دوشنبه 21 فروردین 1385

مصاحبه صدای آمریکا با خسرو کردپور روزنامه نگار در کردستان در رابطه با تازه ترین موارد محدودیت های اعمال شده علیه فعالان مدنی کردستان

آقای کردپور لطفا" ما را در جریان آخرین محدودیتهای اعمال شده از سوی مقامات حکومتی علیه فعالان مدنی در غرب کشور قرار دهید :
باید خدمت شنوندگان عزیز عرض کنم که آقای محمد طاهر علیپور مدیر مسئول نشریه دانشجویی " روناک " و دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه مازندران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در ناآرامیهای تابستان 84 توسط شعبه ی اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز به 4 سال حبس محکوم شد.
آقای طاهر علیپور عضو سابق انجمن صنفی معلمان استان کردستان و از فعالان سیاسی شهرستان سقزدر گفتگویی اعلام کرد : من در جریان ناآرامیها دستگیر نشده ام و هیچگونه مدارکی در خصوص اتهامات بنده به دادگاه ارائه نشده است.
وی افزود : بر اساس حقی که دارم در مدت قانونی در محاکم تجدید نظر استان ، به حکم صادره اعتراض خواهم کرد. شایان ذکر است که آقای طاهر علیپور به استناد ماده ی 610 قانون مجازات اسلامی به 4 سال حبس تعزیری محکوم شده است.
همچنین سامان رسولپور از جوانان مهابادی و از فعالان حقوق بشر به 3 سال زندان محکوم گردید. در گفتگویی که با آقای عباس جمالی وکیل مدافع سا مان رسولپور داشتم وی ضمن تأئید این خبر اعلام کرد که نامبرده به اتهام همکاری و مساعدت با احزاب مخالف ، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام ، به 3 سال حبس محکوم شده است. آقای جمالی افزود : در مرحله ی بدوی امکان دفاع برای ما نبود و ما باید در مرحله ی تجدید نظر از ایشان دفاع کنیم وی گفت که در بازرسی از منزل آقای رسولپور کتابی در رابطه با آقای اوجلان و نامه هایی از برادر نامبرده که عضو یکی از احزاب اپوزیسیون می باشد پیدا کرده اند و این موارد به اتهامات وارده به آقای رسولپور افزوده شده که به نظر من هیچکدام ازین اتهامات جرم نمی باشد ، کتاب آقای اوجلان کتاب ممنوعی نیست ونامه برادری به برادرش هم نمی تواند جرم باشد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در خاتمه از آقای عباس جمالی پرسیدم که سامان رسولپور به استناد کدام ماده از قانون مجازات اسلامی به این حبس محکوم شده اند؟ وی گفت : ایشان به استناد مواد 499 و610 قانون مجازات به 3 سال حبس محکوم شده اند و طبق ماده 320 آیین نامه ی سازمان زندان ها قرار شده که دوران زندانشان را در زندان اردبیل تحمل کنند.

Copyright: gooya.com 2016