جمعه 9 دی 1384

کمسیون حقوق بشر سازمان همجنسگرایان ایرانی: انتشار گزارش موارد مختلف نقض حقوق همجنسگرایان، دوجنسگرایان و ترنسجندرهای ایرانی در اسفند ماه

به: همجنسگرایان، دوجنسگرایان و ترنسجندرهای ایرانی
از: دبیرخانه کمسیون حقوق بشر سازمان همجنسگرایان ایرانی
موضوع: گزارش سالیانه نقض حقوق LGBT های ایرانی


با درود فراوان
بدینوسیله به اطلاع می رساند که کمسیون حقوق بشر سازمان همجنسگرایان ایرانی در نظر دارد که در اسفند ماه سال جاری گزارشی از موارد مختلف نقض حقوق همجنسگرایان، دوجنسگرایان و ترنسجندرهای ایرانی را منتشر نماید. زیراکه متاسفانه در گزارش های بی شمار نقض موارد حقوقی اشاره ای به این قشر جامعه ایرانی نمی شود و گویا بیان این موارد خطری در راه اهداف سیاسی و اجتماعی منتشرکنندگان آن است که به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. اما جامعه همجنسگرای ایرانی دیگر تن به این فراموشی ها و حذف شدن ها نخواهد سپرد و خود وارد عرصه های دفاع از حقوق از دست رفته می گردد و جامعه جهانی را مجبور به توجه می نماید.
کمسیون تصمیم دارد در نشست های اول سال جدید میلادی این مسایل را مطرح و مورد بررسی قرار دهد و در اسفند ماه گزارشی از حوادث و رخ دادهای ناقص اعلامیه جهانی حقوق بشر در ارتباط با جامعه LBGT ایرانی در سال 1384 خورشیدی تهیه و منتشر نماید. این گزارش به دو زبان فارسی و انگلیسی خواهد بود و به کلیه سازمان ها و مراجع حقوقی ارسال خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش به ذکر موارد ستم، شکنجه، اعدام، سنگسار، شلاق، تجاوز، دستگیری، زندان، بازداشت و دیگر موارد جزایی و همچنین موارد اجتماعی از قبیل خودکشی، طرد خانوادگی، شغلی، قتل و این قبیل مسایل خواهد پرداخت. لذا خواهشمند است چنان چه هر موردی برای شما و یا یکی از دوستان شما اتفاق افتاده باشد آن را به ما گزارش دهید. شایان ذکر است که اطلاعات دریافتی و گزارشگران آن به صورت محرمانه نزد سازمان باقی خواهند ماند و به هیچ عنوان هویت آن ها فاش نخواهد شد و تنها از نام مستعار پیشنهادی آنان در گزارش استفاده خواهد شد.
خواهشمند است گزارش های خود را حداکثر تا آخر بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه کمسیون حقوق بشر سازمان همجنسگرایان ایرانی ارسال نمایید.
در راستای جمع آوری اطلاعات فرمی تهیه شده که به پیوست ارسال می گردد و بر روی وب سایت سازمان (www.pglo.org) نیز موجود می باشد. لذا خواهشمند است که این فرم را تکمیل و برای ما ارسال نمایید تا نسبت به بررسی مواردی که در این سال رخ داده اما گزارشی از آنها ارائه نشده اقدام گردد.

پیوست: فرم گزارش نقض حقوق بشر
رونوشت: رسانه های ارتباط جمعی جهت انتشار

Copyright: gooya.com 2016