شنبه 16 اردیبهشت 1385

نظرات امير محبيان درباره حزب متبوعش "نوانديشان ايران اسلامي"، ايسنا

* «نوانديشان ايران اسلامي» حزب موسمي نيست
* از دولت به شكل مطلق حمايت نمي‌كنيم
* با اصول‌گرايان رابطه‌اي دوستانه داريم



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

امير محبيان خبر داد كه حزب متبوعش با عنوان «نوانديشان ايران اسلامي» چندي پيش از كميسيون ماده 10 احزاب مجوز گرفته و هدف آن گردآوري نيروهاي نوانديش عقل‌گرا و ميانه‌رويي است كه دغدغه‌ي ملي و ديني دارند.

امير محبيان، روزنامه‌نگار و كارشناس مسائل سياسي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: اعضاي نوانديشان قصد دارند مردم‌سالاري ديني را با روش‌هاي مدرن و با اتكا به باورهاي ديني و ملي پياده كنند.

وي ادامه داد: در صحنه‌ي سياست چندي است كه شاهد تخاصم و درگيري نيروها هستيم كه موجب نگراني است. احزاب به جاي اين‌كه به دغدغه‌ي اصلي مردم بپردازند، عمدتا به درگيري‌هاي لفظي مي‌پردازند كه از نظر ما درست نيست. ما معتقديم بايد فضاي جديدي ايجاد شود كه نيروهاي اهل فكر و انديشه در احزاب ماهيت بهتري بيابند و بهتر بتوانند در فضاي جامعه حضور پيدا كنند. هم‌چنين معتقديم با اتكا به اين عناصر مي‌توان فضاي جامعه را تغيير داد و باورهاي ديني جامعه‌ي ايراني را به لحاظ رشد و پيشرفت به بالاترين حد ممكن رساند.

محبيان با بيان اين‌كه اين حزب اعلام موجوديت كرده و در حال حاضر فرايند پذيرش اعضا و ايجاد ساختارهاي تشكيلاتي را مي‌گذراند و احتمالا تا چند ماه آينده به صورت رسمي فعاليتش را آغاز مي‌كند، گفت: نكته‌ي مهم اين نيست كه ما هرچه زودتر فعاليتمان را آغاز كنيم، بلكه آن‌چه مهم است اين است كه بايد فكر مطرح شود و با فكر و مصرف كردن انديشه، مباحث ساختاري حزب را پيش برد.

عضو موسس حزب نوانديشان ايران اسلامي با بيان اين‌كه استقبال خوبي از ايجاد اين حزب شده كه باعث دلگرمي است، گفت: ما سعي داريم كساني را كه دغدغه‌ي ايران و اسلام دارند، گرد هم آوريم.

محبيان با بيان اين‌كه اعضاي مؤسس حزب متبوعش مشخص شده و انتخاب اعضاي شوراي مركزي نيز مراحل خود را طي مي‌كند، در مورد برخي از اظهارنظرها مبني بر اين‌كه اين حزب در آستانه‌ي انتخابات خبرگان تشكيل شده است، گفت: به نظر من برادراني كه چنين اظهارنظرهايي مي‌كنند، عجله مي‌كنند، قضاوت را بايد به موقعي واگذاشت كه رفتار يك گروه سياسي بروز كند، البته اين صحبت درست است كه احزاب ما به صورت فصلي و در موقع انتخابات فعاليت مي‌كنند و اين مسأله به آنها آسيب زده، ولي حزب نوانديشان ايران اسلامي حزب انتخاباتي نيست، بلكه حزبي صاحب فكر، ميانه‌رو و عقل‌گراست كه مي‌خواهد مردم‌سالاري ديني را محقق كند.

اين فعال سياسي درباره رابطه‌ي حزب متبوعش با دولت نيز اظهار داشت: احزاب به عنوان نهادهاي مدني در واقع واسط بين مردم و قدرت هستند. ما نگاهي حمايتي نسبت به دولت آقاي احمدي‌نژاد داريم، ولي موضعمان در راستاي تأييد مطلق نيست و اميدواريم از طريق انتقادهاي معقولانه و نگاه طرفدارانه اشكالات را مطرح كنيم؛ به نحوي كه دولت در مسير بهتري، پيشرفت و حركت كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد رابطه‌ي اين تشكل با تشكل‌هاي سياسي اصول‌گرا نيز اظهار داشت: رابطه‌ي ما با ديگر تشكل‌هاي اصول‌گرا رابطه‌اي دوستانه است. ما آنها را جريان هم‌فكر خود مي‌دانيم، البته ممكن است با برخي از آنها داراي اختلاف روش باشيم و از طرفي ديگر با برخي نيز در مورد برخي از بنيادها داراي اختلافات كوچك، ولي ما بنا را بر اختلاف نگذاشته‌ايم، بلكه بر نقاط اشتراك تأكيد داريم و معتقديم جامعه به اندازه‌ي كافي از اختلافات آسيب ديده است. ما سعي داريم روابط دوستانه‌ي خود را با تشكل‌هاي اصول‌گرا گسترش دهيم و سعي مي‌كنيم از فضاي اختلاف و درگيري دوري كنيم.

محبيان هم‌چنين در مورد حضور اين تشكل در انتخابات خبرگان و شوراهاي شهر ‌گفت: در انتخابات خبرگان حضور ما چندان موضوعيتي ندارد چون اين انتخابات مربوط به بخشي از روحانيت است، ما از مشاركت حداكثري مردم و افزايش آرا حمايت مي‌كنيم. براي انتخابات شوراها نيز در حال حاضر برنامه‌اي براي شركت نداريم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نظرات امير محبيان درباره حزب متبوعش "نوانديشان ايران اسلامي"، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016