سه شنبه 21 تیر 1384

قطعنامه پايانی تجمع برای آزادی اكبر گنجی

هرگز از مرگ نهراسيده‌ام: اگر چه دستانش از ابتذال شكننده‌تر بود.
هراس من باری همه از مردن در سرزمينی است كه مزد گوركن از آزادی آدمی افزون باشد.

بيش از پنچ سال است كه از زندان افكندن روزنامه‌نگار شجاع اكبر گنجی به جرم افشای حقيقت و رسوا ساختن عاليجنابان قدرت و به جرم پرده‌دری از جنايات قتل‌های زنجيره‌ای و عاملان و آمران آن مي‌گذرد و نزديك 2000 روز است كه شير آهن كوه مردی چون وي، راست قامتانه، تهديدات و خودنمايي‌های قدرت را به سخره گرفته است و چه حقير است چنگ و دندان نشان دادن‌ها و دروغ‌ها و قيد وزنجير قدرت در پای شجاعت وجسارت وحق گويی وحق خواهی گنجی ها-زرافشانها- صابرها و عليجاني‌ها و رحماني‌ها.

((اينان دل به دريا افكنانند

به پای دارنده آتش‌ها، زندگانی دوشادوش مرگ، پيشاپيش مرگ

هماره زنده از ان پس كه با مرگ

وهمواره بدان نام كه زيسته بودند

و تباهی از درگاه بلند خاطرشان شرمسار و سرافكنده مي‌گذرد))

آری اين كاشفان فروتن شوكران در مجرای اتشفشان‌ها كه فروتنانه در برابر تندر ايستاده‌اند و خانه را روشن كرده‌اند.

و اكنون 30 روز است كه اكبر گنجی به خاطر دفاع از آزادی بيان، آزادی عقيده و آزادی ايران وبرای بيداری دل‌های خفته و هوشياری افسون‌زدگان قدرت، تن نحيف خود را به دست اعتصاب غذا سپرده و خوردن را بر خود حرام كرده تا حق مسلم آزادی خود را كه ناجوانمردانه غصب گرديده، بستاند.

آزادی خويش را به چنگ آورد و يا عزت‌مندانه جان خويش را در برابر نشئگی مستی زدگان قدرت فدا سازد و خفت اين ننگ را بر ظالمان نشسته در مسند داد به جای گذارد.

و ما امروز اين‌جا گرد هم آمده‌ايم كه آزادی انسان را فرياد زنيم و از حقوق شهروندی هموطنمان دفاع كنيم و بايستيم و نگذاريم كه جان عزيز گنجی در پای قدرت پرستی مرتضوي‌ها و ديگر نشئگان قدرت فدا شود.

ما امروز جمع شده‌ايم كه اعلام نمائيم تحقق دموكراسی و ادعای اصلاح‌طلبی در قدم اول نيازمند حمايت از حقوق مصرح در اعلاميه جهانی حقوق بشر بوده و جز از طريق ايستادن در پای دفاع از حقوق شهروندی حاصل نخواهد شد.

ما امروز جمع شده‌ايم تا با مسالمت‌آميزترين روشها و به دور از خشونت از جان عزيز يك انسان در سرزمينی كه جان آدمی و كرامت و آزادي‌اش در پای مصلحت قدرت به راحتی به مسلخ برده مي‌شود، دفاع كنيم.

به مجامع بين‌المللی و كانون‌های مدافع حقوق بشر اعلام مي‌داريم كه امروز جان اكبر گنجی در پای دفاع از آزادی عقيده و بيان و برای رسيدن به آزادی از بند حكومت شديدا در خطر است و هر گونه كوتاهی در قبال آن، شرمساری و سرافكندگی برای مسببين در مرحله نخست و سكوت كنندگان در مرحله بعد به همراه خواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما امروز صراحتا خواستار ازادی بي‌قيد و شرط اكبر گنجی بوده و مسووليت هر گونه اتفاقی برای گنجی را پيش از همه بر دوش راس حاكميت و گماردن و منصوبين ايشان به خصوص شخص مرتضوی مي‌دانيم و اعلام مي‌داريم كه هنوز از حافظه ملت دروغ‌ها و تناقض‌گويي‌های قاضی مرتضوی در جريان قتل خبر‌نگار مظلوم زهرا كاظمی پاك نشده و و به گنجی اعلام مي‌داريم كه امروز و در شرايطی كه حكومت با يكپارچه كردن بيش از پيش خودَ، سودای كتمان حقايق و قلب و دغل در سر مي‌پروراند، وجود عزيز تو و حق‌گويان و حق‌طلبانی چون تو بيش از هر چيزی برای افشای حقايق لازم و برای حكومت دشوار است، پس از تو و غيرت و شجاعت تو مي‌خواهيم كه بمانی تا بگويی و يمان تا رسوايی مستي‌زدگان قدرت را شاهد باشي.

ای مرغ گرفتار بمانی و ببينی / آن روز همايون كه به عالم قفسی نيست


كميته پيگيری آزادی اكبر گنجي:

- دفتر تحكيم وحدت
- سازمان ادوار تحكيم
- حزب ملت ايران
- خانواده زندانيان سياسي
- اتحاد دموكراسی خواهان

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قطعنامه پايانی تجمع برای آزادی اكبر گنجی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016