یکشنبه 24 اردیبهشت 1385

اعلام آماده باش در کرمان، اعتراض مجلس به قتل عام ۱۱ شهروند کرمانی، ايلنا

آفتاب : تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به قتل عام 11 نفر شهروندان کرمانی توسط اشرار در جاده بم - کرمان که شب گذشته روی داد اعتراض کردند. علی زادسر نماینده جیرفت در این باره گفت: چگونه است که یک باند تروریست به راحتی ملبس به لباس نیروهای انتظامی وارد کشور می شوند و مثل آب خوردن خون مردم بی گناه کشورمان را می ریزند. به گزارش خبرنگار پارلمانی ما زادسر در تذکر آیین نامه ای تصریح کرد: جناب رييس با توجه به اينكه شما يكي از سران قوا و عضو شوراي عالي امنيت ملي و نماينده افتخاري بم هستيد، خدمت شما عرض مي‌‏كنم كه اگر با قاطعيت فاجعه بزرگ و خطرناك تاسوكي را پيگيري مي‌‏كرديد، ديگر شاهد تكرار چنين حادثه هولناكي توسط اين گروه كه در مزدوري آنها شبهه‌‏اي نيست، نبوديم.


وي با اشاره به كشته شدن 11 نفر از هموطنان در منطقه سه راهي جيرفت- بم- كرمان اظهار داشت: چطور است كه يك باند تروريست به راحتي ملبس به لباس نيروهاي انتظامي كشور مي‌‏شوند و در راهي پرترافيك مسير را مي‌‏بندند و مثل آب خوردن خون مردم بيگناه را می ریزند و از آن فيلم گرفته و در داخل و خارج از كشور پخش مي‌‏كنند.

زادسر: ما به عنوان نمايندگان اين مناطق واقعا از مردم شرمنده‌‏ايم. اگر به داد و فريادهاي برادر گرامي دكتر شهرياري (نماینده زاهدان) توجه مي‌‏شد، علاوه بر ناامني در منطقه سيستان و بلوچستان، هم اكنون نظاره‌‏گر ناامني در كرمان خصوصا بم نبوديم.
نماینده جیرفت تصریح کرد: جاي تاسف است كه درجنوب استان كرمان با بنز خاور كلاشينكف و اسلحه قاچاق مي‌‏كنند.

لطفا شما با ساير اعضا شوراي عالي امنيت ملي بويژه وزارت كشور بگوييد پاسخ مردم را بدهند كه آنها تاكي بايد شاهد چنين حوادثي باشند.

وی اظهار داشت: بهتر است براي مقابله با اين حوادث و ايجاد امنيت در جامعه به سپاه و بسيج نيز ماموريت دهيم تا به كمك نيروهاي انتظامي بيايند وگرنه مردم به اين نتيجه خواهند رسيد كه حاكميت در ايجاد امنيت در كشور ضعيف است.

حداد عادل رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: تذكري كه شما و پيش از اين نماينده زاهدان داده‌‏اند، مهم است و متاسفانه هنوز گروگانهاي حادثه قبلي نيز آزاد نشده‌‏اند و ما نيز نكاتي كه گفتيد را در نظر مي‌‏گيريم.

در همین راستا مختار وزیری نماینده کهنوج نیز طی تذکر آیین نامه ای گفت: تبعات حوادث هولناک تاسوکی و کرمان بسیار سنگین خواهد بود و مردم در صورت مشاهده ادامه این مساله به اقدامات دیگری دست خواهند زد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اظهار داشت: فاجعه دیشب در مسیر بم – جیرفت – کرمان واقعا دردناک بود و موجب تنفر همه جهانیان و نفرت افرادی است که دغدغه حقوق بشر را دارند.
نماینده کهنوج خطاب به وزیری گفت: عمق فاجعه دردناك‌‏تر از يك تذكر كتبي و شفاهي است و وظيفه شما به عنوان نماينده افتخاري مردم بم و رييس مجلس نبايد از كنار اين قضيه ساده بگذريد و تقاضا دارم از مسوولان اطلاعاتي و امنيتي دعوت كنيد تا در جلسه‌‏اي غيرعلني به عمق مساله بيشتر پرداخته شود.

وي اظهار داشت: تبعات اين حوادث بسيار سنگين است و مردم اگر مشاهده کنند اين روند ادامه دارد، دست به اقدامات ديگري مي‌‏زنند كه گفتن آن در اين تريبون كه به طور مستقيم هم از راديو پخش مي‌‏شود، جايز نيست.

حداد عادل رئیس مجلس نيز در پاسخ به این تذکر گفت: از آقای بروجردي، رييس كميسيون امنيت ملي درخواست مي‌‏كنم با دعوت مسوولان و نمايندگان مناطق مربوطه به ابعاد اين حادثه بپردازند.

جلسه کمیسیون امنیت ملی با فرمانده قرارگاه شرق
در همین خصوص علاء الدین بروجردی رييس كميسيون امنيت ملي گفت: امروز بعد از ظهر از فرماندهي قرارگاه شرق كه اخيرا به دستور رهبري تاسيس شد، دعوت کردیم تا در كميسيون حاضر شود و از نمايندگان استان مربوطه نيز دعوت مي‌‏كنيم كه در جلسه حاضر شوند.

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه هرگونه خريد تجهيزات و اقدامات عملي در برقراري امنيت در اين مناطق مستلزم بودجه است لذا اميد است که با توجه به اينكه بودجه امنيتي و قرارگاه شرق و بسيج در لايحه بودجه دچار كاستي شد، اين مساله در متمم بودجه جبران شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعلام آماده باش در کرمان، اعتراض مجلس به قتل عام ۱۱ شهروند کرمانی، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016