چهارشنبه 26 بهمن 1384

در یک حمله به ایران ده هزار نفر کشته خواهند شد، تامس هاردینگ، ساندی تلگراف، برگردان المیرا مرادی

Elmira2211@yahoo.ca

توضیح مترجم : در مورد حمله آمریکا و اسرائیل به اهداف مشخص در ایران، ظرف یکسال گذشته اخبار، گزارشات و مقالات متعددی در رسانه های جهان درج شده است. گرچه عوامل متعددی تا به حال این حمله را به تاخیر انداخته است، اما با توجه به مقاصد دراز مدت آمریکا برای کسب منابع انرژی جدید و حاکمیت بر نقاط سوق الجیشی در مقابله با رقبای بین المللی،بنظر می آید تعقیب این اهداف تا به زانو درآوردن جمهوری اسلامی، ادامه خواهد یافت. در این میان آمریکا و سایر کشورهای غربی حقوق بین المللی مردم ایران را زیر پا گذاشته و سعی دارند با وجه المصالحه قرار دادن این حقوق با جمهوری اسلامی ، مردم کشورمان را از حقوق قانونی خود در زمینه « انرژی هسته ای» بازدارند. رهبران جمهوری اسلامی ایران هم با عنایت و اتکا به حقوق قانونی مردم ایران دیپلماسی خارجی خود را بر اصل خاموش کردن آتش با نفت قرار داده و در زمانه ای چنین حساس با اعمال نابخردانه و ریسک به مقابله با چنین خطر دهشتباری که مردم ایران را تهدید می کند، می پردازند. ایالات متحده آمریکا که در جریان حمله به عراق، پشتیبانی اروپا را نداشت، همین اینک با زمینه سازی های بسیار از کشورهای مسلمان و بویژه ایران تصویری را بدست می دهند که افکار عمومی خود را برای چنین حمله ای آماده کنند. جریان کاریکاتورهای محمد دقیقا با همین نیت پس از چند ماه از درج آنها، رو می آید. با توجه و آگاهی نسبت به اینکه ملل اسلامی عکس العمل ناموافق و حتی خشونت بار در برابر آن نشان می دهند، با تحریک آنان به چنین اعمال خشونت باری، قصد دمیدن در تبلیغات خود بر علیه این ملت ها را داشته تا در برابر افکار عمومی خود زمینه های هجوم نظامی را به دیگر کشورها و از جمله و در وهله اول ایران آماده سازند.
یک خاصیت دیگر انعکاس اخبار و گزارشات از حمله به ایران از طرف دول غربی، که در دنیا منتشر می شود ایجاد روحیه یاس و دلمردگی، انتظار، فرار سرمایه، فرار مغزهای متفکر و غیره در میان مردم ایران است. این مسئله بهیچوجه از دید کارشناسان و طراحان نظامی دول غربی دور نیست و بخشی از جنگ روانی است که بر علیه مردم ایران راه انداخته اند.
------------------------------

در یک حمله به ایران ده هزار نفر کشته خواهند شد

گروه تحقیقاتی آکسفورد در گزارشی تحت عنوان « عواقب یک جنگ» می نویسد : یک حمله آمریکا به مراکز اتمی ایران تا ده هزار نفر کشته بجا خواهد گذاشت، که آغاز جنگ جدیدی در خاورمیانه خواهد بود. آکسفورد در ادامه گزارش خود می نویسد:" صدهادانشمند وتکنسین تاسیسات اتمی ایران در اولین مراحل این حمله موردهدف قرار خواهند گرفت و نابود می شوند،چرا که هدف اولیه امریکا بر این تمرکز یافته است که جلوی گسترش هر گونه برنامه و ظرفیت برنامه های هسته ای ایران را گرفته و آنرا نابود نماید."

انتشار این گزارش مصادف با انتشار گزارشاتی از این دست است که استراتژیست های پنتاگون در حال تهیه نقشه ای تحت عنوان « آخرین چاره» هستند که در صورتیکه اتخاذ روش دیپلماتیک موفق از آب در نیاید، به این چاره متوسل شوند. این گزارش می افزاید که نقشه برای حمله به ایران بعنوان « بزرگترین فوریت» در ماههای اخیر در دستور کار بوده است.


کارشناسان نظامی در مرکز «فرماندهی و استراتژی» که به دانلد رامسفلد وزیر دفاع آمریکا گزارشات خود را تحویل می دهند، هدفهای مورد نظر را که می بایستی مورد حمله قرار گیرند و همچنین نوع سلاح هایی که برای این حمله مورد نیاز است را در گزارش خود به رامسفلد ذکر کرده اند.
گروه آکسفورد در ادامه می نویسد:" اگر انگلستان اجازه استفاده از پایگاههای نظامی خود یعنی پایگاه Fairford/Glos و پایگاه دیگو گارسیا در اقیانوس اطلس را به بمب افکن های 2 B آمریکایی بدهد، که هر کدام قادرند 40000 پاوند «بمب دقیق» حمل نمایند، عملا انگلستان نیز به کام این جنگ کشیده خواهد شد.

پرفسور پل راجرز از گروه تحقیقاتی آکسفورد و تهیه کننده این گزارش می نویسد:" « بمباران دقیق» می تواند برنامه های هسته ای ایران را بین 5 تا 10 سال عقب بیاندازد، اما در عوض پیامد این حمله در ظرف یکماه به «یک موقعیت فوق العاده خطرناک» در منطقه تبدیل خواهد شد. در نتیجه این حمله می تواند «یک درگیری نظامی طولانی مدت» را به همراه داشته باشد که اسرائیل و لبنان و بعضی از کشورهای خیلج فارس را نیز در آن درگیر خواهند شد. "

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در این گزارش همچنین آمده است :" بیش از 100 بمب افکن امریکایی که بیشتر آنها هم اینک در خلیج فارس مسقر هستند، دریک حمله برق آسا به 20 نقطه حساس و کلیدی، تاسیسات هسته ای و نظامی ایران را نابود خواهند کرد."
اگر اهداف نظامی شامل تاسیسات هسته ای بوشهر، که در سال جاری کاملا به محل ذخیره مواد سوخت هسته ای تبدیل و مجهز می شود، بمباران شود، این بمباران می تواند موجب انتشار تشعشات رادیو اکتیو بر روی خلیج فارس شود.
نیروی دریایی کوچک ایران که شامل سه زیردریایی است نیز ممکن است توسط آمریکائیان بمباران شود، زیرا که این نیروی دریایی می تواند تهدیدی برای خطوط کشتیرانی (حامل نفت) در خلیج فارس و تنگه هرمز شوند. با این حال احتمالا ایران نیز قادر خواهد بود در پاسخ و در عملی انتقام جویانه با قایق های حامل بمب انتحاری خود به کشتی های حامل نفت حمله کرده و به نوبه خود باعث افزایش قیمت نفت شود.
پروفسور راجرز که استاد مطالعات صلح در دانشگاه برادفورد انگلیس است، می گوید که عمل نظامی آمریکا می تواند پیامد اتحاد در میان حکومت ایران و همراهی با احمدی نژاد رئیس جمهوررا هم داشته باشد و دشمنی و احساسات ضدامریکایی درمیان ملت های مسلمان را تشدید کند.
این گزارش ادامه می دهد :" حمله زمینی به ایران آسان نخواهد بود،چرا که نیازمند شرکت حداقل 100 هزار نفرات نظامی آمریکا برای چنین حمله ای است،و این درحالی است که هم اکنون آمریکا 130 هزار نفر سرباز درعراق و 18 هزار نفر در افغانستان دارد. "
ایران احتمالا از قرارداد " منع سلاح های اتمی" بیرون خواهد آمد و برنامه سری هسته ای خود را سرعت خواهد بخشید.
این گزارش در نتیجه گیری خود می نویسد:" یک حمله نظامی در جواب به بحرانهای جاری ، گزینش بسیار خطرناکی است که نباید انتخاب شود. گزینه های راهبردی دیگر بغیر از جنگ هر اندازه سخت، می بایستی در افق دیدگاهها به حساب آیند."
گروه تحقیقاتی اکسفورد قبل از حمله امریکا به عراق در سال 2003، نیز پیش بینی کرده بود که دراین حمله رژیم صدام حسین براحتی سرنگون می شود، اما این کشور به « کانون مقاومت» تبدیل خواهد شد.

نشانی مطلب ساندی تلگراف:
*http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/02/13/wiran13.xml&sSheet=/news/2006/02/13/ixworld.html

Copyright: gooya.com 2016