چهارشنبه 16 شهریور 1384

عضو طيف علامه دفتر تحكيم وحدت: تشكيل جبهه دموكراسي خواهي انحراف در مسير اصلاحات است، فارس

عضو شوراي مركزي طيف علامه دفتر تحكيم وحدت با انتقاد از برخي اقدامات در جبهه اصلاحات گفت: تشكيل جبهه دموكراسي خواهي ايجاد انحراف در مسير اصلاحات است.


مهدي مومني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي فارس، در ارزيابي خود از آينده سياسي گروه‌هاي اصلاح‌طلب با اشاره به تغيير و تحولات در برخي از گروهها، تغيير رويكرد براي بازسازي تشكيلاتي در گروههاي سياسي را طبيعي خواند و افزود: همان طور كه پس از شكست محافظه‌كاران در سال 76، آنان به بازسازي تشكيلاتي پرداخته و سرانجام در يكي دو سال اخير توانستند با گفتمان جديد در قالب آبادگران و نومحافظه‌كاران به پيروزي‌هايي دست پيدا كنند اصلاح طلبان نيز ناچارند همين روش را در پيش گيرند.
وي، با انتقاد از رويكرد اخير در جبهه اصلاحات براي تشكيل جبهه دموكراسي خواهي، اين تصميم را عامل و منشا اصلي در انحراف از مسير اصلاحات ياد كرد.
اين فعال دانشگاهي، با اعتقاد به اين كه هنوز اصلاحات براي تداوم مسير خود نيازمند اقدامات اساسي‌تري است، اظهار داشت:‌رها كردن اصلاحات پس از 6 -7 سال كار، از لحاظ تاكتيكي كار غلطي است چراكه در مسير اصلاحات، مطالبات معطل مانده بيشتري داريم.
عضو شوراي مركزي طيف علامه دفتر تحكيم وحدت، همچنين بيان داشت:تشكيل جبهه دموكراسي خواهي پيش از آن كه بحث داخلي باشد، احساسي و وارداتي است.
مومني، ضمن تاييد اين كه در انتخابات رياست جمهوري بين گروههاي اصلاح‌طلب وحدت رويه وجود نداشت، گفت: نه در گذشته و نه امروز، حزب مشاركت در راس جبهه اصلاحات نبوده است كه بگوييم ساير گروهها دنباله‌رو اين حزب باشند چون در صورت پذيرش اين ادعا به گروههاي اصلاح طلب ديگر، توهين‌ خواهد شد.
به اعتقاد اين فعال دانشجويي و عضو دفتر تحكيم وحدت، متاسفانه در سالهاي گذشته تندروهاي حزب مشاركت موقعيت‌ها و مناصب عالي اجرايي قدرت و مسندها را به نفع خود مصادره كردند و البته اين روش غلطي بود كه مرتكب شدند چراكه منشا فاصصله گرفتن آنان از مردم همين اشتباه بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به باور مومني، يكي از دلايل مصادره شدن قدرت به نفع حزب مشاركت در سالهاي اخير، ضعيف عمل كردن گروههاي ديگر اصلاح طلب همچون حزب همبستگي و از اين دست بوده است كه لازم است در آينده اين قبيل گروهها با برنامه‌ريزي مشخص در جهت پركردن خلا موجود فعال عمل كنند تا ديگر چنين اتفاقي نيفتد.
مومني، به اعضاي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پيشنهاد كرد، از اين پس عقلايي فكر كرده و تغيير رويه دهند و گرنه در صورت يكطرفه عمل كردن، كاركرد خود را بيش از پيش از دست خواهند داد.

Copyright: gooya.com 2016