چهارشنبه 19 مرداد 1384

علیرضا جباری: گنجی نگذارد آرزوی آنها که او را زنده نمیخواهند برآورده شود، خسرو شمیرانی

در آخرین ساعات دیروز 164 فعال سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و دانشجویی فراخوانی برای عیادت از گنجی منتشر کردند. سیمین بهبهانی بانوی شعر ایرا ن ، ناصر زرافشان وکیل زندانی و فاطمه حقیقت جو از جمله امضا کنندگان این فراخوان هستند.

این افراد نگرانند که گنجی "چراغ تابناک راه‌آزادی، اکنون به خاموشی می‌گرايد." و اعلام کرده اند که میخواهند با اکبر گنجی ملاقات کرده و از او طلب کنند تا اعتصاب غذای خود را پایان داده و "سالم و پويا، خاری در چشم كسانی باشد كه خاموشی فرياد رسا و حق طلبانه اش را به انتظار نشسته‌اند."
علیرضا جباری مترجم ونویسنده عضو کانون نویسندگان ایران در گفت وگوئی با ما ابراز داشت: " گنجی رندانی است و آنها مرگ او را میخواهند. اکبر گنجی زندانی تاریک اندیشانی گشته است که از قلم او وحشت دارند از حقیقت گوئی او میترسند و تاب تحمل کلام او را ندارند. گنجی زندانی عدم آزادی اندیشه، قلم و وجدان است. من به عنوان یک نویسنده دفاع از حق بیان وی را وظیفه صنفی خود میدانم . گنجی بیمار است و تلاش برای نجات جان او را وظیفه انسانی خود میدانم " او همچنین اعلام داشت که فردا پنج شنبه در ساعت 2 بعد از ظهر که ساعت ملاقات رسمی است به بیمارستان میلاد خواهد رفت.
جباری که خود از امضا کنندگان فراخوان است گفت: " میگویند گنجی در بیمارستان است و در زندان نیست و به این بهانه از ملاقات وکلای وی با او ممانعت میکنند. من میگویم در بیمارستان او حق عیادت دارد. مگر این آقایان نمیگویند که مسلمان هستند و مگر عیادت از بیمار وطیفه نیست. من میخواهم گنجی بیمار را ملاقات کنم. "
او در باره وضعیت اکبر گنجی گفت: " 60 روز است برای رسیدن به آنچه حق مسلم او است اعتصاب غذا کرده است. بیمارستان میگوید او در وضعیت بحرانی قرار دارد اما آقایان در قوه قضائیه میگویند که گنجی اعتصاب غذای خود را شکسته است. اگر اینچنین است چرا نمیگذارند که همسر و فرزندانش او را ملاقات کنند؟ حنای این آقایان دیگر رنگی ندارد. "

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علیرضا جباری که خود به دلیل نوشته ها و مصاحبه هایش نزدیک به دو سال در زندانهای مختلف بوده و شکنجه و فشار تحمل کرده است گفت: "معتقدم اینها باید اکبر گنجی را آزاد کنند و ما باید او را بر سر خود بنشانیم. جنبش دمکراسی ما به گنجی نیاز دارد پس امیدوارم او اعتصاب غذای خود را پایان دهد و نگذارد آرزوی آنها که او را زنده نمیخواهند برآورده شود."

Copyright: gooya.com 2016