سه شنبه 20 دی 1384

اخطار ارشاد و اطلاعات به خبرگزاري ها: انعکاس اخبار احضارها ممنوع است، روز

حامد ايراني
وزارتخانه هاي ارشاد و اطلاعات در هفته هاي اخير در قالب تذکر مکتوب و حضوري به دو خبرگزاري ايلنا و ايسنا اخطار کرده اند که از اين پس حق ندارند اخبار بازداشت، احضار، بازجويي و محاکمه روزنامه نگاران و فعالان سياسي و دانشجويان را بدون هماهنگي لازم با اين دو نهاد مخابره کنند.

به گزارش خبرنگار روز از تهران اين خبر در حالي در محافل سياسي شنيده شده است که چندي پيش يکي از سايت هاي وابسته به جريان اصولگرا در خبري مدعي شده بود که در قطعنامه اخير حقوق بشر سازمان ملل در خصوص ايران يکي از منابع مورد استفاده در اين قطعنامه اخبار يکي از خبرگزاري هاي داخلي بوده است. اين خبر، ظاهراً بر مبناي گزارشي داخلي مخابره شده بوده که در پي قطعنامه سازمان ملل، به استناد هاي اين قطعنامه به اخبار خبرگزاري ايسنا اشاره داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در چنين شرايطي است که دولت نهم سعي مي کند با توجه به افزايش حساسيت هاي جهاني بر روي موارد نقض حقوق بشر در ايران، تنها خبرگزاري هايي را که زير نظر مستقيم تيم حاکم بر دولت نيستند، مورد کنترل بيشتر قرار دهد.

گفتني است در حال حاضر در فضاي مطبوعاتي رسانه اي کشور خبرگزاري ايرنا زير نظر دولت، خبرگزاري فارس زير نظر قوه قضاييه و خبرگزاري مهر زير نظر سازمان تبليغات اسلامي فعاليت مي کنند. واحد مرکزي خبر نيز زيرمجموعه مستقيم صدا و سيماست که از نهادهاي انتصابي به شمار مي رود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اخطار ارشاد و اطلاعات به خبرگزاري ها: انعکاس اخبار احضارها ممنوع است، روز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016