پنجشنبه 28 اردیبهشت 1385

وزیر کشور: بیشتر عاملان بمب گذاری ‌های خوزستان دستگیر شده اند، ایران از باثبات ‌ترین کشور‌‌های منطقه است، مهر

وزیر کشور از دستگیری بیشتر عاملان بمب ‌گذاری ‌های خوزستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار "مهر" در قم، حجت‌الاسلام مصطفی پور‌محمدی عصر امروز پنجشنبه در مدرسه علمیه معصومیه طی سخنانی به بررسی حوادث و ناآرامی‌ها اخیر سیستان و بلوچستان، کرمان و بمب‌گذاری‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: فضای خوزستان طوری بود که بیشتر عاملان بمب‌گذاری در آن شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین در مورد کشته شدن تعدادی از مردم در بم گفت: در این حادثه افرادی که با افسران اطلاعاتی برای انجام مأموریت‌های متفاوت در ارتباط بودند شناسایی شدند و تلاش می‌کنیم به محض اطمینان کامل از فعالیت آنها در این زمینه، هر چه زودتر آنها را دستگیر کنیم.

وزیر کشور بمباران تبلیغاتی دشمنان را عاملی برای احساس نا‌امنی و ترس در میان مردم دانست و اظهار داشت: از 27 سال پیش تاکنون حوادث زیادی توسط دشمنان طراحی و انجام می‌شد ولی دشمنان طی دو سال اخیر به منظور افزایش ناهنجاری‌ها در بین مردم و بزرگنمایی حوادث جنگ روانی ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: یکی از شگرد‌های دشمنان ایجاد تفرقه و نفاق بین مردم و دولت و تضعیف حاکمیت است تا از این طریق ناامنی را در توده‌‌های مردم افزایش دهند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی همچنین از مطبوعات داخلی خواست تا با پوشش خبری نادرست زمینه‌های جنگ ‌روانی دشمنان علیه ایران را فراهم نکنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به شهید شدن تعداد زیادی از پاسداران، سربازان و نیرو‌های مسلح طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته آدم ربایی در سیستان‌ و بلوچستان افزایش داشته که این موارد با پشتیبانی و حمایت خارجی‌ها تشدید می‌شود.

وی علت ناآرامی‌ ها در سیستان و بلوچستان را وجود سرویس‌های جاسوسی در افغانستان، ناآرامی و وجود گروهک‌های زیاد در پاکستان و وجود مناطق صعب ‌العبور و کوه‌های زیاد دانست.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود ایران را جزو باثبات‌ترین کشور‌‌های منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: با وجود این که تهدید‌ها، فشار‌ها و علیه ایران در طی 27 سال پس از پیروزی انقلاب افزایش یافت ولی کشور‌های غربی خودشان اعتقاد دارند که ایران با استقامت‌ترین کشور منطقه است.

Copyright: gooya.com 2016