یکشنبه 3 مهر 1384

دبيركل موتلفه: دولت نسبت به قطع رابطه با انگليس و اخراج سفير اين كشور اقدام كند، ايلنا

* همه جناح‌‏ها و احزاب در پرداخت هزينه ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت اتفاق نظر دارند
تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: با توجه به رفتار غيراصولي و غيرمنطقي دولت انگليس, دولتمردان ما بايد نسبت به قطع رابطه با انگليس و اخراج سفير اين كشور از ايران اقدام كنند.
محمدنبي حبيبي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: عدم اجماع كامل براي راي مثبت به پيشنهاد كشورهاي اروپايي امتيازي بود كه سياستمداران ما با رايزني توانستند آن را به دست آورند.
وي تصريح كرد: اينكه اروپايي‌‏ها مجبور شدند پيشنهاد خود را در خصوص ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت به علت مقاومت سياستمداران كشورمان پس بگيرند، يك امتياز بزرگ براي ما محسوب مي‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حبيبي با بيان اين مطلب كه ما نبايد زير بار پروتكل الحاقي برويم، اظهار داشت: بازديد از مراكز سري و نظامي ايران با استقلال كشور در تضاد كامل است و ما نبايد زير بار حرف زور و قلدري كشورهاي غربي برويم.
وي خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي بايد براي پشتيباني از دولت در برخورد با قلدري غربي‌‏ها طرح‌‏هاي لازم را با قيد فوريت تصويب كند.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان كرد: انتظار ما از كشورهاي روسيه و چين اين بود كه به قطعنامه پيشنهادي اروپا راي مخالف بدهند، به هر حال ما بايد در مورد كشورهايي كه به نوعي در تقابل و تخاصم با ملت‌‏هاي اسلامي هستند، جانب احتياط را رعايت كنيم.
حبيبي با بيان اينكه فن‌اوري صلح‌‏آميز هسته‌‏اي از بديهي‌‏ترين حقوق ملت ايران است و ما بايد هزينه‌‏هاي برخورداري از اين فناوري را هر چه باشد بپردازيم، گفت: ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت هزينه قابل پرداختي است كه همه گروه‌‏ها, جناح‌‏ها و احزاب در پرداخت اين هزينه اتفاق نظر دارند.
وي افزود: مساله هسته‌‏اي ايران يك مساله‌‏ بين‌‏المللي است به گونه‌‏اي كه برخورداري ما از فناوري هسته‌‏اي به نفع كل جهان اسلام تمام خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016