یکشنبه 4 دی 1384

معصومه شفیعی : ۱۱۲ روز است که گنجی در "گوانتاناموی امنیتی اوین" به سر می برد، ادوار نيوز

ادوار نیوز : معصومه شفیعی همسر اکبر گنجی در نمابری که به ادوار نیوز ارسال کرده است به ادعاهای سالارکیا معاون دادستان تهران پاسخ گفت ؛ متن این بیانیه در پی می آید :

آقای سالارکیا معاون دادستان تهران به خبرنگار ایسنا گفته است : < گنجی ممنوع الملاقات نیست و بر اساس درخواست وکیل و خانواده گنجی زمان ملاقات با وی با موافقت دادستان تعیین می شود و در این مدت درخواستی از سوی خانواده و وکیل وجود نداشته که دادستان با آن مخالفت کرده باشد .>

در این باره باید گفت که بهانه ، از این مضحک تر نمی شود ، چرا که طبق اظهارات مکرر مسئولین قضایی از جمله دادستان ، آقای گنجی دوران محکومیت خویش را می گذراند و طبق رویه معمول قضایی زندانی که دوران محکومیت خود را می گذراند هر هفته روزهای خاصی با خانواده و یا وکیل خود ملاقات دارد ، مرخصی می رود از تماس تلفنی روزانه بهره مند است از امکانات درمانی استفاده می کند و ...

مطابق ماده 10 و 9 آیین نامه سازمان زندانها ، زندانی پس از گذراندن یک پنجم از حبس خود در بند عمومی ، به زندان باز منتقل و بقیه حبس خود را در آنجا خواهد گذراند . در حالی که کمتر از 3 ماه از حبس 6 ساله آقای گنجی باقی مانده ، به موجب کدام قانون ، ایشان باید در بازداشتگاه انفرادی - امنیتی 2 الف با شرایطی بسیار طاقت فرسا حبس خود را بگذراند ؟ آیا معنی «زندان باز» ، انفرادی 2 الف است ؟ آیا خانواده همه زندانیان برای ملاقات هفتگی خود باید به دادستانی مراجعه کنند و پس از ساعتها انتظار با انواع و اقسام تهدیدها ، تحقیرها و توهین ها مواجه شوند ، اگر اینگونه باشد کل دستگاه قضایی تعطیل شده و همه نیروها باید به بررسی تقاضای ملاقات هفتگی خانواده و وکلای زندانیان رسیدگی کنند . با آقای گنجی نه تنها در حد آیین نامه سازمان زندانها برخورد نمی شود بلکه رفتار با ایشان نسبت به سایر زندانیان از جمله زندانیان سیاسی بسیار تبعیض آمیز و ناجوانمردانه است .

امروز دقیقاً 112 روز است که ایشان در « گوانتاناموی امنیتی اوین » ( انفرادی 2 الف ) در شرایطی بسیار سخت به سر می برد . 37 روز است که از او بی خبریم . همه ما مخصوصا بچه ها و مادر آقای گنجی در شرایط روحی بسیار بدی به سر می بریم به موجب کدام قانون با زندانی که مدت شش سال در حبس به سر می برد اینگونه رفتار می شود ؟

« سالارکیا وضعیت جسمانی گنجی را نسبتا خوب ارزیابی کرد و گفت گنجی در حالت عادی است و مشکل خاصی ندارد . »

در زمانی که آقای گنجی یک دوره طولانی اعتصاب غذا را پشت سر گذاشته بود و سپس توسط ماموران ویژه دادستانی به شدت شکنجه شده و کتف چپش به سختی آسیب دیده بود و از امکانات غذایی و دارویی به قدری محروم بود که وزنش 51 کیلوگرم و فشار خون به 7 روی 5 رسیده بود .

آقای سلیمانی مدیر کل زندانهای استان تهران در مصاحبه ای ، وضعیت گنجی را « بسیار مطلوب » توصیف کرد . اکنون حتما شرایط گنجی بسیار سخت تر و بحرانی تر است که آقای سالارکیا وضعیت او را نه « بسیار مطلوب» بلکه «نسبتا خوب» توصیف می کند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لازم به ذکر است که در آخرین ملاقات ما با آقای گنجی (37 روز پیش) وزن ایشان به 50 کیلوگرم ، فشار خونش 7 روی 5 و دستانش بسیار یخ بود . او همچنان از نظر غذایی و دارویی و مخصوصا غذایی در شرایط بسیار سختی به سر می برد . بیم آن می رود که این محدودیت شدید غذایی حادثه ناگواری را موجب شود ، جهان بداند که این یک مرگ تدریجی و بی صداست ، آنقدر از او می ترسند - در واقع از اعمال ننگین خود می هراسند - که حاضر نیستند کسی او را ببیند و خبری از شرایط ناگوار او به بیرون درز کند که مبادا « خفتگان داخلی » و کسانی که در واقع خود را به خواب زده اند مجبور شوند سری به نشان تاسف تکان دهند که در اینصورت منافع کنونی و منفع محتمل آینده شان به خطر افتد .

تمام کسانی که در این پرونده به طور مستقیم و غیر مستقیم دست دارند باید بدانند که سرانجام روزی که خیلی دور نخواهد بود باید در دادگاهی که توسط همین مردم برگزار می شود شرکت کرده و پاسخگو باشند .

نکبت اعمال آنان نه تنها خودشان بلکه خانواده و عزیزانشان را نیز در خود فرو خواهد برد . در آن زمان شاید دیگر شفاعت و گذشت مظلومین کنونی برایشان ثمری نداشته باشد .

Copyright: gooya.com 2016