جمعه 15 اردیبهشت 1385

درگيري يك تشكل شبهه نظامي با دانشجويان در دانشگاه سهند تبریز، تبريز نيوز

پيمان پاك مهر . روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:00989144157400

تبريز نيوز:سرويس سياسي:يك تشكل شبهه نظامي،با ايجاد درگيري،مانع از برگزاري جشنواره دو روزه كانون ها و تشكل هاي دانشجويي ، در دانشگاه صنعتي سهند تبريز شد.

در اين جشنواره دانشجويي كه قرار بود با حضور تشکل های دانشجویی شامل انجمن اسلامی دانشجویان، شورای صنفی دانشجویان و بسیج دانشجویی، و نیز کانون های فرهنگی دانشجویی منجمله کانون شعر و ادب، کانون موسیقی، کانون تئاتر، کانون فیلم و عکس و... تشكيل شود با دخالت يك تشكل شبهه نظامي به درگيري انجاميد.

درگيري در این جشنواره كه مجوز آن به تصویب شورای فرهنگی دانشگاه صنعتی سهند تبریز رسیده و قرار بود در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 13 و 14 اردیبهشت 85 ، در اين دانشگاه برگزار شود، از زماني آغاز شد كه يك دختر دانشجو به عنوان مجری پشت تریبون قرار گرفت بطوريكه اين موضوع با مخالفت شديد برخي از اعضا يك تشكل شبهه نظامي مواجه و هنگامی که برگزار کنندگان جشنواره حاضر به تغيير مجری نبودند، برخي از اعضا اين تشكل اقدام به برهم زدن مراسم و قطع بلندگوها کردند.

گفته مي شود،رهبر اين تشكل شبهه نظامي خود شخصا دست به چنين عملي زده و هنگامی که با اعتراض دانشجویان روبرو شده به آن ها گفته است: «زور داریم، انجام می دهیم. اگر شما هم زور دارید انجام دهید!». ولي برگزار کنندگان اين جشنواره با مشاهده چنين رفتاري به قصد عدم ايجاد تنش از خواسته خود کوتاه آمده و اعلام کردند که برنامه مجری ندارد.

اما در روز دوم جشنواره - پنجشنبه 14 ارديبهشت 85- اعتراض چند تن از اعضا تشكل شبهه نظامي به پخش موسيقي در غرفه ها به درگیری فیزیکی با مسيولان اين غرفه ها نيز کشیده شد.

در اين روز در بخش ديگري از برنامه یکی از دخترهاي دانشجو جهت نواختن تار ، به روی صحنه رفت كه پس از آن يك عضو اين تشكل شبهه نظامي عليرغم اين كه این بخش از برنامه نیز مانند ساير بخش هاي آن قبلا به تصویب شورای فرهنگی دانشگاه رسیده بود ، براي بار دوم اقدام به قطع بلندگوی مراسم نمود، ولي این بار با مقاومت جدي دانشجويان برگزار کننده برنامه روبرو شد.

اين عمل با واكنش شديد دانشجویان حاضر در سالن مواجه شد كه با کف و سوت خواستار کوتاه نیامدن برگزار کنندگان اين جشنواره شدند.

گفته مي شود،رهبر اين تشكل شبهه نظامي با مشاهده اعتراض شديد دانشجويان فورا با دکتر {سه نقطه} ، تماس گرفته و از وي خواسته تا اجرای موسیقی توسط یک دختر دانشجو را متوقف كند كه در نهايت دكتر {سه نقطه} اين دستور را اجرا مي كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در این هنگام با پافشاری دانشجویان حاضر در صحنه، مسيولان برگزار کننده جشنواره، ختم جشنواره را اعلام و از پشت تریبون خطاب به همه گفتند: ترجیح می دهیم جشنواره را تعطیل کنیم تا بیش از این مورد تحقیر و توهین قرار نگیریم.

در اين ميان دانشجويان خشمگين در حاليكه اقدام برخي از اعضا اين تشكل شبهه نظامي را توهين به دانشجو و دانشگاه خطاب كردند در واكنش به چنين رفتاري اقدام به پرتاب صندلي ها كردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتي سهند تبريز ، با فریاد « دكتر {سه نقطه} ، از تشكل شبهه نظامي دستور می گیرد» از سالن جشنواره خارج و در اين تجمع اعلام كردند كه قصد دارند در روزهاي آينده تجمع اعتراض آميزي در اين دانشگاه برگزار كنند.

گفتني است ، مجوز برنامه گراميداشت "روز جهانی کارگر"، كه قرار بود توسط انجمن اسلامی دانشجویان اين دانشگاه در این جشنواره، برگزار شود توسط هیات نظارت دانشگاه لغو و انجمن اسلامی موفق به اجراي برنامه در اين جشنواره نشد.

همچنين شورای صنفی دانشجویان نیز به دليل عدم حضور مسيولان دانشگاه صنعتي سهند تبريز، موفق به اجراي برنامه "پرسش و پاسخ دانشجويان با معاونت آموزشی و ريیس آموزش دانشگاه"، نشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درگيري يك تشكل شبهه نظامي با دانشجويان در دانشگاه سهند تبریز، تبريز نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016