سه شنبه 25 بهمن 1384

اکبر گنجی، نامزد دريافت جايزه حقوق بشری "مارتين انالز" در سال ۲۰۰۶ ‪ شد

اعلام اسامی نامزدهای دریافت جایزه مارتین انالز در سال 2006

Press release in English
Communiqué de Presse en Français
Comunicado de Prensa
بیانیه مطبوعاتی به زبان فارسی

هیأت داوران جایزه مارتین انالز برای مدافعان حقوق بشر امروز اعلام نمود که چهار فرد ذیل به عنوان نامزدهای دریافت جایزه در سال 2006 برگزیده شده اند:

اکبر گنجی (ایران)

اکبر گنجی به سبب بیان اعتقاد خود به اصلاحات دمکراتیک و افشای جنایات انجام شده به دست عوامل دولتی در زندان به سر می برد. او را شکنجه کرده و مورد بدرفتاری قرار داده اند. او در سال 2000 به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام اسلامی" محکوم شده است. هوادارانش بر جان او می ترسند.

آرنولد تسونگا (زیمباوه)

آرنولد تسونگا وکالت بسیاری از قربانیان نقض حقوق بشر را بر عهده داشته و برای تآمین احترام به اصول حقوق بشر مبارزه نموده است؛ او بارها به افشاگری در مورد نظام قضایی غیردمکراتیک موجود در کشور خود پرداخته است. او را تهدید کرده اند و به زندان افکنده اند و اکنون نیز دائما در معرض آزار است.

گولدن میزابیکو (جمهوری دمکراتیک کنگو)

اکنون بیست سال است که گولدن میزابیکو به افشاگری در مورد نقض حقوق بشر در کشور خود می پردازد. او در سال 2001 مورد شکنجه قرار گرفت و در سال 2002 چون به مرگ تهدید شده بود به ناچار از کشور خود گریخت. وی در سال 2005 به کشور بازگشت و از آن هنگام تا کنون بارها بازداشت شده و پیوسته مورد آزار قرار گرفته است.

جنیفر ویلیامز (زیمباوه)

جنیفر ویلیامز یکی از رهبران سازمان دبلیو.او.زد.ای (زنان زیمباوه به پا خیزید) می باشد. وی با وجود آن که به دست پلیس بازداشت شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، همچنان به سازماندهی و رهبری اعتراضات مسالمت آمیز علیه نقض فزاینده حقوق بشر ادامه می دهد.

بنا به توضیح رئیس هیأت داوران هانس تولن، این هیأت در سال 2005 تصمیم گرفته بود که از آن پس به اعلام اسامی نامزدهای دریافت جایزه اقدام نماید، چرا که این افراد همگی نیاز فوری به حمایت دارند. این چهار تن طی گزینشی موشکافانه از سوی ده سازمان مدافع حقوق بشر که هیأت داوران را تشکیل می دهند انتخاب شده اند. هیأت داوران در روز دوم خرداد سال 1385 طی کنفرانسی که در کارتر سنتر در آتلانتای ایالات متحده برگزار خواهد شد نام برنده نهایی را اعلام خواهد نمود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ترکیب هیآت داوران از این قرار می باشد: عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر، حقوق بشر پیش از هر چیز دیگر، فدراسیون بین المللی حقوق بشر، سازمان جهانی منع شکنجه، کمیسیون بین المللی حقوقدانان، مجموعه سازمانهای فعال در امور اجتماعی آلمان(جرمن دیاکونی)، سرویس بین المللی حقوق بشر، هشدار بین الملل، سیستمهای اطلاعرسانی و جمع آوری اسناد مربوط به حقوق بشر (هوریدوکس).

برندگان پیشین جایزه مارتین انالز از این قرار اند: اکثم نعیسه از سوریه (2005)؛ لیدیا یوسوپوا از روسیه (2004)؛ الیریو اوریبه مونیوز از کلمبیا (2003)؛ ژاکلین مودینا از چاد (2002)؛ سپاهیان صلح بین الملل (2001)؛ ایماکوله بیرهاهکا از جمهوری دمکراتیک کنگو (2000)؛ ناتاشا کاندیچ از یوگسلاوی (1999)؛ ایاد السراج از فلسطین (1998)؛ ساموئل رویز گارسیا از مکزیک (1997)؛ کلمان نوانکوو از نیجریا (1996)، اسما جهانگیر از پاکستان (1995)؛ هاری وو از چین (1994).

برای اطلاعات بیشتر لطفا با لوییس ماریروس، مسؤول هماهنگی بنیاد مارتین انالز تماس بگیرید :

شماره تلفن : 41228094925

پست الکترونیک:
marreiros@martinennalsaward.org

برای دیدن اسناد یا عکسهای نامزدها از سایت ما بازدید فرمایید:
www.martinennalsaward.org

[لينک به اصل مطلب]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اکبر گنجی، نامزد دريافت جايزه حقوق بشری "مارتين انالز" در سال ۲۰۰۶ ‪ شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016