یکشنبه 27 آذر 1384

پيرمؤذن: سقوط هواپيماي نظامي كه ۸۴ نفر غيرنظامي را سوار كرده فاجعه ملي است، ايسنا

- از روز اول كه استيضاح را نوشتيم، نگاهمان فقط پاسخگويي به فرياد و عزاي ملت بود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

عضو فراكسيون اقليت تصريح كرد: استيضاح از نظر اهرم نظارتي سريع‌ترين، شفاف‌ترين و نتيجه‌بخش‌ترين شيوه‌ي روشن شدن ابهامات است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) نورالدين پيرمؤذن در جمع خبرنگاران گفت: در بازخواني استيضاح وزير راه در سال 1371، يكي از استيضاح‌كنندگان كه يكي از نمايندگان فعلي است گفته كه از زمان شروع بحث استيضاح به لطايف الحيل فشار مي‌آورند تا اين امضا‌ها پس گرفته شود و ما به همان دلايلي كه سقوط هواپيما در سال 1371 باعث شد كه دوستان و همكاران اكثريت فعلي ما استيضاح كردند تا قضيه روشن شود، ما هم مي‌خواهيم زواياي اين پرواز مشخص شود و در آينده شاهد يك چنين حوادثي نباشيم كه يك كشور را به عزا كشاند.

وي افزود: تذكر، سئوال، تحقيق و تفحص و استيضاح از راه‌هاي موجود است. تذكرها كه داده مي‌شود معمولا بلااثر و بي‌پاسخ هستند. تحقيق و تفحص هم معمولا طول مي‌كشد و فرمايشي است و در هاله‌اي از ابهام است. سئوال هم تا نوبتش شود 9 ماه تا يك سال طول مي‌كشد. چه بسا تا اين كارها انجام شود اصلا يك هواپيماي ديگر هم سقوط كرد.

وي ادامه داد: همانطور كه در سال 1371 وزير راه را به پاي ميز استيضاح كشيدند، استيضاح رأي نياورد، براي ما هم نتيجه‌ي وزير بماند يا برود يك موضوع فرعي است، ما فقط مي‌خواهيم نقش رسالت نمايندگي را ايفا كنيم و احساس ما اين است كه سقوط يك چنين هواپيماي نظامي كه 84 نفر غيرنظامي را سوار كرده يك فاجعه‌ي ملي است كه حداقل وظيفه‌ي نمايندگي اين است كه با استيضاح زوايا را روشن‌تر كند.

پيرمؤذن با اشاره به جلسه‌ي فراكسيون اقليت با وزير دفاع در روز سه‌شنبه گفت: مي‌خواهيم قبل از مطرح شدن استيضاح گزارش كميته‌ي بررسي‌كننده را از نظر تخصصي داشته باشيم تا ببينيم چرا اين اتفاق افتاده است.

پيرمؤذن با اشاره به بررسي‌هاي انجام‌گرفته در خصوص سقوط C130 در ساير كشورها، گفت: هيچ‌كدام از اين هواپيماها نبوده كه 105 نفر مسافر داشته باشد.

وي تأكيد كرد: هنوز مطمئن نيستم كه تمامي شرايط يك پرواز مناسب براي غيرنظامي‌ها رعايت شده باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پيرمؤذن گفت: از روز اول كه استيضاح را طرح مي‌كرديم، بعضي از جناح اكثريت مراجعه مي‌كردند كه مي‌خواهيم امضاء كنيم و من به آنها گفتم كه امضاء نكنيد چون مي‌دانم تا آخر نخواهيد آمد. تنها چارچوب پيكره‌ي اصلي استيضاح‌كنندگان كساني بودند كه امضايشان را پس نمي‌گيرند.

وي افزود: پيكره‌ي اصلي فراكسيون اقليت 40 تا 50 نفر است، اما از روز اول هم وقتي استيضاح را نوشتيم نگاهمان فقط پاسخگويي به فرياد و عزاي ملت ايران بود. منتها آقايان استيضاح‌كنندگان را چيدند و اكثريت كنار كشيدند و به اسم اقليت تمام كردند در صورتي كه از ابتدا هدف فراكسيوني نبود.

Copyright: gooya.com 2016