چهارشنبه 13 مهر 1384

خزعلي: بعضي از افراد بعد از رسيدن به مسووليت تا چهار همسر هم گرفتند؛ چه خبر است؟ جوانان دانشجو بدون همسر هستند، ايسنا

آيت‌الله خزعلي با بيان اين‌كه نتيجه‌ي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست‌جمهوري مرهون تلاش روحانيت است از آن به عنوان انقلاب دوم نام برد.

دبير كل بنياد بين‌المللي غدير در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اجتماع مردم در پاي صندوق‌هاي راي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست‌جمهوري را نشانه‌ي بيداري آنها نسبت به امور كشور دانست و گفت: نه آمريكا و نه مخالفان انقلاب تصور نمي‌كردند 30 ميليون نفر پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند.


مردم بيدارند

وي اضافه كرد: مردم بيدار ايران در حال حاضر متوجه هستند كه آقاي احمدي‌نژاد با تمام نيرو وارد صحنه شده و مي‌خواهد ساده و خاكي‌منش در محور محبت و عدالت به مردم خدمت كند و در حركاتي كه انجام داده، در عين سادگي به مشهد و ساير نقاط رفته و خدمت به مردم ضربه‌ديده و مستضعف از عملكرد وي نمايان است.

خزعلي اظهار داشت: در خارج نيز خواهران و برادران مقيم آمريكا با وجود آن‌كه قبل از ديدن او مخالف با وي بودند و رقيبش را جلو مي‌انداختند و حتي برخي از خويشاوندان مقيم آمريكاي من كه الان در ايران هستند مي‌گويند به دليل اين‌كه من از آقاي دكتر احمدي‌نژاد حمايت كردم با من قهر كردند، اما بعد از رفتن وي به آمريكا به قدري شيفته شدند كه با تهران تماس گرفته و گفتند آن‌چه تو مي‌گفتي درست است و تعبيرشان اين بود كه «اين مرد فرشته است».

وي در ادامه به جريان حضور زني منافق در جلسه‌ي ديدار رييس‌جمهور با ايرانيان مقيم آمريكا اشاره كرد و گفت : بر اساس گفته‌هاي ايرانيان مقيم امريكايي كه بعد از ديدار با رييس‌جمهور ديدگاهشان درباره وي تغيير كرد، اين زن حدود 40 دقيقه به رييس‌جمهور بد و بيراه مي گفت اما بعد از دخالت پليس امريكا آقاي احمدي‌نژاد مانع دستگيري وي شد كه اين برخورد بر نگرش ايرانيان مقيم آمريكا تاثيرات فراواني داشت؛ به‌نحوي‌كه با لقب فرشته از او ياد كردند.

وي يادآور شد: كساني كه اين تعبير را درباره‌ي احمدي‌نژاد بيان كردند انقلابي نبوده و تقريبا آدم‌هاي بي‌تفاوتي هستند؛ اما ايراني مقيم آمريكا و مايل به پي‌گيري مسائل ايران بودند كه با ديدن اين صحنه‌ها آگاهي پيدا كردند.


ورشكسته‌هاي سياسي فقط 4 ميليون راي آرودند

خزعلي در ادامه به روند برگزاري نهمين دوره‌ي انتخابات رياست‌جمهوري اشاره كرد و يادآور شد: در اين انتخابات كساني كه يك مقدار با انقلاب سر ناسازگاري داشتند يعني همان ورشكسته‌هاي سياسي از بركت بيان رهبر معظم آزاد شدند و كسي كه از نظر شوراي نگهبان حق نداشت مطابق قواعد در انتخابات شركت كند، با عنايت رهبر معظم در اين عرصه حاضر شد و حتي ديگر ورشكسته‌هايي كه هيچ وقت در مورد انتخابات اظهارنظر نمي‌كردند، گفتند اين بار لازم است در انتخابات حاضر شويم و همه آنها وارد صحنه شدند كه اين نعمتي بود.

وي اضافه كرد: بحمدالله از 30 ميليون نفري كه پاي صندوق‌ها حاضر شدند 4 ميليون بيشتر نصيب اين ورشكستگان سياسي نشد و اين امر روشن كرد مردم هنوز به دين اعتماد دارند و برخلاف آن‌چه بيخود در بوق مي‌كنند كه مردم از انقلاب سرخورده شده‌اند آنها هنوز داخل انقلاب هستند.


مردم انقلاب دومي به پا كردند

وي اظهار داشت: يك مقدار شعار در دوران اخير زياد داده شد و به آن عمل نشد كه درازمدت بودن زمان تحقق اين شعارها يا عدم اهتمام به اجراي آنها، موجب شد در مردم سرخوردگي‌هايي ايجاد شود؛ لذا بعد از مشاهده‌ي دكتر احمدي‌نژاد به عنوان فردي كه بر سر شعارهايش ايستاده و دوست دارد به مردم خدمت كند، به سمت او آمدند.

خزعلي در ادامه به وضعيت كساني كه در اين انتخابات شركت كرده اما راي نياوردند اشاره كرد و به ايسنا گفت: آقاياني كه در اين زمينه پيش نبردند اولا سوابقي از قبل از انقلاب زمان امام دارند كه كسي منكر آن نيست و مردم نسبت به آن متشكرند؛ اما اسلام و انقلاب كمرنگ شده بود. همه حس مي‌كردند بعضي‌ها مي‌توانستند بگويند به برخي و نمي‌گفتند. از اين رو مشاهده كردند مردي كه پايبند به مطالب اسلامي است داخل شده؛ لذا انسان‌هاي مقدس و پايبند به انقلاب به انتخابات پيوستند و انقلاب دومي به‌پا كردند.

وي با بيان اين‌كه برخي از توفيق‌نايافتگان در انتخابات انقلاب را فرزند خود دانسته، از اين رو از تربيت آن توسط فردي ديگر استقبال مي‌كنند افزود: اين عده افراد، ارزنده و بهنجار هستند؛ اما عده‌اي هستند كه هنوز از خواب بيدار نشده‌اند اما كاري هم نخواهند كرد و اگر بكنند خداوند جبران مي‌كند؛ چون پشتيباني ملت و خواست‌هاي آنها از جانب خداست و اثر اين پشتيباني در جاهاي مختلف ثابت شده است.

خزعلي در ادامه به جريان قضاوت مادر و دايه‌اي كه بر روي كودكي ادعايي يكسان داشتند اشاره كرد و گفت: در اين‌جا انتخابي آمده كه بوي انقلاب را دارد. دلسوزان انقلاب و امام بايد ياري كنند و كساني كه دلسوز خود هستند نيز ممكن است سر و صدايي بكنند؛ اما ماهيت آنها كه قليل هستند، به‌زودي براي ملت روشن مي‌شود.

وي تصريح كرد: كساني كه انقلاب را ديده و زيردست ساواك بوده‌اند، ان‌شاءالله دير يا زود بيدار مي‌شوند يا بيدار شده‌اند تا كمك كنند به احمدي‌نژاد كه كابينه‌اش قوي شود.

خزعلي ادامه داد: اخيرا كسي كه در دوردست بوده و ديد ضعيف دارد گفته بود مي‌گويم افرادم در كابينه شركت نكنند. به وي مي‌گويم مگر از شما دعوت كرده بودند كه حالا مي‌خواهيد شركت نكنيد. به كچل گفتند چرا واكس به موهايت نمي‌زني؟ گفت از اين قرتي‌بازي‌ها خوشم نمي‌آيد!.

خزعلي در ادامه به ويژگي‌هاي جمهوري اسلامي به عنوان كشوري بهره‌مند از انواع نعمت‌ها و رهبري خوشفكر اشاره كرد و با تقاضا از همه نسبت به توجه به اين امور در رفتارهايشان گفت: جوانان ما طالب شهادت هستند و سپاه و بسيج ما نيز چنين است؛ لذا آينده اين كشور كه در آن بيداري ‌آمده، خيلي روشن‌تر از قبل است.

خزعلي در ادامه همه‌ي ايرانيان را بار ديگر به دوستي و وحدت دعوت كرد و به ايسنا گفت: اگر در اين مسير كساني دچار سستي شدند و كنار رفتند بدانند كنار رفتن آنها خيلي زياد اثر نمي‌گذارد.


مردم از شعار خسته بودند


دبير كل بنياد غدير همچنين در ارزيابي از دلايل عدم توفيق هاشمي در انتخابات اخير گفت: مردم از شعار سرخورده شده‌اند و آن‌چه را كه در دوره‌هاي اخير ديدند نيز يا شعارها يي بود كه در درازمدت عملي مي‌شد يا بدنه‌ي بعضي وزارتخانه‌ها تمايلي به تحقق آن نداشتند. لذا مردم همواره مي‌گفتند شعار بس است؛ اما بعد از آمدن احمدي‌نژاد در شهرداري ديدند كه او ظرف دو سال چهره شهر را تغيير داد. او را فردي كه فقط شعار مي‌دهد ندانستند و به او گرايش پيدا كردند.

وي با بيان اينكه «به عقيده‌ي من چنان‌چه احمدي‌نژاد نمي‌آمد بيش از 16 ميليون نفر پاي صندوق‌هاي راي حاضر نمي‌شدند»،

اضافه كرد: همان‌طور كه گفتم از سوابق قبل از پيروزي انقلاب و خدمات دوران امام هاشمي تشكر مي‌كنيم؛ اما اين خدمات ادامه پيدا نكرد و مبدل به شعار شد؛ لذا دليل عدم توفيق اين بود اما نظر خاصي وجود نداشت.

خزعلي در واكنش نسبت به رويكرد نمايندگان مجلس به فهرست وزراي پيشنهادي دولت نيز با تشكراز مجلس گفت: نمايندگان مجلس با وجود علاقه به دكتر احمدي‌نژاد به برخي از وزرا با وجود آن‌كه آنها را افرادي خوب مي‌دانستند به دليل اين‌كه براي مديريت مناسب نمي‌دانستند راي ندادند؛ زيرا اگر يكسره راي مي‌دادند تصور مي‌كردند مجلس و دولت دست به دست هم داده‌اند و مي‌خواهند كار را يكسره پيش ببرند؛ لذا خود اين حركت مجلس كه داراي رييس محترم و داراي معيار ارزشي است، جاي تشكر دارد.

وي افزود: نمايندگان مجلس درصدد بي‌توجهي نسبت به تصميم رييس‌جمهور نبوده‌اند و تنها مطابق وظيفه قانوني‌شان عمل كرده‌اند.

خزعلي در ادامه در بيان دليل نامگذاري دولت احمدي‌نژاد به عنوان دولت اسلامي و تفاوت آن با دولت‌هاي قبلي، همه را اسلامي دانست و با اشاره به ويژگي‌هاي دولت‌هاي قبلي و بيان اين‌كه شعار مي‌دادند و به آن عمل نمي‌كردند تصريح كرد: درباره افتتاح فرودگاه امام يك ميليارد و چه‌قدر خرج شد. اين چه معني دارد. با يك چايي خوردن باز كنيد. اين نشان مي‌دهد تشريفات زياد بوده. يا بعضي از افراد بعد از رسيدن به مسووليت تا چهار همسر هم گرفتند؛ چه خبر است؟ جوانان دانشجو بدون همسر هستند؛ چرا اين كار را مي‌كنيد؟


دولتهاي قبل اسلامي بودند اما با بدنه سست


وي اضافه كرد: بالاخره مردم اين رفتارها را ديدند. آنها هم دولت اسلامي بودند مثل اين دولت؛ اما بدنه‌ي آنها سست بود.

خزعلي در عين حال در مقام توصيه به دولت احمدي‌نژاد با يادآوري ويژگي‌هاي اين دولت كه خواهان خدمتگزاري به مردم مستضعف است گفت: اين دولت بايد تشريفات را كم كند. رفتن به خارج براي وزرا را در حداقل قرار دهد و سفرها هم بي‌تشريفات باشد. مشاهده مي‌شد كه چند نوبت به خارج مي‌روند. چه مشكلي داريم كه اين‌طور بايد به خارج بروند؟

وي اضافه كرد: در داخل كشور هم بايد تشريفات كم شود. امام از چند رييس‌جمهور بر روي موكت پذيرايي كرد، نمي‌گويم آقاي احمدي‌نژاد اين كار را بكند؛ اما مي‌خواهم متواضعانه برخورد كند.

خزعلي يادآور شد: در گذشته تشريفات زياد داشتيم. خارجي‌ها هم توقعشان بالا مي‌رفت. اگر پايين بياوريم آنها هم مي‌توانند از تشريفات بدون اين‌كه نظريه‌خواهي داشته باشند، كم كنند.


نسبت‌دادن تحجر به احمدي‌نژاد ناسزاست

وي در ارزيابي از اظهاراتي كه همزمان با روي كار آمدن دولت جديد مطرح شد و بيان اين‌كه نسبت تحجر دادند و نسبت نقد نيست، گفت: جريان متحجر! اين تحجر يعني فحش. بلد نيستند صحبت كنند مي‌گويند متحجر. متحجر فردي است كه از انقلاب روي برمي‌گرداند و به سوابق ناپسند اروپا بسنده مي‌كند؛ حتي زمان حاضر اروپا را هم در نظر نمي‌گيرد.

خزعلي با استناد به گفته‌هاي يكي از آيات عظام كه عنوان كرده بود كسي به ولايت فقيه اعتقاد ندارد نمي‌تواند به كاري دست بزند، افزود: اين فرد متحجر است؛ اما كسي كه در راستاي مطالب ولي‌فقيه كار مي‌كند متحجر نيست. آنها چيزي نمي‌توانند بگويند، مي‌گويند متحجر. متحجر يعني فكر نكند و كسي كه خشك در جايي مانند سنگ بماند؛ اما اين‌طور نيست. ما كارهاي احمدي‌نژاد را مي‌بينيم.

وي اضافه كرد: تحجر در جايي است كه در سازمان ملل از يك مسيحي تمجيد مي‌شود. به او لقب شهيد مي‌دهند؛ اما احمدي‌نژاد كسي است كه در همين مكان از امام زمان(عج) نام مي‌برد.

وي افزود: تحجر فحشي است كه مي‌دهند. ما به فحش كاري نداريم؛ به عملكرد توجه مي‌كنيم.


هزينه‌هاي ميليون‌دلاري براي برانگيختن مداحان كم‌سواد

دبير بنياد غدير هم‌چنين در واكنش نسبت به گله‌مندي‌هاي مقام معظم رهبري از به ورود خرافه در اظهارات برخي از وعاظ و مداحان مذهبي گفت: ايشان 10 برابر گله داشت. من صد برابرگله‌مند هستم؛ زيرا ما ائمه پاك داريم و نيازمند اين زد و بندها نيستيم و آنها فوق تمجيد ما هستند؛ لذا علي‌اللهي بودن يا زهرا‌اللهي بودن مطالب بسيار نادرستي است.

وي تصريح كرد: آمريكايي‌ها چندين ميليون دلار براي برانگيختن مداحان كم‌سواد هزينه كرده‌اند تا محرم و صفر را سست كنند. لذا مداحان بايد مطالب را با پختگان اين فن در ميان بگذارند و صرفا در بند گريه يا خنده گرفتن نباشند. اين بدان معني نيست كه خداي ناخواسته اين مداحان مشمول اين مكر شده‌اند؛ بلكه آنها زمينه را از اين مطالب سست و ياوه فراهم مي‌كنند تا بعد زهر خود را بريزند . مجله تخصصي كلام اسلامي كه هر فصل منتشر مي‌شود و زير نظر ارزشمند آيت‌الله سبحاني اداره مي‌گردد در شماره اخير 54 نشر تابستان 1384 صفحه 142 مصاحبه با «برانت» درست راست رييس سابق سيا و عضو مهم بخش شيعه‌شناسي سازمان سيا را بخوانيد . اسرار تكان‌دهنده‌اي را پرده برداشته و كاركنان سيا را به اختصاص نهصد مليلون دلار براي فعاليت بر ضد شيعه متهم كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

انتخابات از دست روحانيت خارج نشد

آيت‌الله خزعلي در ادامه در ارزيابي جايگاه روحانيت در انتخابات اخير و واكنش نسبت به اظهاراتي كه درباره‌ي كنار زدن روحانيت در اين دور از انتخابات توسط نظاميان مطرح مي‌شود نيز اظهار داشت: روحانيت و نظاميان با هم هستند؛ اما گاهي موضوعي را كسي درك نمي‌كند و فرد ديگري درك مي‌كند. گاهي آقايان در جامعه هستند مي‌بينند من خودم در جامعه محترم مدرسين كه مصر بودند از يك كانديدا حمايت كنند گفتم از كسي نام نبريد؛ زيرا خداي ناكرده اگر ناجور درآمد شما بدنام مي‌شويد كه بحمدالله قانع شدند.

وي افزود: من داخل جامعه بودم به قرائتي رسيدم كه آن را در آن زمان بيان كردم. لذا انتخابات به هيچ وجه از دست روحانيت خارج نشد. باز هم روحانيت مثل جناب آيت‌الله مصباح و همراهانش اين كار را كردند و مردم هم بيدار بودند؛ بلكه يادآور مي‌شوم افراد دقيق متوجه مي‌شوند كه دست خداي متعال در كار بود . شواهد و قرائن فراواني يادآور اين لطف الهي بود.

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا: ليلا چرمچيان

Copyright: gooya.com 2016