چهارشنبه 22 تیر 1384

گزارش كامل فارس از اولين نشست مشترك رئيس جمهور منتخب با نمايندگان مجلس

خبرگزاري فارس: محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور منتخب ملت ايران عصر امروز در اولين جلسه مشترك با نمايندگان مجلس شوراي بر ضرورت نظارت كامل نمايندگان ملت بر عملكرد دولت آينده تاكيد كرد.


*حداد عادل: مجلس در زمينه رأي به كابينه در نهايت دقت و مراقبت فعاليت خواهد كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به رئيس جمهور منتخب گفت: سهمي از شما در كابينه نمي‌خواهيم و به عنوان مجلس فهرستي پيشنهاد نخواهيم كرد و شما در انتخاب كابينه آزاد هستيد. مجلس هم در رأي به كابينه آزاد است و در اين زمينه در نهايت دقت و مراقبت فعاليت خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس غلامعلي حداد عادل كه عصر امروز در جلسه مشترك نمايندگان با محمود احمدي ن‍ژاد سخن مي گفت، در ابتداي سخنان خود با تبريك پيروزي احمدي نژاد در انتخابات ابراز اميدواري كرد جلسه مشترك رئيس جمهور با نمايندگان مقدمه اي براي شروع تعامل مناسب بين دولت و مجلس باشد.
وي با بيان اينكه مجلس و دولت هر دو برخاسته از اراده ملت است، بيان داشت: همكاري اين دو به عنوان سمبل وحدت ملي است، رابطه صحيح دولت و مجلس، در درجه اول بر پايه اعتماد استوار است.
حداد عادل با بيان اينكه مجلس براي قطار دولت ريل‌گذاري مي‌كند، افزود: مجلس به دولت نشان مي‌دهد كه روي كدام ريل حركت كند، دولت لوايح مهم و اساسي به مجلس مي‌دهد و مجلس هم طرح‌هاي مفيد و موثر تقديم مي‌كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در مجلسي كه داراي رابطه صحيح با دولت باشد عمده لوايح دولت تصويب مي شود، گفت: دولت به اجراي قوانين تمكين مي‌كند و اطاعت از قانون مجلس، رعايت شأن ملت است.
وي با بيان اينكه رابطه مجلس و دولت بايد يك رابطه همكاري براي حل مشكلات مردم باشد، افزود: همه مديران دولت و استانداران و فرمانداران بايد با نمايندگان همكاري كنند.
رئيس مجلس با تاكيد بر اينكه اين هماهنگي بايد عمومي باشد و يك فضاي همكاري باشد تا از تفرقه بپرهيزيم، گفت: مردم ما از جار و جنجال خسته شده‌اند پيام اين ملت در انتخابات اين است و بايد پيام ملت را گرفت.
حدادعادل افزود: يكي از مشكلات ميان دولت و مجلس اين است كه اجراي قانون موكول به تهيه آئين نامه مي شود كه گاه چندين سال طول مي‌كشد.
وي در ادامه با بيان چند نكته خطاب به رئيس جمهور منتخب گفت: دوران رقابت انتخاباتي سپري شده است، دوران رفاقت براي ساختن كشور آغاز شده است.
رئيس قوه مقننه گفت: ضرورت استفاده از مديران جديد و جوان قابل قبول است و نبايد مسووليت در دست عده‌اي محدود و منحصر شود و بايد نيروي جديد وارد خدمت كنيد، اما يك نكته هم هست فضايي را ايجاد كنيد كه مديران فعلي كشور احساس امنيت كنند و نبايد مثل دولت گذشته عمل شود.
حدادعادل با ابراز اميدواري از اينكه وزراء با راي بالا انتخاب شوند، تصريح كرد: ويژگي‌هاي وزراء بايد براي مجلس احراز شود، شما را در اختيارات خودتان محق مي‌دانيم و استفاده از اختيارات مجلس را نيز حق مجلس مي‌دانيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر مجلس سخت‌گيري كند به معناي چوب لاي چرخ دولت گذاشتن نيست بلكه براي حمايت و تقويت است، دقت كنيد گرفتار تشريفات زائد نشويد.
وي با اشاره به سخنان و شعارهاي احمدي نژاد در زمينه مبارزه با فقر و فساد و تبعيض گفت: در اين مسير مجلس صد در صد از شما حمايت مي‌كنند.
حدادعادل با يادآوري اينكه محروميت بيش از اقصي نقاط ايران در روستا‌ها وجود دارد، گفت: 50درصد روستاها در مقابل زلزله مقاوم نيست و بايد فكري كرد، بايد همت كرد، بايد ايران را ساخت.
حداد عادل در پايان گفت: ما قول مي‌دهيم اگر آنچه كه مي‌گوئيد شروع بشود، روزهاي تعطيل هم براي كمك به دولت كار مي‌كنيم.


*احمدي نژاد: اولين كسي كه در مقابل تخلف احتمالي مسئولان خواهد ايستاد خودم هستم

رئيس جمهور منتخب خطاب به نمايندگان مجلس با بيان اينكه با افرادي كه نصب مي‌كنم هيچ خويشاوندي ندارم، گفت: اولين كسي كه در مقابل تخلف آنها خواهد ايستاد خودم هستم و خاضعانه از شما مي خواهم كه ابعاد نظارتي در مقابل دولت را تقويت كنيد كه اين كار شما بهترين و بالاترين ياري براي دولت من است.
به گزارش خبرگزاري فارس محمود احمدي نژاد كه عصر سه شنبه در جلسه غيرعلني و غير رسمي مجلس سخن مي گفت، با اشاره به برگزاري انتخابات رياست جمهوري گفت: انتخابات يك پيروزي بزرگ براي ملت بود كه هنوز آثار آن ظاهر نشده است. راه را براي آينده آشكار كرد.
وي با بيان اينكه در دو هفته در انتخاباتي بزرگ قريب 60 ميليون نفر شركت كردند كه در تاريخ بي نظير است، گفت: اين مسئله معادلات جهاني را تحت تاثير قرار خواهد داد و طرحي نو در انداخت.
وي با يادآوري اينكه در جريان انتخابات شور خداخواهي در ميان مردم موج مي‌زد، گفت: صرف نظر از فرد منتخب، حضور مردم در انتخابات شبيه صحنه‌هاي سال 57 بود.
رئيس جمهور منتخب با بيان اينكه جوانان ميدان دار اين ميدان بودند، تصريح كرد: متن مردم به حركت درآمد، مردم يكبار ديگر آمدند، عدالت،‌ جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي و آزادي را ندا دادند.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه سياستمداران جهان و دشمنان انقلاب امتحان خوبي در اين باره ندادند، بيان داشت: ابتدا انتخابات را تحريم كردند وقتي مردم حرف آنها را گوش ندادند شروع كردند عظمت ملت را زير سوال ببرند.
وي تصريح كرد: كساني كه حركت ملت ايران را زير سوال مي‌برند مردم ايران را نمي‌شناسند. امروز ملت ايران مانند خورشيد در جهان مي‌درخشد و آنهايي ‌كه اين حركت را زير سوال مي‌برند مثل كساني هستند كه خاك بر چهره خورشيد بپاشند كه با جهل خود حركت مي‌كنند.
منتخب ملت ايران با بيان اينكه آرمان ملت همان آرمان مجلس، دولت و آرمان امام راحل(ره) است، گفت: اولين آرمان ملت عدالت بود و اولويت دولت آينده نيز عدالت است.
وي افزود: عدالت يعني توزيع عادلانه فرصت‌ها و امكانات براي ملت، پيشرفت همه كشور با هم، يعني مسائل همه كشور با هم.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه نهادينه سازي آزادي، جذب معنويت، حفظ اميد و نشاط در ميان مردم، پرهيز از افراط و تفريط و كارآمدي از لوازم دولت آينده است، گفت: در روابط خارجي با ميزان عدالت، خواهان اجراي عدالت هستيم. ‌
وي ادامه داد: ‌عدالت زمينه ساز صلح جهاني است، همه جنگ‌ها از بي عدالتي است و اگر عدالت باشد حقوق همه پيروان اديان و اقشار حفظ مي شود.
اين استاد دانشگاه گفت: اگر عدالت باشد ريشه تروريسم خشكانده خواهد شد. اگر عدالت باشد محيط زيست انسان‌ها حفظ خواهد شد. عدالت آرمان مجلس عزيز است و ما و مجلس عزيز مي‌توانيم اين آرمان را محقق كنيم.
رئيس جمهور منتخب، آرمان دوم دولت خود را خدمت رساني به همه ملت دانست و گفت: اين خدمت رساني با اولويت اقشار ضعيف و مستضعف، سالخوردگان و بازنشستگان است.
احمدي نژاد با طرح سوالي گفت: آيا با ماهي 36 هزار تومان و يا حتي با ماهي 136 هزار تومان مي‌توان زندگي كرد.
وي ‌رفع محروميت و فقر، دغدغه اشتغال و ازدواج جوانان و مسكن جوانان را از جمله دلمشغوليهاي مشترك مجلس و دولت خواند و افزود: بايد با استفاده از همه ظرفيت‌ها در اين زمينه تلاش كنيم.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه چالش ما بايد براي خدمت خوب به مردم باشد، گفت: چهار سال زماني طولاني است، ولي از يك جهت خيلي كوتاه است. بايد از ثانيه‌ها استفاده كنيم و امروز سر فصل همه امور خدمت به مردم باشد.
رئيس جمهور منتخب ملت ايران «گسترش تفاهم و محبت و برادري» را اولويت سوم خود خواند و بيان داشت: ملت بزرگ ايران ثابت كرد همه با هم برادر هستند و هدف مشاركت عمومي آنها تحقق برادري است.
وي با اشاره به اينكه جامعه اسلامي يك نظام واحد است، گفت: در نگاه به مردم از خط كشي‌ها استفاده نكرده ام چرا كه، همه ايران و همه اقوام را يكي مي‌دانيم.
رئيس جمهور منتخب ملت ايران آرمان چهارم دولت خود را مبارزه با فساد و رانت خواري خواند و گفت: مردم از فساد و ايجاد طبقه ممتاز مردم در رنج هستند و بايد دست به دست هم دهيم و ريشه فقر و فساد را يكجا بركنيم.
وي با تاكيد بر اينكه برخورد با فساد ايجاد عشق و محبت مي‌كند و سرعت پيشرفت كشور را فراوان مي‌كند، گفت: ما بايد راه‌هاي مبارزه علمي با فساد را بشناسيم و براي رسيدن به آن تلاش كنيم و مجلس عزيز در اين راه نقشي برجسته دارد.
احمدي نژاد «رشد و تعالي و معنوي كشور و ساختن كشور طبق برنامه 20 ساله» را پنجمين آرمان خود و دولتش دانست و بيان داشت: بايد تلاش كنيم تا ملت ايران جايگاه شايسته خود را بيابد.
رئيس جمهور منتخب ملت ايران در بخش انتهايي سخنان خود با اشاره به دو نكته ديگر در رابطه با مجلس با بيان اينكه اعتقاد من در رابطه با مجلس همان نظرحضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري است، گفت: مجلس مأمن مردم و مردمي‌ترين مجلس دنيا، برآمده از متن مردم است.
وي با اشاره به اينكه مجلس نيز همانند دولت با اراده ملت بر كرسي نشست، گفت: ملت ما آگاهانه، با نيت قربة الي‌الله و باتكليف الهي دست به انتخاب مي‌زنند و مجلس ما يكي از شادابترين مجلس هاي دنيا است.
به اعتقاد رئيس جمهور منتخب، مجلس امين ترين و بهترين مشاوران براي دولت است.
وي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: عزيزان من ما يك ماموريت و رسالت تاريخي داريم كه همان ادامه رسالت انبياء است. مسووليت‌هاي فراتر در راه است و اين مسووليت يك مسووليت بزرگ الهي است در انجام اين مسووليت راه خدا راه ما است و يك دست خدايي پشت و پناه ما است.
وي افزود: ماموريت داريم ايران را به شايسته ترين نحو بسازيم.
احمدي نژاد با اشاره به رايزني‌ها براي ايجاد دولت آينده گفت: اين دولت مردمي است و برآمده از هيچ گروه و حزبي نيست.
رئيس جمهور منتخب با برشمردن ويژگي‌هاي مورد نظر وي براي تشكيل دولت گفت: 1- دانش و تخصص 2- تعهد و دين داري 3- سلامت و پاكي 4- كارآمدي 5- شجاعت در تصميم گيري 6- پيرو خط اعتدال بودن 7- مثل مردم زندگي كردن 8 - عدالت محور، ‌تحول گرا عاشق به مردم و خدمت بودن 9- همگرايي در اعضاي كابينه 10- نگاه ملي و عملكرد بخشي داشتن از ديگر ويژگيهاي مورد نياز خود براي انتخاب است.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: ملت ما به قدر كافي از افراط و تفريط ضربه خورده است.
وي با تاكيد بر اينكه مجلس هر چيزي را تصويب كرد دولت موظف به اجراي آن است، گفت: دولت آينده، دولت تئوري پرداز نيست دولت قوه مجريه است. قانون را شما تصويب مي‌كنيد و ما دقيق و سريع اجرا مي‌كنيم.
وي تاكيد كرد: براي كابينه ماموريت‌هاي روشن تعريف مي كنيم و هر وزيري كه سازي براي خود بزند جايي در كابينه ندارندچرا كه هماهنگي اجزاء دولت يك ضرورت است.
رئيس جمهور منتخب با بيان اينكه نيازمند پويايي، شجاعت در تصميم‌گيري، تحرك و دولت انقلابي و تحول گرا هستيم، گفت: نيروهاي مستعد در كشور خيلي زياد است و منحصر به افراد معدود نيست، بعضي از سنت‌ها را بايد بشكنيم، بايد اعتماد كنيم، تجربه خوب است ولي تجربه حق ايجاد نمي‌كند.
احمدي نژاد با بيان سخن آخر گفت: سخن آخر من يك درخواست ويژه از نمايندگان است. مجلس چشم بيدار ملت است و بايد كانون فريادگر مطالبات به حق مردم باشد.
وي با بيان اينكه بايد بعد نظارتي مجلس را تقويت كنيم، گفت: هيچ رئيس جمهور و دولتي نيست كه همه كارها را خودش انجام دهد.

*تاكيد مشترك بر همكاري مثبت و سازنده بين دولت و مجلس

سخنگوي هيات رئيسه مجلس با اشاره به جلسه رئيس جمهور منتخب با نمايندگان مجلس گفت: در اين جلسه بر همكاري مثبت و سازنده بين دولت و مجلس تاكيد شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس محسن كوهكن، پس از جلسه عصر سه شنبه رئيس جمهور منتخب با نمايندگان مجلس كه به صورت غيرعلني و غيررسمي در صحن علني مجلس برگزار شد، گفت: در اين جلسه محمد قمي نماينده پاكدشت و عضو فراكسيون اقليت مجلس، رضا طلايي نيك نماينده بهار و كبودر آهنگ و مخبر كميسيون وفاق و كارآمدي، غلامرضا مصباحي مقدم و فاطمه آليا نمايندگان تهران و عضو فراكسيون اكثريت مجلس، علي دانش منفرد نماينده تفرش و اينجانب صحبت كرديم كه هر كدام از ما ديدگاه‌ها و نظرات فراكسيون‌هاي مختلف مجلس را پيرامون كابينه و هيات وزيران بيان داشتيم.
وي استفاده از وزراي كارآمد، ‌باور داشتن و آشنايي به مطالبات مردم،تدين، تخصص، داشتن سوابق پاك، استفاده از مديران باتجربه و همگوني در دولت را از ويژگي‌هايي برشمرد كه نمايندگان فراكسيون‌ها در اين جلسه بر‌‌ آن تاكيد داشتند.
نماينده مردم لنجان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه سپس محمود احمدي نژاد ديدگاه‌‌هاي خود را در خصوص چگونگي انتخاب وزراء و تشكيل كابينه بيان كردند، اظهار داشت:‌ آقاي دكتر احمدي نژاد ابتدا به خاطر حماسه سوم تير از مردم تقدير و تشكر كردند و به ايراني بودن خود افتخار كرد.
كوهكن با بيان اينكه دكتر احمدي نژاد از موضع گيري قدرت‌هاي بيگانه عليه انتخابات جمهوري اسلامي ايران انتقاد كردند، يادآور شد: ايشان ضمن تاكيد بر عدالت اجتماعي گفتند كه ملت از مجلس شوراي اسلامي و دولت مي‌خواهد كه با فقر و فساد و تبعيض مبارزه كنند و ريشه آن را از جامعه بركنند.
وي افزود: آقاي احمدي نژاد مجلس شوراي اسلامي را شاداب‌ترين و آزاد‌ترين مجلس دنيا دانست.
عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دكتر احمدي نژاد دانش، تخصص، تعهد،‌دينداري، سلامت، پاكي، كارآمدي، شجاعت در تصميم‌گيري، پيروي از اعتدال، مردمي بودن، توجه داشتن به اولويت‌هاي مردمي، عدالت محور و تحول گرا بودن را از ويژگي‌هاي وزراي دولت خود برشمرد، اظهار داشت: از نگاه وي مهمتر از اين ويژگي‌ها همگرايي در كابينه است و اعضاي كابينه بايد به صورت يك مجموعه واحد عمل كنند نه جزاير مستقل از هم.
كوهكن ادامه داد: ‌آقاي دكتر احمدي نژاد از مجلس شوراي اسلامي خواست تا با اعمال وظيفه نظارت خود ما را در پيشبرد امور همراهي كنند.
وي با بيان اينكه در ادامه اين جلسه غلامعلي حداد عادل نيز بر همكاري با دولت آينده تاكيد كرد،‌گفت: آقاي دكتر حداد عادل ضمن ابراز خرسندي از اين جلسه مشترك انتخاب احمدي نژاد را به وي و ملت ايران تبريك گفت‌ و بر همدلي و رفاقت بين دولت و مجلس براي خدمتگذاري بهتر و بيشتر تاكيد كرد.
سخنگوي هيات رئيسه مجلس اضافه كرد: رئيس مجلس همكاري بين دولت و مجلس را بر پايه اعتقاد، همكاري، تقويت روح وحدت دانستند و يادآور شدند كه مجلس و دولت همانند دو بال عمل مي‌كنند.
كوهكن ادامه داد:‌ آقاي حداد عادل تاكيد كردند كه مجلس براي دولت به نوعي ريل گذاري مي‌كند و لازم است كه دولت طبق قانون عمل كند.
وي افزود: رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شدند كه مجلس از دولت سهم خواهي نمي‌كند و كسي را به عنوان وزير به دولت معرفي نمي‌كند و ليستي هم ارايه نخواهد كرد چرا كه رئيس جمهور در معرفي وزرا آزاد است ولي مجلس هم حق دارد تا نظر خود را آزادانه در خصوص وزرا بيان كند و تصميم بگيرد.
عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه آقاي حداد عادل به حمايت از دولت تاكيد كردند، ‌گفت: دكتر حداد عادل گفتند كه اگر مجلس در حمايت از هيچ نامزدي بيانيه‌اي صادر نكرد امروز حمايت خود را از دولت اعلام مي‌كند.
كوهكن گفت: رئيس مجلس بر استفاده از نوگرايي و جوانگرايي و احساس فضاي امن براي مديران تاكيد كرد و ما نبايد همه چيز را سياه يا سفيد ببينيم بلكه بايد با تلاش همديگر مطالبات مردم را برآورده كنيم.

*حداد عادل: اين حق رئيس جمهور است كه وزرا را خود انتخاب كند

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس فهرستي براي كابينه دولت پيشنهاد نمي‌كند و اين حق دولت و رئيس جمهور است كه خود، وزرا را انتخاب كند.
به گزارش خبرنگار پارلماني فارس غلامعلي حداد عادل سه شنبه شب پس از پايان جلسه مشترك مجلس و رئيس جمهور منتخب در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي با اشاره به صميمي بودن اين نشست اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد به دعوت هيات رئيسه مجلس حضور پيدا كردند و نمايندگان در اين جلسه ديدگاههاي خود پيرامون ضرورت همكاري با دولت آينده ، راي به كابينه و مشكلات اجتماعي را مطرح كردند.
وي با بيان اينكه مجلس دنبال سهم خواهي از رئيس جمهور نيست، تصريح كرد: مجلس با نهايت همدلي و همكاري و دقت در چارچوب قانون اساسي به وظايف خود عمل مي‌كند.
حداد عادل گفت: اميدوارم همه وزراي پيشنهادي بالاترين راي را در مجلس بياورند تا دولتي مصمم و مقتدر آغاز بكار كنند.
وي گفت: سخت‌گيري نمايندگان در راي اعتماد به وزراء به معناي مخالفت با دولت آينده نيست.
حدادعادل تاكيد كرد: دولت و مجلس دست به دست هم مي‌دهند و راه را براي سازندگي ايران هموار مي‌كنند.
پس از سخنان حداد عادل محمود احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

*احمدي نژاد: كسي غير از خودم از كابينه خبر ندارد

رئيس جمهور منتخب ملت ايران با بيان اينكه هيچ كس از اعضاء كابينه من اطلاعي ندارد، گفت: گمانه زني‌هايي كه در اين زمينه در رسانه‌ها انجام مي‌شود تقريباً به هيچ وجه واقعيت ندارد و كسي به غير از خودم از كابينه خبر ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد منتخب مردم در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، پس از نشست صميمانه با نمايندگان مجلس و در گفتگوي مشترك با رئيس مجلس و در حضور خبرنگاران داخلي و خارجي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: همانطور كه مي‌دانيد جايگاه مجلس در نظام جمهوري اسلامي بسيار ويژه است،‌ چرا كه مجلس عصاره ملت، در راس امور، خانه ملت، چشم بيدار ملت و فريادگر مطالبات به حق ملت است.
وي تصريح كرد: جايگاه مجلس در نظام جمهوري اسلامي بسيار جايگاه برجسته و شايسته و ويژه‌اي است و خوشبختانه هم مجلس ما برآمده از ملت است و هم دولت منتخب برآمده از اراده و خواست ملت عزيز است.
احمدي نژاد افزود: براي ساختن كشور و رفع مشكلات همه ارگان‌ها و نهادها به خصوص مجلس و دولت بايد دست به دست هم بدهند و در يك فضاي پر از تفاهم و پر از همدلي كشور را بسازيم و مشكلات را برطرف كنيم و به سرعت ايران را به جايگاه شايسته خود برسانيم.
وي با بيان اينكه خوشبختانه بين دولت و مجلس آرمان‌هاي مشترك فراواني وجود دارد،‌گفت: ‌امروز در مجلس و دولت برآمده از راي ملت، آرمان عدالت خواهي، مبارزه با فقر، فساد و تبعيض، گسترش وحدت، محبت،‌ همدلي و صميميت و آرمان خلاقيت و ساختن كشور عزيزمان موج مي‌زند.
احمدي نژاد بيان داشت:‌ دولت و ملت در ديدگاه‌هاي اساسي و جهت‌گيري‌هاي ملي و خدمت به مردم وجه مشترك فراواني دارند و هم دل و هم جهت هستند.
رئيس جمهور منتخب مردم اضافه كرد: ضروري بود در ابتداي انتخاب ملت و قبل از رسميت دولت يك نشست صميمانه با مجلس داشته باشيم و حرف‌ها را بگوييم و بشنويم و تجديد عهد بكنيم و خوشبختانه با ابتكار عمل رئيس محترم مجلس و هيات رئيسه امروز اين اتفاق افتاد.
وي در خصوص نشست مشترك مجلس و دولت گفت:‌ جلسه‌اي بسيار صميمي داشتيم و عزيزان ما در مجلس ضمن تاكيد بر آرمان‌هاي انقلاب و آرمان‌هاي مشترك دولت و مجلس، نظرات خود را در باره راهكار‌ها و چگونگي تحقق آنها بيان داشتند، بنده هم به همين ترتيب و رياست محترم مجلس هم بحث‌ها را جمع بندي كردند.
احمدي نژاد خاطرنشان ساخت: بسيار خوشحالم و خدا را سپاسگزارم و اميدوارم كه در سايه اين همدلي كه براساس اعتقادات ديني و آرمان‌هاي ملي و قانون اساسي شكل گرفته است، پس از استقرار دولت شاهد شكوفايي، تحول و توسعه فعاليت‌هاي دولت و مجلس در خدمت رساني به مردم و رفع مشكلات باشيم.
وي با تاكيد بر اينكه به دنبال كابينه منسجم هستيم، گفت:‌ از اختلاف نظرها و واگرائي‌هاي درون دستگاه‌هاي اجرايي صدمات سنگيني خورده‌ايم، بنابراين با مشورت و با همدلي همه نخبگان عزيز دنبال يك كابينه همگرا، منسجم و كارآمد هستيم.
رئيس جمهور منتخب در پاسخ به اين سوال كه آيا براي تشكيل كابينه خود از احزاب سياسي كمك خواهيد گرفت،‌ گفت: مرزبندي‌هاي سياسي و حزبي در اداره كشور نقشي ندارد و اصولاً معياري براي انتخاب اعضاء كابينه محسوب نمي‌شود، معيارهايي كه ما اعلام كرده‌ايم تعهد، تخصص، سلامت، كارآمدي، شجاعت، مردمي بودن، همگرايي و انعطاف پذيري است.
منتخب مردم افزود:‌ اصولاً اين مرزبندي‌هاي سياسي در انتخاب كابينه نقش ندارد، همانطور كه ديديم در نگاه ملت هم نقشي نداشت.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي در باره سهم خواهي مجلس از كابينه، گفت:‌ اصولاً شأن مجلس بالاتر از آن است كه سهم خواهي كند، اينكه دولت منتخب ملت، اصولا يك دولت كاملاً مردمي است و وامدار احزاب و گروه‌ها نيست ولي بنده خودم از رئيس مجلس درخواست كردم تا طراحي بكنند براي اينكه ما در يك همدلي و مشورت نزديك با نمايندگان كار را به جلو ببريم.
وي افزود: رئيس مجلس هم بزرگواري كردند و با مشورت با نمايندگان طراحي بسيار خوبي انجام دادند و بنده هم با فراكسيون‌هاي مجلس ديدار كرده‌ام و بدانيد حوزه مشورت من هيچ گاه انحصاري و محدود نيست.
وي ادامه داد: ‌خوشبختانه با نمايندگان مجلس كه ديدار كرده‌ام نيز هيچ گاه چنين ديدگاهي نداشته‌اند و من شأن مجلس را بالاتر از آن مي‌دانم. البته گفتگو و مشاوره امري لازم است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: ‌در جلسه امروز از نمايندگان مجلس استدعا كردم كه هم ما را ياري دهند و هم بعد نظارتي مجلس را تقويت كنند، ‌دولت و مجلس درست است كه دو قوه هستند اما مجموعه‌اي از پيكره واحد نظام هستند، درست است كه وظايف مختلفي را ايفاء مي‌كنيم، اما هر دو يك بدن را راهبري مي‌كنيم و يك هدف مشترك را تعقيب مي‌كنيم و خوشبختانه همدلي بسيار بالايي است و نگرش‌ها هم بسيار بالا است.
وي در پاسخ به اين سوال كه از كابينه شما به عنوان كابينه شگفتي‌ها نام برده مي‌شود، علت اين امر چيست،‌ گفت: اين انتخاب، انتخاب شگفتي‌ها بود و مردم در اين انتخابات گفتند كه روش ديگري را مي‌پسندند و خواهان تحول، عدالت، خدمت‌گذاري بي منت و دخالت گسترده‌تر در اداره امور هستند.
وي افزود: طبيعي است كابينه‌اي كه تشكيل مي‌شود بايد اين خواسته‌هاي ملت را پاسخ بدهد،‌ البته به نظر من در اداره كشور حتماً شاهد شگفتي خواهيد بود و يك راه و رسم‌هايي كه طي چند سال گذشته شكل گرفته بايد متحول بشود و حتماً اين موارد نمادي از شگفتي خواهند بود.
احمدي نژاد بيان داشت:‌ اگر فكر مي‌كنيد در كابينه دنبال آدم‌هاي عجيب هستيم اينگونه نيست بلكه تحول در نگاه، تحول در شيوه مديريت و تحول در مشي مديريت از جمله اين شگفتي‌ها خواهد بود.
وي در مورد سياست هسته‌اي ايران، گفت: امروز دولت عزيز ما مستقر است و در چارچوب قوانين تصميم گيري مي‌كند و همه تصميمات دولت فعلي مورد احترام است و قطعاً دولت آينده تدابير و طراحي‌هاي جديدي خواهد داشت كه به وقت آنها را اعلام خواهيم كرد.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص توجه دولت آينده به بورس و بازار سهام، بيان داشت:‌ بازار سهام و بورس در دولت آينده جايگاه ويژه‌اي دارد، در بورس چند اصلاحات بايدانجام شود تا مردم اعتماد كنند و وارد بورس شوند، اينكه بايد تحولات و تعاملات بورس بسيار شفاف بوده و نبايد اطلاعات محرمانه باشد.
رئيس جمهور منتخب افزود: بورس بايد از سيطره چند شركت دولتي كه با تفاهم و توافق تعاملات بورس را تحت تاثير قرار مي‌دهند خارج شود و "بورس" واقعي بشود.
وي تاكيد كرد: فكر مي‌كنم با اين اصلاحات، بازار بورس بسيار رونق خواهد گرفت و پشتوانه اقتصاد و توليد ملي خواهد شد.
احمدي نژاد در پايان گفت:‌ عده‌اي قبل از انتخابات مردم را به تحريم تشويق مي‌كردند و حالا تخريب مي‌كنند. به اين خاطر فكر مي‌كنم آنها ملت ما را نمي‌شناسند و بايد در برابر عظمت ملت ما سر فرود آورند.

*اعضاي فراكسيون فرهنگيان مجلس با احمدي نژاد ديدار كردند

در ادامه جلسه غير علني و غيررسمي سه شنبه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رئيس جمهور منتخب، اعضاي فراكسيون فرهنگيان مجلس با احمدي نژاد ديدار كردند.
حسن زماني نماينده ملاير و نايب رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر، افزود: در اين جلسه كه 104 نفر از نمايندگان عضو فراكسيون حضور داشتند، حميدرضا حاجي بابايي رئيس فراكسيون به ارائه گزارشي در باره چگونگي شكل‌گيري فراكسيون پرداخت و سپس تعدادي از اعضاي فراكسيون فرهنگيان مجلس به طرح ديدگاههاي خود و مطالبات فرهنگيان پرداختند.
ارائه معيارها و نقطه نظرات مطلوب براي تعيين وزير آموزش و پرورش از ديگر مباحثي بود كه در اين جلسه از سوي سخنرانان عضو فراكسيون فرهنگيان مجلس مطرح شد.
به گفته زماني، در ادامه جلسه، احمدي‌نژاد نيز به اعضاي فراكسيون فرهنگيان مجلس قول مساعد داد، در حد امكان و با جديت اهداف موردنظر و خواسته هاي اعضا را پيگيري و عملي كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش كامل فارس از اولين نشست مشترك رئيس جمهور منتخب با نمايندگان مجلس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016