دوشنبه 10 بهمن 1384

بازداشت شدگان شرکت واحد در اوين دست به اعتصاب غذا زدند، راديو فردا

كارگران ايران خودرو، سركوب اعتصاب رانندگان شركت واحد را محكوم كردند

اعتصاب رانندگان شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در دقايق آغاز با سركوب خشن حكومت مواجه شد و صدها تن از رانندگان بازداشت شدند. خانه مسكوني برخي از آنان تفتيش شد و شماري از افراد خانواده آنان هم به زندان برده شدند. خبرهاي رسيده حاكي است اعضاي خانواده بازداشت شدگان و دانشجويان پشتيبان اعتصاب آزاد شدند. به گفته ميرزايي يكي از اعضاي سنديكاي كاركنان شركت واحد، كليه كارگران زنداني در زندان اوين از ساعت نه صبح روز يكشنبه دست به اعتصاب غذا زده اند. در حمايت از اعتصاب سركوب شده كارگران شركت واحد و در محكوم كردن اقدام حكومت در برخورد با آنان، جمعي از كارگران ايران خودرو بيانيه اي منتشر كردند و در آن با يادآوري قوانين كار به رسميت شناخته شده جهان، از خواست كارگران شركت واحد حمايت كرده و نوشتند: «ما كارگران ايران خودرو حمله به كارگران شركت واحد را شديدا محكوم كرده و خواهان آزادي فوري تمامي بازداشت شدگان و محاكمه عوامل اين يورش به كارگران هستيم».
بهمن باستانی


دانشجوياني كه به اتهام طرفداري از اعتصاب سركوب شده كارگران شركت واحد در تهران روز شنبه بازداشت شده بودند، به گفته مسئولان دولتي آزاد شدند. اما گفته مي شود صدها تن از كارگران شركت واحد همچنان در زندان و تحت بازجويي هستند.
بهمن باستاني (راديو فردا): اعتصاب رانندگان شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه كه بامداد شنبه عمدتا با هدف آزادي مسئول سنديكاي كارگران شركت واحد منصور اصانلو برگزار شد، در دقايق آغاز با سركوب خشن حكومت مواجه شد و صدها تن از رانندگان شركت واحد بازداشت شدند، خانه مسكوني برخي از آنان تفتيش شد و شماري از افراد خانواده آنان هم به زندان برده شدند.

خبرهاي رسيده در 48 ساعت گذشته حاكي است اعضاي خانواده بازداشت شدگان همچنين دانشجوياني كه ظاهرا پشتيبان اعتصاب بودند و بازداشت شده بودند آزاد شدند، اما كارگران شركت واحد همچنان در زندان مانده اند و بنا بر برخي گزارش ها در چند زندان از جمله اوين تحت بازجويي هستند.

به گفته ميرزايي يكي از اعضاي سنديكاي كاركنان شركت واحد، كليه كارگران زنداني در زندان اوين از ساعت نه صبح روز يكشنبه دست به اعتصاب غذا زده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حمايت از اعتصاب سركوب شده كارگران شركت واحد و در محكوم كردن اقدام حكومت در برخورد با اين كارگران، جمعي از كارگران ايران خودرو بيانيه اي منتشر كردند و در آن با يادآوري قوانين كار به رسميت شناخته شده جهان از خواست كارگران شركت واحد مبني بر آزادي رهبر سنديكاي آنان و ديگر خواست هاي اعلام شده اين كارگران مبني بر به رسميت شناخته شدن سنديكا، انعقاد قراردادهاي دسته جمعي و افزايش دستمزد حمايت كرده و نوشتند ما كارگران ايران خودرو حمله به كارگران شركت واحد را شديدا محكوم كرده و خواهان آزادي فوري تمامي بازداشت شدگان و محاكمه عوامل اين يورش به كارگران هستيم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت شدگان شرکت واحد در اوين دست به اعتصاب غذا زدند، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016