یکشنبه 2 مرداد 1384

رييس دادگستري آذربايجان‌غربي: ۱۸ نفر در رابطه با درگيري‌هاي مهاباد بازداشت شدند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


فيض گفت: در استان آذربايجان‌غربي پرونده‌اي در رابطه با دخالت نيروهاي مسلح و نظاميان درخصوص طرفداري از يك كانديداي خاص تشكيل نشد.


به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام اكبر فيض، رييس دادگستري آذربايجان‌غربي در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره‌ي تخلفات انتخاباتي استان گفت: حدود 10 مورد تخلفات انتخاباتي مطرح شد ولي در حدي نبود كه به اساس و مشروعيت انتخابات لطمه وارد كند كه اين تخلفات شامل تبليغات در خارج از وقت قانوني، پاره كردن پوستر و تبليغ عليه كانديداها بوده است.


وي گفت: در مورد دخالت نظاميان در روند انتخابات نيز به صورت علني موردي مشاهده نكرده‌ايم.


رييس دادگستري آذربايجان‌غربي گفت: در بخشي از استان ما مردم را از رفتن به سر صندوق‌ها منع مي‌كردند كه موارد اين‌گونه، سريعا رسيدگي و عوامل دستگير شدند.


وي افزود: در مناطق كردنشين حدود 4 نفر دستگير شدند كه به نوعي بر سر صندوق‌ها قصد اخلال داشتند كه طبيعي است اين‌ها به تشكليات خاصي گرايش دارند.


فيض درباره‌ي اقدامات صورت گرفته در مبارزه با قاچاق كالا گفت: بحمدالله از نظر تامين امنيت و مبارزه با قاچاق تلاش خوبي صورت گرفته است كه در حال حاضر علاوه بر قاچاق كالا، قاچاق سلاح و مهمات افزايش يافته است و تشكيلات امنيتي، انتظامي در اين مورد اقدام كرده‌اند و كشفيات در حد چشمگيري است اما با توجه به وسعت مرزها نمي‌توان ادعا كرد كه مي‌توان با همه‌ي موارد قاچاق برخورد و آن را كشف كرد.


فيض درباره‌ي فعاليت گروهك‌هاي داخلي و خارجي در استان گفت: پژاك از جمله گروهك‌هاي جديدي است كه از «پ.پ.ك» جدا شده است كه ابتدا با يك دستورالعمل تقريبا مسالمت‌آميز وارد عمل شد ولي الان عملا يك نوع جنگ مسلحانه با نظام را سياست خود قرار داده‌اند كه با اين قبيل از تشكيلات آن‌جا كه از قانون تعددي كنند نيروهاي مسلح به‌خصوص سپاه برخورد مي‌كنند.


وي درباره‌ي قاچاق دختران در اين استان گفت: گزارشي در مورد افزايش قاچاق دختر به ما نرسيده است و موارد بسيار معمولي و اندك وجود دارد و بيشتر قاچاق اسلحه و كالاي ممنوع‌الورود و مواد مخدر در استان ما وجود دارد. قاچاق مواد مخدر در استان‌هاي مركز شايد كشف حدود 5،6 كيلو مواد، قابل توجه باشد ولي در استان ما مواردي كه كشف مي‌شود بيش از 100 كيلوست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فيض بيشترين پرونده‌هاي تشكيل شده در استان را ايراد ضرب و جرح خواند و در پاسخ به سوالي درباره‌ي درگيري‌هاي اخير مهاباد گفت: اين درگيري مربوط به يك آدم شرور با سابقه‌ي كيفري و متهم به قتل و تحت تعقيب بود اما فراري بود و اخيرا كه خانواده‌اش از دست او شكايت كرده بودند، حدود هفته‌ي گذشته مطلع شديم كه اين فرد در جايي مشغول ميگساري است و با توجه به اين‌كه به خاطر اتهامات قبلي حكم جلب اين فرد صادر شده بود، ماموران به محل رفتند كه اين فرد با قمه به ماموران حمله كرده بود و آنها ناچار در دفاع از خود تيراندازي كرده بودند كه در راه انتقال به بيمارستان جان باخته بود و عده‌اي از جسد اين فرد بعد از كالبدشكافي كه در پزشكي قانوني براي كشف علت تامه مرگ شده بود، عكس گرفته بودند و اين عكس را در اختيار بعضي از گروهك‌ها قرار داده و با اين ادعا كه شكنجه شده است، مورد سوء بهره‌برداري قرار دادند و چند روزي در آن‌جا حركت‌هايي شد كه با اطلاع‌رساني قضيه ختم شد.


وي افزود: در سه چهار روزي كه عده‌اي اين موضوع را دستاويز كرده بودند و به مغازه‌ها، خانه‌هاي مردم و ماموران دولت سنگ‌پراني كرده بود، يكي از ماموران با اصابت چاقو، شهيد شد و حدود 18 نفر دستگير و پرونده‌هاي آنان در مراجع قضايي در دست رسيدگي است.

Copyright: gooya.com 2016