یکشنبه 13 آذر 1384

فيض‌آبادي، مديرمسوول "نسيم صبا" در دادگاه: متهم شدنم به تبليغ عليه نظام را غيرمنصفانه مي‌دانم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات مجيد قاسمي فيض‌آبادي، مديرمسوول روزنامه‌ي نسيم صبا به اتهام نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و چاپ مطالب خلاف واقع و تبليغ عليه نظام صبح امروز به صورت علني و با حضور هيات منصفه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فيض‌آبادي در اين جلسه در دفاع از اتهامات مطرح شده در كيفرخواست اظهار داشت: در طول مدت انتشار روزنامه به مناسبت‌هاي مختلف يادداشت‌هايي نوشتم كه هيچ كدام مورد اشكال و ايراد نبوده است و مواردي كه در كيفرخواست مدعي العموم به آن استناد شده، اظهارات مربوط به مسوولان نظام است كه من صرفا با قصد اطلاع رساني آن را انتشار داده‌ام هرچند كه اعتقاددارم در اظهارات اين افراد اشكال ماهوي وجود ندارد.

وي، متهم شدن خود به تبليغ عليه نظام را غيرمنصفانه خواند و اظهار داشت: مطبوعات وقتي در اختيار مجموعه‌هاي سياسي يا بنگاه‌هاي تجاري قرار مي‌گيرند، آسيب زيادي به رسالت آنها وارد مي‌شود لذا پيشنهادم به وزارت ارشاد اين است كه سعي كند به كساني مجوز دهد كه صاحب نظر درعرصه مطبوعات هستند.

فيض آبادي ادامه داد: امروزه حتي مجوز مرغداري و گاوداري به كساني كه تحصيلات و تخصص مربوطه را داشته باشند، داده مي‌شود لذا ضرورت دارد عرصه مطبوعات نيز به صاحبان تخصص داده شود.

مديرمسوول وقت نسيم صبا با تاكيد بر اين كه آن چه در كيفرخواست گفته شد، درست نيست، اظهار داشت:از اعضاي محترم هيات منصفه و قاضي دادگاه مي‌خواهم با حسن نيت و با در نظر گرفتن عدم سوء نيت من با قضاوت و عدالت تصميم گيري كند.

فيض آبادي همچنين در پايان خطاب به اعضاي هيات منصفه اظهار داشت: ما كه روزنامه را تعطيل كرديم؛ از طلا شدن هم پيشيمان گشته‌ايم مرهمت كرده مرا مس فرماييد.

به گزارش ايسنا، عباس بشيري، وكيل مدافع فيض آبادي در دفاع از موكلش با بيان سابقه‌اي از حضور موكلش در دوران دفاع مقدس و التزام عملي وي به ولايت فقيه اظهار داشت: موكلم در بيان مطالب مستند در كيفرخواست هيچ سوء نيتي نداشته و اين مطالب را صرفا در راستاي وظيفه‌ي اطلاع رساني مطبوعاتي خود منتشر كرده است.

وي، با بيان اين‌كه مطالب مورد شكايت مدعي‌العموم به نقل از افراد شناخته شده نظام و خبرگزاري‌هاي رسمي كشور نقل شده است، اظهار داشت: موكلم رسالت اطلاع رساني به صورت منتقدانه در نظر داشته و از آن جايي كه اين رسالت بسيار ظريف است، شايسته نيست كه سوءنيت را در وجود مديرمسوول مفروض بدانيم و از اصل برائت فاصله بگيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بشيري خاطرنشان كرد: اگر مفهوم سخنان افرادي كه در كيفرخواست به آن استناد شده ايراد دارد بايد خود آن فرد پاسخگو باشد چرا كه موكلم سخنان اين افراد را در راستاي وظيفه مطبوعاتي منتشر كرده و نيت مجرمانه‌اي نداشته است.

وكيل مدافع فيض آبادي در ادامه اظهارداشت: با توجه به اين كه اظهارات مورد اشاره در كيفرخواست از مسوولان شناخته شده نظام بوده و نه مقاله شخصي موكل و همچنين اخبار از منابع موجود در كشور و به صورت انتشار محدود بوده است، نشر اكاذيب يا تشويش اذهان عمومي به شمار نمي‌رود با اين وجود قضاوت نهايي برعهده مجري عدالت است.

پس از اخذ آخرين دفاع از فيض‌آبادي، ختم رسيدگي به اين جلسه اعلام و هيات منصفه براي اخذ تصميم وارد شور شدند.

Copyright: gooya.com 2016