چهارشنبه 11 آبان 1384

تقدير معصومه شفيعي از آيت الله منتظري، امروز

بسمه تعالي
حضرت آيت الله العظمي منتظري
مرجع عاليقدر جهان تشيع!
با سلام و عرض ادب،

نامه محبت آميز حضرتعالي را كه از سر احساس مسئوليت و نگراني به زندگي و سلامت آقاي گنجي و خانواده وي بود، دريافت نمودم. چشمان نگرانم كه سراسيمه منتظر رسيدن ياري و فريادرسي بود پر از اشك شد و ديگر بار احساس كردم كه تنها نيستم، حرارت و شوري وجودم را فرا گرفت و از اينكه ديدم در شرايط و انفساي كنوني كه به قول زنده ياد اخوان ثالث: « سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت، سرها در گريبان است، كسي سر بر نيارد كرد پاسخ گفتن و ديدار ياران را ... كه سرما سخت سوزان است»، مبارز و حقگويي سترگ با روحي بزرگ، مانند هميشه، پاسخي در خور، عنايت كرد، بي نهايت مسرور شدم.

در شرايط دشواري كنوني و در زماني كه خود سانسوري، نه تنها مطبوعات، بلكه شخصيت هاي حقيقي و حقوقي از جمله علماي ديني – كه مردم را به حقگويي و پيروي از عدالت حضرت علي (ع) و شجاعت و شهامت حسين بن علي (ع) در صحراي كربلا فرا مي خوانند را در برگرفته، صراحت بيان و كلام شما و احساس مسئوليتي كه نسبت به مظلومان از جمله آقاي گنجي ابراز داشتيد،‌ مرا اميدوار ساخت كه ديگر مراجع و علماي ديني نيز سكوت را شكسته و وظيفه خود را در مقابله با ظلم و بي عدالتي كه در حق شما و ما و ديگراني چون شما و ما مي رود ادا كرده، براي فرداي قيامت بار مسئوليت خويش را سبك سازند، كه طبق آموزه هاي ديني: هر كه فرياد «يا للمسلمين» مظلومي را بشنود و به ياريش نشتابد، مسلمان نيست.

حضرت آيت الله العظمي!
من نمي دانم كه آيا ديگر مراجع تقليد، زنداني كردن، آزار و شكنجه منتقدان سياسي را مورد تاييد اسلام مي دانند يا خير؟ حضرات مراجع تقليد، مسئول و مرجع مستقيم پاسخگويي به سوالات ديني مسلمين هستند و واجب است به اين سوال پاسخ دهند كه آيا در اسلام شكنجه جايز است يا خير؟ اگر هست صراحتاً بفرمائيد و اگر نيست چرا آن را محكوم نمي كنند؟

در باب ظلم هاي حكومت ستم شاهي پهلوي، در شعارهاي انقلاب اسلامي گفته مي شد كه « سكوت هر مسلمان،‌ خيانت است به قرآن» من نمي دانم كه آيا ظلم با ظلم متفاوت است؟ نمي دانم كه آيا ظلم اسلامي در فرهنگ ديني علماي دين جايز است يا اينكه ظلم در تمامي اشكال خود مورد لعن و نفرين دين مبين است؟

بار ديگر از بزرگواري، بزرگ منشي، شجاعت و حق طلبي در خور حضرتعالي تقدير و تشكر مي كنم و اميدوارم اقدام شايسته شما در رفع رخوت كنوني علماي ديني تاثير مثبت گذاشته و آن با محكوم نمودن ظلم و ظالم، تقيد و مسئوليت خويش را نسبت به ارزش هاي اصيل اسلامي اثبات نمايند.

با تقديم احترام
معصومه شفيعي
سه شنبه 10/8/84
مصادف با پنجاه و هشتمين روز
زندان انفرادي آقاي گنجي و پانزدهمين
روز بي خبري مجدد ما از زندگي و سلامت وي

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تقدير معصومه شفيعي از آيت الله منتظري، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016