سه شنبه 9 اسفند 1384

معصومه شعیعی خطاب به رییس سازمان زندان ها: ساکن نهایی بند ۲ الف خود و اربابان قانون شکنتان خواهید بود، ادوار نيوز

ادوار نیوز : خانم معصومه شفیعی (همسر اکبر گنجی ) طی یادداشتی که به ادوار نیوز ارسال کرده است به سخنان سالارکیا و سلیمانی که در برخی خبرگزاری ها منتشر شده بود پاسخ گفته است که متن کامل آن در ادامه می آید :


متن زیر جوابیه سخنان آقایان سالارکیا – معاون امور زندانهای دادستان تهران – و سلیمانی – مدیر کل زندانهای استان تهران – در مورد وضعیت آقای گنجی است که از سوی ایسنا در تاریخ 5/12/84 منعکس شده است :

آقای سالارکیا اظهار داشته اند : « ملاقتهای وی ( آقای گنجی ) آزاد است و در فضایی که در اختیار دارد تمام امکانات لازم وجود دارد و مشکل خاصی از نظر مکانی برای وی وجود ندارد . »

سخنان آقای سالارکیا به شدت تکذیب می شود . ملاقات آقای گنجی نه تنها آزاد نیست بلکه دادستانی نیز به تقاضاهای شفاهی و کتبی مکرر وکیل آقای گنجی – آقای دکتر مولایی – مبنی بر ملاقات وی نیز پاسخی نمی دهد و چند ملاقات انجام شده ماه های اخیر نیز توسط پیغامهای با واسطه یکی از بازجویان آن بند به ما صورت گرفته است . این موارد خلاف در حالی است که آقای گنجی 6 سال تمام در زندان جمهوری اسلامی به سر می برد و طبق قانون باید در بند عمومی نگهداری شود نه در بند انفرادی فوق امنیتی آن هم متعلق به یک ارگان نظامی – حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران - . لطفا آقای سالارکیا به عنوان یک مقام مسئول توضیح دهند که با چه استناد قانونی آقای گنجی 180 روز است که در انفرادی به سر می برد ؟ با چه اسناد قانونی از تغذیه مناسب و مرتب حتی در حد جیره زندان و نیز مراقبتهای پزشکی و امکانات دارویی با وجود بیماریهای دردناک محروم است ؟ با چه استناد قانونی در شهریورماه 81 مورد ضرب و شتم و شکنجه ماموران تحت امر آقای مرتضوی و مقامات بالاتر قرار گرفته است ؟ چه خوب است مکانی که آقای گنجی نگهداری می شود با «تمام امکانات لازم آن » مورد بازدید خبرنگاران مستقل داخلی و نیز نمایندگان حقوق بشر سازمان ملل متحد قرار گیر تا قدری از این همه فشار بین المللی در مورد نقض حقوق بشر در ایران کاسته شود .

آقای سلیمانی فرموده اند : « گنجی به صورت انفرادی نگهداری نمی شود . حال گنجی خوب است ، وی تحت کنترل است و مشکل خاصی ندارد . مجموعه ای که وی در آن نگهداری می شود یک سوئیت کامل با سرویس و حیاط است »

آقای سلیمانی ! اگر گنجی به صورت انفرادی نگهداری نمی شود لطف کنید و حداقل نام یکی از هم بندی های او را ذکر کنید. اگر حال گنجی خوب است پس چرا وزن او به 50 کیلوگرم رسیده است و جز اسکلت از او باقی نمانده است . این که وی « تحت کنترل » است شکی در آن نیست ؛ به مدد تکنولوژی پیشرفته وارداتی استراق سمع و دوربینهای مخفی پیشرفته ، کنترل 24 ساعته فرزندان مخلص و مومن و با وجدان این آب و خاک ، برای شیفتگان قدرت امری سهل و آسان است و تشخیص این که گنجی « مشکل خاصی » دارد یا ندارد کار ساده ای است : نظر پزشک متخصص زندان را که 2 ماه پیش گنجی را معاینه کرد بپرسید . چه کسی برای او MRI کمر تجویز کرده ؟ چه کسی برای او داروهای خاص تجویز کرده که هنوز بدستش نرسیده است ؟ چه کسی برای او فیزیوتراپی را ضروری دانسته است ؟ یعنی می فرمایید شما – جناب دکتر سلیمانی ! – تشخیص پزشک متخصص خودتان را نادرست می دانید ؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقای سلیمانی ! آن طور که در سیمای جمهوری اسلامی نشان داده می شود . زندان گوانتانامو نیز فضای وسیعی دارد بسیار وسیع تر از بند 2 الف ، پس در زندان گوانتانامو نیز به صرف فضای وسیع آن با زندانیان خوش رفتاری می شود . آیا ملاک رفتار با زندانی فضای زندان است یا کلیه حقوق ابتدایی انسان که از او دریغ می شود ؟ این سوئیت کامل ارزانی خودتان . ملک طلق شماست و ساکن نهایی آن نیز خود شما و اربابان قانون شکنتان خواهید بود .

آقای سلیمانی ! چگونه وجدان شما اجازه می دهد راجع به چیزی که ندیده اید این گونه صریحا اظهار نظر کنید ، فراموش نکنید که جان انسانی مطرح است . مگر فراموش کرده اید که آقای علیزاده – رئیس کل سابق دادگستری استان تهران – در گزارش جنجالی خود در مورد موارد خلاف قانون دستگاه قضایی یادآور شده بودند که نمایندگان ایشان – آقای علیزاده – را به بند 2 الف راه نداده اند و از این بابت شاکی بود ؟

البته پست و مقام و شان شما اجل از آقای علیزاده است ؛ ان شاء الله که شما را به آن بند راه داده باشند .

معصومه شفیعی
19 / 12/84
17 روز تا آزادی

Copyright: gooya.com 2016