد بود. اتفاقا وزارت اطلاعات جزو بهترين وزارتخانه‌هايي بوده كه تاكنون با شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران كمال همكاري را داشته است.

عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي، در مورد عضويت خود در كابينه گفت: من معتقدم تمام افرادي كه در كابينه قرار مي‌گيرند بايد اصولگرا باشند و اصولگرايي شرط اصلي واگذاري مسووليت‌هاي اجرايي است و به من اگر در اين مورد پيشنهادي شود در مورد آن فكر مي‌كنم. قصد من خدمت است و برايم فرقي ندارد كه در كجا خدمت كنم.

بيادي در مورد استعفاي خسروي‌وفا يكي از اعضاي شوراي شهر از عضويت در ائتلاف آبادگر! ان و اينكه خسروي‌وفا در استعفانامه‌ي خود اظهار داشته بود كه اين ائتلاف در ابتداي تشكيل خود قرار نبود وارد مسايل سياسي شود، اظهار داشت: فكر مي‌كنم جناب خسروي‌وفا در تحليل خود كمي اشتباه كرده باشد و ما قرار نگذاشته بوديم كه كار سياسي نكنيم بلكه تصميم داشتيم وارد بازي‌هاي سياسي نشويم و همين اصل را نيز حفظ كرديم. مگر مي‌شود فردي مسوول باشد ولي كار سياسي نكند. ما هنوز فراموش نكرده‌ايم كه ديانت ما عين سياست ماست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسن بيادي، عضو شوراي شهر: مردم عاشق احمدي نژاد هستند، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016