چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385

وكيل حشمت‌‏الله طبرزدي: موكلم مشمول آزادي مشروط است و بايد از زندان آزاد شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وكيل حشمت‌‏‌‏الله طبرزدي، دبيركل جبهه دموكراتيك ايران از عدم اعطاي مرخصي به موكلش انتقاد كرد و گفت‌‏ كه طبرزدي نيز نسبت به اين موضوع انتقاد دارد.
خليل بهراميان در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه صبح امروز با موكل خود در زندان اوين ملاقات كرده است، گفت: تاكنون در طول سه سال گذشته فقط يك بار آن هم هشت ماه پيش موكلم به مرخصي آمده است.
وي موكلش را مشمول آزادي مشروط دانست و گفت: طبرزدي پيش از اين به تحمل هفت سال حبس تعزيري و 10 سال محروميت از حقوق اجتماعي محكوم شده بود و با توجه به اينكه از 27 خرداد سال 78 در زندان است و بيش از سه چهارم دوران حبس خود را سپري كرده است، مشمول آزادي مشروط مي‌‏شود و مقامات زندان بايد به اين موضوع توجه كنند.
وكيل حشمت‌‏الله طبرزي همچنين از عدم ابلاغ احكام بدوي، تجديدنظر و نظر ديوان عالي كشور به خود انتقاد كرد و گفت: معلوم نيست دادگاه تجديدنظر چگونه نسبت به حكم بدوي كه هنوز به بنده به عنوان وكيل طبرزدي ابلاغ نشده، رسيدگي كرده است. ابلاغ حكم از قوانين آمره است و طبق آيين دادرسي ابلاغ آن لازم‌‏الاجراست.
بهراميان با اشاره به انتقاد موكلش در نگهداري خود در سلول انفرادي، گفت: طبرزدي مي‌‏گويد كه حدود سه سال است در انفرادي به سر مي‌‏برد اما دادگاه اين مورد را به زندان اعلام نكرده است تا با احتساب ايام انفرادي مدت محكوميت وي كاهش يابد. اگر ايامي كه موكلم در سلول انفرادي به سر برده است، محاسبه شود، وي بايد از زندان آزاد شود.
وي همچنين نسبت به عدم رفع توقيف سند منزل موكلش انتقاد كرد و گفت كه تاكنون اموال طبرزدي كه با حكم شعبه سوم دادگاه انقلاب ضبط شده، به خانواده وي مسترد نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حشمت‌‏الله طبرزدي پيش از اين از سوي دادگاه انقلاب تهران به اتهام اقدام عليه امنيت كشور از طريق تشكيل جبهه دموكراتيك ايران و توهين به رهبري به تحمل 14 سال حبس و 10 سال محروميت از حقوق اجتماعي محكوم شده بود كه اين رأي در دادگاه تجديدنظر به اتهام اقدام عليه امنيت كشور به پنج سال و به اتهام توهين به رهبري به دو سال حبس و در مجموع به تحمل هفت سال حبس و 10 سال محروميت از حقوق اجتماعي كاهش يافت كه ديوان عالي كشور نيز اين رأي را مورد تأييد قرار داد.

Copyright: gooya.com 2016