سه شنبه 9 اسفند 1384

پاسخ سالاركيا به معصومه شفيعي: گنجي از نظر تغذيه در وضع مناسب و تحت مراقبت پزشك معالج زندان است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

در حالي كه همسر گنجي در نمابري،‌ اين سوال را مطرح كرده كه وي با چه استناد قانوني از تغذيه مناسب و مرتب و نيز مراقبت‌هاي پزشكي و امكانات دارويي برخوردار نيست؟،‌ معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها بيان مي‌كند كه گنجي از نظر تغذيه در وضعيت مناسبي است و مانند ساير زندانيان از مواد غذايي استفاده مي‌كند. به طور مرتب تحت مراقبت پزشك معالج زندان قرار دارد و مشكل خاصي ندارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي با ارسال نمابري درباره اظهارات اخير معاون دادستان تهران و مدير كل زندان‌هاي استان تهران، عنوان كرده است كه ملاقات گنجي نه تنها آزاد نيست بلكه دادستاني نيز به تقاضاهاي شفاهي و كتبي وكيل مبني بر ملاقات پاسخي نمي‌دهد.

وي در ادامه با بيان اين كه الان 6 سال است كه همسرش در زندان به سر مي‌برد، آورده است كه طبق قانون گنجي بايد در بند عمومي نگهداري شود نه به صورت انفرادي.

همسر گنجي عنوان كرده است كه مقامات مسوول بايد در اين باره توضيح دهند كه با چه استناد قانوني، گنجي 180روز است كه به صورت انفرادي نگهداري مي‌شود و با چه استناد قانوني از تغذيه مناسب و مرتب حتي در حد جيره زنداني و نيز مراقبت‌هاي پزشكي و امكانات دارويي با وجود بيماري، محروم است؟

همسر گنجي در بخشي از نمابر ارسالي، از مسوولان خواسته تا مكاني كه گنجي در آن نگهداري مي‌شود مورد بازديد خبرنگاران مستقل و نيز نمايندگان حقوق بشر سازمان ملل قرار گيرد.

محمود سالاركيا، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در اين زمينه به خبرنگار حقوقي ايسنا، گفت: ملاقات بعضي از زندانيان بر اساس تقاضاي زنداني و خانواده‌ي وي و در نهايت توافق مقام مسوول قضايي انجام مي‌گيرد، در مورد آقاي گنجي نيز اين روند طي شده و مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: گنجي الان در يك سوئيت بزرگ و با تمام تجهيزات گرمايشي و سرمايشي نگهداري مي‌شود و به طور مرتب تحت مراقبت پزشك معالج زندان قرار دارد و مشكل خاصي ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سالاركيا افزود: گنجي از نظر تغذيه نيز در وضعيت مناسبي به سر مي‌برد و مانند ساير زندانيان از مواد غذايي استفاده مي‌كند و مواد خوراكي كه به وسيله اطرافيانش به زندان آورده مي‌شود، به او داده مي‌شود.

وي ادامه داد: در حال حاضر گنجي دوران محكوميت خود را مي‌گذراند و در هر حال حبس است و محدوديت‌هايي را به دنبال دارد و اين بايد مشخص شود كه خانواده‌ي ايشان از زندان چه انتظاري دارند.

Copyright: gooya.com 2016