سه شنبه 21 تیر 1384

احمدي‌نژاد: طرح اين كه فرودستان به من راي دادند توهين به ملت است، ايسنا

دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور منتخب، دوشنبه‌شب در گفت‌وگويي با شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي ايران، شركت كرد و به پرسش‌هايي در زمينه برنامه‌هايش پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، وي با بيان اين‌كه، در طول يكي دو هفته‌اي كه از انتخابات با عظمت و باشكوهي كه برگزار شد مي‌گذرد، مي‌توان به پيام‌هاي اين انتخابات پي برد، اظهار داشت: مردم در اين انتخابات نشان دادند كه به دنبال عدالت، معنويت، دين‌خواهي، مهرورزي و مقابله با فقر، فساد و تبعيض هستند. مردم با انتخاب خود اثبات كردند كه تصميم‌گيري آن‌ها خارج از مرزبندي‌هاي رايج سياسي است و اين مرزبندي‌ها را قبول ندارند. مردم اثبات كردند كه خواهان نظارت جدي بر دولت هستند. آنها از درون متن خود، يكي از فرزندان خود را به عنوان رييس‌جمهور منتخب، معرفي كردند.

رييس‌جمهور منتخب اظهار داشت: ما به صورت رسمي داراي ستاد انتخاباتي نبوديم و حتي پولي در اين زمينه نداشتيم كه مصرف كنيم. مردم خود، ستادهاي مردمي را به صورت خودجوش به وجود آوردند و هزينه‌هاي اين ستادها را خود تامين كردند، چنان‌كه اگر نمايشگاهي از پوسترهايي كه مردم در طول فعاليت‌هاي انتخاباتي تهيه كرده بودند، بزنيم، شاهد زيبايي اين فعاليت خودجوش خواهيد بود. حتي بچه‌هايي كه هنوز به سن راي دادن نرسيده بودند، به صورت خودجوش در اين ستادها فعاليت مي‌كردند.

احمدي‌نژاد گفت: ملت در اين انتخابات نشان داد كه يك خانواده‌ي بزرگ است، مرزبندي‌هاي كاذب سياسي و كينه‌ورزي‌هاي سياسي را قبول ندارد و به دنبال معنويت است. آنها دوست دارند كه سرفراز باشند. مردم ما با انتخاب خود بار ديگر اثبات كردند كه پول، تبليغات و حزب در تصميم‌گيري آنها تاثيرگذار نيست. آنها خواهان اين هستند كه با تمام دنيا روابط عادلانه برقرار كنند و تحميل را از هر ناحيه‌اي كه وارد شود، پذيرا نخواهند بود.

ملت ما نشان داد كه مي‌خواهد با تكيه بر فرهنگ و تمدن خود در عرصه‌ي بين‌المللي پيشتاز باشد و براي پيشرفت از هر فرصتي استفاده مي‌كند و چون فرهنگ ما از فطرت انساني برخاسته، مطمئنا مي‌تواند بسياري از دردهاي جهاني را معالجه كند؛ اما متاسفانه در اين ميان، افرادي كه مردم تصميمي برخلاف ميل و اراده‌شان گرفتند، اكنون حرف‌هاي بي‌ربط مي‌زنند و اين حماسه و حادثه‌ي بزرگ را زير سوال مي‌برند.

وي با بيان اين‌كه در آينده شاهد نتايج و آثار اين حماسه‌ي بزرگ خواهيم بود، ادامه داد: انرژي عظيمي از ملت ما آزاد شد و اين انرژي عظيم در آينده آثار خود را به جهانيان نشان مي‌دهد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال مجري اين برنامه در ارتباط با جوسازي‌هايي كه در داخل و خارج در مورد او و انتخابات صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: عدالت جزو آرزوهاي هميشگي بشر بوده و مطمئنا كساني به اين تخريب‌ها و جنگ‌هاي رواني دست مي‌زنند كه از اجراي عدالت در جامعه عصباني مي‌شوند و مطمئنا جز زورگويان در داخل و خارج، از اجراي اين امر عصباني نخواهند شد. افرادي كه به اين تخريب‌ها دست مي‌زنند افرادي زياده‌خواه هستند كه نمي‌توانند عدالت را تحمل كنند. چنان‌كه اكنون در عرصه‌ي بين‌الملل، افرادي از دموكراسي‌خواهي و مردم‌سالاري دم مي‌زنند، ولي وقتي كه ملت ايران تصميمي برخلاف ميل و اراده‌ي آنها اتخاذ كرده، از تصميم ملت ما عصباني مي‌شوند و حرف‌ها و شايعاتي مطرح مي‌كنند كه خود بهتر از همه مي‌دانند كه هيچ‌گونه پايه و اساسي ندارد. آنها عصباني هستند و از روي عصبانيت، اين‌گونه جوسازي‌ها و تخريب‌ها را انجام مي‌دهند.

به گزارش ايسنا وي تاكيد كرد: ملت ما ملتي مستقل و ريشه‌دار است و روي پاي خود ايستاده، از اين رو مطمئنا تحت تاثير اين جوسازي‌ها قرار نمي‌گيرد. آنها بايد بدانند كه دوران ارباب و رعيتي به اتمام رسيده و ديگر ملت‌ها چشم و گوش بسته، به اظهارات اين افراد توجه نمي‌كنند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: كساني كه اين‌گونه حرف‌ها و تخريب‌ها را انجام مي‌دهند، در مورد شناخت خود از ملت ما دچار خطا شده‌اند و بايد تحليلشان را اصلاح كنند، چشم‌ها را بشورند، دوباره به ملت نگاه كنند و ملت ما را از نو بشناسند. ملت ما مانند خورشيد هستند، اين افراد از فرط عصبانيت قصد دارند خاك را به چهره خورشيد كه مردم ما هستند بپاشند!.

رييس‌جمهور منتخب در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه عده‌اي اظهار مي‌دارند شما بعد از انتخاب شدن، حجابي در اطراف خود ايجاد كرده‌ايد و كمتر با مردم ارتباط داريد، اظهار داشت: بعد از انتخابات مساله‌ي تشكيل دولت و انتخاب كابينه مطرح مي‌شود كه اين دوران، دوران بسيار مهمي است و انرژي عظيمي را مي‌طلبد. اكنون مردم پيشنهاد‌هاي زيادي در قالب نامه به من ارايه مي‌كنند كه اين نامه‌ها را دفتر ارتباطات مردمي بررسي مي‌كند.

اكنون بعد از دو هفته از اعلام نتايج، دوستان ما براي بررسي پيشنهادهاي ارايه‌شده و انتخاب اعضاي كابينه 17 ساعت در طول شبانه‌روز فعاليت مي‌كنند. البته اين وظيفه‌ي ماست؛ چون ما متعلق به مردم هستيم. ما به مردم و شهدا بدهكار هستيم. البته به هيچ گروهي نيز وابسته نيستيم و همه، خود اين مطلب را متوجه شدند و از همين بابت نمي‌توانند فشاري به ما وارد كنند و اگر فشاري وارد كنند، مطمئنا پاسخ خوبي دريافت نمي‌كنند.

وي ادامه داد: در حال حاضر، من با اعضاي دولت فعلي، روزانه جلساتي دارم و آنها گزارش‌هايي در مورد فعاليت‌هاي خود ارايه مي‌دهند و مشكلات را بيان مي‌كنند. البته من در حال حاضر در حال بررسي اين گزارش‌ها و هم‌چنين مشكلات هستم و مسائل مختلف نظامي و امنيتي را پي‌گيري مي‌كنم.

احمدي‌نژاد گفت: براي بررسي انتخاب اعضاي كابينه و هم‌چنين اولويت‌بندي برنامه‌هاي آتي، سه كميسيون تخصصي ايجاد شده كه هركدام از اين كميسيون‌هاي تخصصي داراي كميته‌هايي هستند و 70 نفر مستقيما در اين كميسيون‌ها فعاليت مي‌كنند، ده‌ها نفر نيز به صورت مشاوره به اين كميسيون‌ها كمك مي‌كنند كه البته فعاليت اصلي آنها برنامه‌ريزي و عملياتي كردن برنامه‌هاي آتي است. در حال حاضر نيز سران كشورهاي مختلف پيام‌هايي را ارسال مي‌كنند و من به اين پيام‌ها جواب مي‌دهم و مسائل داخلي و خارجي را رصد مي‌كنم و آرام آرام بايد وارد فضاي مديريت كشور شويم.

وي بار ديگر گفت: در حال حاضر عده‌ي زيادي از مردم علاقه‌مند و احزاب پيشنهادهاي خود را در ارتباط با برنامه‌هاي آتي و كابينه‌ي آينده ارايه مي‌كنند كه دفتر ارتباطات مردمي، اين گزارش‌ها را بررسي كرده و نتايج آن را به من مي‌دهد. من نيز آنها را مطالعه مي‌كنم و در جمع‌بندي‌هاي خود، آنها را مدنظر قرار مي‌دهم.

احمدي‌نژاد گفت: در حال حاضر، در دفتري در محل سابق مجلس شوراي اسلامي استقرار پيدا كرده‌ايم، البته اين دفتر محدودي است و بنا نداريم كه آن را گسترش دهيم و در همين دفتر، براي دولت آينده برنامه‌ريزي مي‌كنيم.

به گزارش ايسنا وي گفت: به علت مشغله‌هاي كاري و تصميم‌گيري‌هاي فشرده در حال حاضر حضورم در رسانه‌ها كمرنگ شده و ملاقات‌هاي مردمي كه در روز پنج‌شنبه داشتم نيز نيست. البته اكنون ملاقات‌هاي محدودي را انجام مي‌دهم ولي ان‌شاءالله بعد از استقرار دولت، ما شيوه‌ي متعارف را كنار مي‌گذاريم و درها باز خواهد شد، به استانداري‌ها اختيارات بيشتري در جهت برطرف كردن مشكلات مردم داده مي‌شود و دولت به استان‌هاي مختلف در جهت حل مشكلات مردم سفر مي‌كند. البته به احتمال زياد آغاز كار دولت آتي در اواخر شهريورماه خواهد بود.

وي افزود: مردم در حال حاضر، نيازمند كار عالمانه، شجاعانه و پي‌گير هستند و دولت آينده، نماد اين امور خواهد بود و ما با توكل به خداوند، امور خود را پيش خواهيم برد و مطمئنا نسيم رحمت الهي بر اين اساس مي‌وزد؛ كما اين‌كه در حال حاضر نيز اين نسيم در حال وزيدن است.

رييس‌جمهور منتخب در ارتباط با توزيع فرم‌هايي در بين احزاب و گروه‌ها نيز اظهار داشت: اين فرم‌ها در بين احزاب و گروه‌ها و افراد متخصص توزيع و از آنها خواسته شده بر اساس ويژگي‌هايي مانند تدين، كارآمدي، شجاعت، مردم‌داري، همراه با مردم بودن، عشق خدمت به مردم، شجاع بودن و همگرايي با مردم، افرادي را به دولت آتي معرفي كنند. البته مردم عادي نيز مي‌توانند از طريق دفتر ارتباطات مردمي، پيشنهادهاي خود را ارايه كنند. البته اگرچه همان‌طور كه گفتم در اين زمينه كميسيون‌ها و كميته‌هايي تشكيل شده است، ولي من خود را به اين كميسيون‌ها محدود نمي‌كنم و مطمئنا از هرجايي كه بتوانم از نظراتشان استفاده كنم، استفاده مي‌كنم.

وي در پاسخ به اين سوال كه شما در طول اين دو هفته بعد از انتخاب شدن چند شب به منزل نرفتيد و ميانگين ساعت كاري‌تان به چه ميزان است؟ گفت: من در اين دو هفته، چندين شب را به منزل نرفتم. بعد از نماز صبح فعاليت ما آغاز مي‌شود و تا اواخر شب ادامه پيدا مي‌كند و به طور كلي ميانگين ساعت كاري ما 17 ساعت است. البته خوشبختانه خانواده نيز در اين زمينه ما را ياري مي‌كنند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در مورد اين‌كه برخي از مطبوعات در مورد انتخابات سوم تير سكوت كرده‌اند نيز گفت: اين حادثه‌، حادثه عظيمي بود و منشأ تحولات است، صرف‌نظر از انتخاب فرد، اين تصميم خارج از مناسبات جناحي بود كه نمونه‌ي آن را فقط در سال 57 مشاهده كرديم. خود ملت در اين انتخابات وارد عرصه شدند و تمام تبليغات و جنگ رواني را كنار گذاشتند و اراده‌ي خود را محقق كردند و اين نمونه‌ي بارزي از مردم‌سالاري ديني است. اگر كسي حادثه‌ي سوم تير را فراموش كند، خود را فراموش كرده و از گردونه خارج شده است. مردم با انتخاب خود طرحي نو در انداختند؛ چرا كه مردم به شعارها، احزاب و گروه‌ها پشت پا زدند و روح استقلال‌طلبي و آزادي خود را به نمايش گذاشتند.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: عده‌اي مطرح مي‌كنند كه در اين انتخابات، طبقات فرودست راي دادند و رييس‌جمهور منتخب را ارايه كردند؛ در صورتي كه اين توهين به ملت است. اگر قبول كنيم كه جامعه‌ي ما طبقاتي است، بايد به اين افراد كه اين‌گونه مسائل را مطرح مي‌كنند “دست مريزاد“ گفت كه با برنامه‌ها و سياست‌هاي خود 17-18 ميليون فرودست را در كشور ايجاد كرديد. كساني كه شعار مي‌دادند كه ما شهروند درجه يك و دو را قبول نداريم اكنون از اين صحبت‌ها مي‌كنند. اين افراد بايد اين صحبت‌ها را كنار بگذارند و به جريان زلال ملت بپيوندند.

وي در ارتباط با تحقق كابينه‌ي 70 ميليوني و منظور خود از دادن اين شعار نيز گفت: من سعي مي‌كنم با نخبگان براي تحقق اين امر ارتباط مستمري داشته باشم. معتقدم كه ارتباط دولت و ملت بايد ارتباطي دوسويه باشد. من با توجه به شعار كابينه‌ي 70 ميليوني سعي مي‌كنم در كوتاه‌مدت به مرور، برنامه‌هاي خود را اعلام كنم و هر چند وقت يك بار به صورت دوره‌اي به مردم گزارش كار ارايه دهم و مردم را در جريان كارها قرار دهم.

مجري برنامه از رييس‌جمهور منتخب پرسيد “مردم زيادي براي موفقيت شما، قرآن را ختم و نذر و نياز كردند، پاسخ شما به اين مردم چيست؟“ كه وي گفت: واقعا مردم ما در اين انتخابات سرمايه‌گذاري مادي و معنوي گسترده‌اي انجام دادند و من به عنوان يك ايراني و خدمتگزار از آنها صميمانه تشكر مي‌كنم و مطمئنا براي پاسخگويي به اين لطف، آن‌چه را كه توانايي دارم در طبق اخلاص مي‌گذارم، به مردم ارايه مي‌دهم و خود را وقف خدمت به مردم مي‌كنم و اميدوارم كه خداوند ما را شرمنده‌ي مردم نكند.

وي در پايان گفت: من از اعضاي دولت فعلي درخواست مي‌كنم كه در مدت باقي‌مانده تمام امور را با قدرت به پيش ببرد و در اين ارتباط سستي انجام نشود. كار نبايد متوقف شود، زيرا يك سرباز مي‌رود و سرباز ديگر مي‌آيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي‌نژاد گفت: من از تمام كساني كه در اين مدت به من پيام داده‌اند تشكر مي‌كنم و اميدوارم بتوانم از نظرات آنها به نحو احسن استفاده كنم.

به گزارش ايسنا، در پايان اين برنامه‌ي تلويزيوني كه از شبكه اول سيما پخش مي‌شد، ملودي معروف “يار دبستاني“ با شعري جديد در ارتباط با دولت احمدي‌نژاد پخش شد. اين سرود توسط هواداران احمدي‌نژاد در طول فعاليت‌هاي انتخاباتي وي ساخته شده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي‌نژاد: طرح اين كه فرودستان به من راي دادند توهين به ملت است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016