چهارشنبه 27 اردیبهشت 1385

قنبري، عضو مشاركت: جريان سومي كه چراغ خاموش حركت مي‌كند با رو شدن دستش براي مردم كارش تمام است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

يك عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي گفت: اين‌كه گفته مي‌شود جريان سومي كه وارد عرصه‌ي سياسي شده خود مردم هستند لفظي فريبنده است، زيرا اين جريان فرصت‌طلب در پي استفاده از اختلافات است.

قنبري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: متاسفانه بايد اذعان داشت كه تاكنون حركتي در جهت نهادينه شدن احزاب صورت نگرفته و برخي افتخار مي‌كنند كه جزو احزاب نيستند، اين در حالي است كه مسوولان اجراي از طرق انتخابات رياست جمهوري اخير توسط يك تشكيلات منسجم و مشخص به قدرت رسيدند و اين نشان از يك تعارض است.

وي ادامه داد: متاسفانه اين بحث مطرح است كه نه تشكيلات راست و نه تشكيلات چپ بلكه يك تشكيلات سومي بايد كشور را از گرفتاري برهاند، اما اين تشكيلات سوم هيچ گاه جايگاه و ماهيت روشني براي مردم نداشته و به نظر من اين‌كه مي‌گويند جريان سوم خود مردم هستند، لفظي فريبنده است، زيرا اين جريان فرصت‌طلب در پي استفاده از اختلافات است.

وي خاطرنشان كرد: مردم به حدي از بلوغ رسيده‌اند كه به حزب ناشناخته‌اي كه مرامنامه‌ي مشخصي ندارد، راي نمي‌دهند و اگر در شرايط خاصي راي آوردند، نبايد تصور كنند مردم همواره اين‌گونه فكر مي‌كنند.

نماينده‌ي دوره‌ي ششم مجلس شوراي اسلامي جريان‌هاي چپ و راست را جريان‌هايي ريشه‌دار دانست و اظهار داشت: اگر احزاب راست و چپ در شرايطي نتوانسته‌اند اعتماد مردم را جلب كنند، با خودسازي و اصلاح روش‌هاي خود در جهت پاسخ به مطالبات مردم مي‌توانند گرايش آن‌ها را جلب كنند و تاثيرگذاري بيشتري داشته باشند تا جريان خلق‌الساعه‌اي به نام جريان سوم نتواند سرنوشت مردم را در دست بگيرد.

قنبري گفت: در دنيا تجربه ثابت كرده است احزاب چپ و راست كه در تاريخ ريشه دارند در عرصه‌هاي سياسي همواره رقابت مي‌كنند. اما جريان سوم مسلما جرياني حاشيه‌اي است كه نه در جايگاه و مقام تحزب مي‌تواند پايگاه قوي داشته باشد و نه در ذهن مردم، تنها ممكن است به صورت موقتي زماني كوتاه پديد آيند و در شرايطي پيروز شوند اما اين جريان كه في‌البداهه به وجود آمده جايگاه مستحكمي براي مردم نخواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت با تاكيد بر اين‌كه جريان سوم دوام و تباري نخواهد داشت، افزود: اين جريان همواره مترصد فرصت است تا تشكيلاتي داشته باشد و هميشه بدون پرچم و به اصطلاح چراغ خاموش حركت كرده است و در شرايطي نيز توانست راي مردم را جلب و با شيوه‌هاي تبليغي رقيب را از ميدان به در كند، اما معتقدم اين جريان نمي‌تواند به اين شيوه حركت خود را ادامه دهد و زماني كه دستشان براي مردم رو شود كارشان تمام است.

Copyright: gooya.com 2016