یکشنبه 17 اردیبهشت 1385

آيت‌الله‌جنتي: شوراي نگهبان در بررسي‌ صلاحيت‌ها وارد حيطه خصوصي افراد نمي‌شود، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۱۷‬

دبير شوراي نگهبان قانون اساسي گفت: شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت- ها وارد زواياي زندگي مردم و مسائل داخلي و خانوادگي نمي‌شود.

به گزارش روز يكشنبه دفتر ارتباطات و اطلاع رساني شوراي نگهبان، آيت الله "احمد جنتي" در جمع مديران اين شورا افزود: ما در حريم (احوالات) شخصي و پشت پرده‌هاي افراد وارد نمي‌شويم.

وي با بيان اينكه "زواياي زندگي مردم و مسائل خانوادگي مرزهاي ممنوعه" است"، تاكيد كرد: هيچ كس حق ورود به مرزهاي ممنوعه را ندارد.

دبير شوراي نگهبان اظهار داشت: در بررسي صلاحيت ها، آن مسائلي كه معلوم و روشن است و پشت پرده نيست مثل فعاليت‌ها و موضع گيريها ملاك قرار مي گيرد.

جنتي، رعايت صداقت، دقت و تقوا را در انجام امور ضروري دانست و تصريح كرد: شوراي نگهبان بايد حافظ و مدافع حقوق و آراء مردم باشد.

وي انتخابات مجلس خبرگان رهبري را متفاوت از ديگرانتخابات دانست و گفت: اصل مهم در اين انتخابات، مشاركت گسترده، آگاهانه و با شكوه مردم در پاي صندوق‌هاي راي است كه همه بايد براي تحقق اين مهم تلاش كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان عليه ايران بويژه در بحث انرژي هسته اي، گفت: دشمن به دنبال براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران و يا حداقل تضعيف نظام به گونه‌اي است كه توان مقابله با توطئه‌ها را نداشته باشد.

جنتي با برشمردن توطئه‌هاي دشمن درزمينه‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و قوميت ها، افزود: در حال حاضر تفرقه افكني، خطرناك‌ترين توطئه دشمن است و لازم است مردم، مسئولان و گروههاي سياسي با حفظ وحدت با اين توطئه خطرناك مقابله كنند.

Copyright: gooya.com 2016