سه شنبه 26 اردیبهشت 1385

مصاحبه صدای آمریکا با خسرو کردپور روزنامه نگار در کردستان در رابطه با تحصن دانشجویان دانشگاه کردستان

آقای کردپور با خبر شدیم که تعدادی از دانشجویان دانشگاه کردستان دیروز دست به تحصن زده اند، لطفا" ما را در جریان جزئیات این رویداد قرار دهید.

- روز دوشنبه تعدادی از دانشجویان دانشگاه کردستان دست به تحصن اعتراضی زدند ؛ به گفته یکی از دانشجویان شرکت کننده در تحصن ، شمار متحصنین به 200 نفر می رسید وهدف ازآن ،اعتراض به وضعیت فرهنگی دانشگاه وبیان مطالبات دانشجویان اعلام گردید. دانشجوی مذکور در این باره گفت : سه کانون هه ژان ، شعروادب واهورا و تشکل انجمن اسلامی دانشجویان ، حدود 6 ماه است که به دلایل واهی در تعلیق به سر می برند و طرحهای آنها بررسی نمی شود و عملا" محکوم به انفعال شده اند. این فعال دانشجویی ادامه داد قبل از عید نوروز جلسه ای با حضور مسئولین دانشگاه برگزار شد که هیچ نتیجه ای نداشت ،اما دانشجویان با نامه و مکاتبه مشکلات کانونها و انجمن را مطرح و دنبال می کردند اما پاسخی دریافت نکردند تا اینکه در بیانیه ای که شنبه صادر گردید از مسئولین خواسته شد که در جلسه ی پرسش و پاسخ عمومی شرکت کنند ،اما در ساعت مقرر مأموران حراست با حضور در آمفی تئاتر درب آن را بسته و مانع از حضور دانشجویان شدند ،وی افزود: همین بی توجهی ها و بی اعتنائی ها به خواست دانشجویان ، منجربه این تحصن گردید.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تجمع اعتراض آمیز دیروز دانشجویان ، با سخنرانی فعالین دانشجویی دانشگاه کردستان و خواندن سرود یار دبستانی حدود 5 ساعت به طول انجامید ودرپایان دانشجویان با تشکیل حلقه ای با دست های گره کرده و خواندن سرود یار دبستانی به تحصن خود پایان دادند. امروز حراست دانشگاه کردستان به دستور مسئولین از ورود به دانشگاه افرادی که در تحصن دیروز شرکت کرده بودند ممانعت به عمل آوردند واین دانشجویان نیز در جلو درب دانشگاه به تحصن خود ادامه دادند.

Copyright: gooya.com 2016