پنجشنبه 6 مرداد 1384

در درگيري‌هاي اشنويه؛ چهار پرسنل نيروي انتظامي شهيد شدند، ايسنا

طي درگيريهاي سه‌شنبه شب اشنويه چهار پرسنل نيروي انتظامي شهيد شدند.


عباس خورشيدي، معاون سياسي – امنيتي استاندار آذربايجان غربي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاييد اين خبر در خصوص جزئيات حادثه اظهار داشت: در اشنويه چند روز گذشته تجمعاتي به مدت دو ساعت برقرار بود كه در اين تجمعات، به غير از چهار پرسنل نيروي انتظامي، يك تن كشته شد ولي به خاطر عدم همكاري خانواده‌ي او در امر كالبدشكالي، جزئيات قضيه مشخص نشد.

وي ادامه داد: در اين تجمعات خساراتي به اموال عمومي وارد آمد و معلوم نيست فرد كشته‌شده توسط چه كسي تير خورده است.

خورشيدي افزود: در جريان تيراندازي شب گذشته كه ماهيت افراد تيرانداز مشخص نيست، بر اثر برخورد تير به پنجره‌ي يك خانه، يك زن زخمي شد كه بعدا فوت كرد و دو مامور نيروي انتظامي نيز زخمي شدند.

او اضافه كرد: تاكيد كرده‌ايم كه فرد فوت‌شده حتما به اروميه براي كالبدشكافي منتقل شود تا جزئيات قضيه مشخص گردد.

خورشيدي همچنين در خصوص درگيري‌هاي مرزي گفت: شب گذشته هم‌چنين در جريان يك كمين، نيروهاي مسلح ضدانقلاب كه احتمالا پژاك هستند، به پاسگاه مرزي سياه‌كوه حمله كردند كه 5 تن در اين حادثه زخمي شدند.

خورشيدي در ادامه درباره ماهيت افراد تيرانداز در داخل شهر اظهار بي‌اطلاعي و موضوع را در دست بررسي عنوان كرد.

اين مقام مسوول با رد ادعاي برخي از افراد مبني بر قصور مقامات امنيتي استان در برخورد با مهاجمان و برقراري امنيت در استان، تاكيد كرد: هيچ‌گونه قصور و ضعفي را قبول ندارم چراكه روحيه‌ي ما مبتني بر خويشتن‌داري است تا از افزايش تلفات انساني و مالي جلوگيري به عمل آيد.

وي تصريح كرد: نيروي انتظامي با جوانب قضيه و برخي ناآرامي‌ها با خويشتن‌داري برخورد مي‌كند و افراد معترض نبايد اين مساله را به حساب ضعف نيروي انتظامي بگذارند.

خورشيدي خاطرنشان ساخت: با اين حال اگر امنيت مناطق بيش از اين مخدوش شوند برخوردهاي شديدي با متخلفان صورت خواهد پذيرفت.

معاون سياسي – امنيتي استاندار آذربايجان غربي با اشاره به لزوم تعريف اغتشاش و ناآرامي در آذربايجان غربي، گفت: بايد حد و اندازه و گستره‌ي ناآرامي‌ها را مشخص كنيم و اين در حالي است كه ناآرامي‌هاي اشنويه در دو نقطه‌ي شهر و با حضور 700 تا 800 نفر و ناآرامي‌هاي مهاباد نيز در يك نقطه بوده است.

وي افزود: در برخي شهرهاي ديگر نيز تنها شاهد ناآرامي‌هاي كوتاه و پراكنده‌اي بوديم و اين امر مي‌رساند كه گستره‌ي ناآرامي‌ها محدود بوده و در مجموع تنها چند ساعت و در چند نقطه‌ي محدود، كسب و كار تعطيل بوده است.


اسماعيل ميرزايي فرماندار اشنويه نيز در گفت‌وگو با ايسنا در خصوص ماهيت افراد درگير شده، گفت: اين كار به گروههاي مسلح غيرقانوني مربوط است و قطعا نيز با اغتشاشات اخير شهر ارتباط دارد.


سرگرد شهنام رضايي، رييس مركز اطلاع‌رساني نيروي انتظامي استان آذربايجان غربي با تاييد درگيري‌ها و تلفات يادشده تاكيد كرد: با اين حال وضعيت عمومي شهر اشنويه در حال حاضر عادي است و من خود در حال گشت زدن در داخل شهر هستم.

از ديگر شهرهاي استان نيز كه در آنها گزارشي از برخي ناآرامي‌هاي پراكنده در چند روز اخير رسيده بود خبر مي‌رسد كه هم‌اكنون وضعيت عادي است.


عباس حسن‌خاني فرماندار پيرانشهر در اين زمينه نيز گفت: از روز شنبه به اين طرف هيچ ناآرامي در شهر رخ نداده و كسي نيز كشته و زخمي نشده است. تنها در جريان تجمعات غيرقانوني هفته‌ي گذشته، تعدادي دستگير شده‌اند كه با تشكيل پرونده و طي مراحل قانوني آزاد خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محمدعلي پرتوي، فرماندار سردشت نيز با آرام توصيف كردن اوضاع، خاطرنشان ساخت: روز بعد از ديگري در اين شهر جنازه‌ي فرد كشته شده كه براي كالبدشكافي به اروميه منتقل شده بود، به سردشت بازگردانده شد و با همكاري خانواده و مقامات امنيتي شهر به خاك سپرده شد، موردي پيش نيامده و در حال حاضر شهر آرام و امن است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در درگيري‌هاي اشنويه؛ چهار پرسنل نيروي انتظامي شهيد شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016