جمعه 29 اردیبهشت 1385

جعجع، رئيس فالانژيست‌هاي سابق لبنان: چهار ديپلمات ايراني ربوده شده، به دست نيروهاي لبناني كشته شده‌اند، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس فالانژيست‌هاي سابق لبنان ادعا كرد،چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان به دست نيروهاي لبناني كشته شده‌اند.


به گزارش فارس، "سمير جعجع" رئيس هيئت اجرايي حزب "نيروهاي لبناني" در مصاحبه با روزنامه لبناني السفير گفت: چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در چهارم ژوئيه سال 1982 ميلادي در ايست بازرسي "البرباره" به دست عناصري از نيروهاي لبناني كشته شده اند.
وي افزود: ديپلمات‌هاي ايراني پس از مدت كوتاهي از بازداشت مرده‌اند و وزارت دفاع لبنان تحقيقات همه جانبه‌اي در اين باره صورت داد.
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا چهار ايراني ربوده شده در لبنان كشته شدند يا در فلسطين گفت: «آنها در لبنان بدست برخي عناصر نيروهاي لبناني كشته شده‌اند.»
اين ادعا در حالي صورت مي‌گيرد كه روزنامه لبناني الديار پيش از اين با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي حاضر نيست اطلاعاتي درباره زنده بودن يا شهيد شدن چهار ديپلمات ايراني ارائه كند، نوشت، چهار ديپلمات ايراني پس از ربوده شدن در لبنان كشته نشدند بلكه ربايندگان آنها را به اسراييل تحويل دادند.
پيش از اين نشريه فلسطيني المنار چاپ بيت المقدس نيز نوشته بود: چهار ديپلمات ايراني كه در بيروت ناپديد شدند، توسط شبه نظاميان تحت رهبري سمير جعجع به اسراييل تحويل داده‌ شده‌اند و يكي از آنها در اثر شكنجه به شهادت رسيده است.
جعجع در پاسخ به اين پرسش كه گفته مي شود پيكرهاي چهار ديپلمات ايراني در محوطه "شوراي جنگ" در منطقه كرنتينا در شرق بيروت دفن شده، پاسخ داد: دولت هاي ايران و لبنان جزئيات كامل اين موضوع را بخوبي مي‌دانند.
وي همچنين در پاسخ به پرسش ديگري در اين مورد كه چرا پرونده ديپلمات‌هاي ايراني ربوده شده در لبنان بسته نشده، ابراز بي اطلاعي كرد.
به گفته جعجع، اين موضع محور گفتگوي وي در حاشيه نشست دو روز پيش گفتگوي ملي با نبيه‌بري رئيس مجلس لبنان بوده است.
به نوشته روزنامه السفير، مقامات ايراني در ماه‌هاي اخير بطور غيرمستقيم و از طريق دوستان مشترك تماس‌هايي با نيروهاي لبناني داشته‌اند تا از سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده آگاهي يابند كه پاسخ مسئولان نيروهاي لبناني اين بود كه ربوده شدگان كشته شده‌اند.
اين روزنامه افزود: مسئولان نيروهاي لبناني "ايلي حبيقه" فرمانده كل اين نيروها در آن زمان را مسئول قتل چهار ديپلمات ايراني مي دانند و مي‌گويند جعجع در آن مرحله مسئول شبه نظاميان "نيروها" در شمال بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محسن موسوي كاردار، احمد متوسليان وابسته نظامي سفارت، كاظم اخوان عكاس و خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران و تقي رستگار مقدم راننده آنها روز چهارم ژوئيه 1982 ميلادي كه بيروت در محاصره نظاميان رژيم صهيونيستي بود، هنگام انتقال از شمال لبنان به بيروت در ايست بازرسي منطقه "برباره"در شمال بيروت ربوده شدند و از آن زمان تاكنون از سرنوشت آنها اطلاعي در دست نيست.
مقامات ايراني و لبناني تاكيد دارند، با توجه به همكاري نيروهاي لبناني در آن زمان با رژيم صهيونيستي چهار ديپلمات ربوده شده ايراني به اين رژيم تحويل داده شدند و آنها هم اكنون در يكي از زندان‌هاي اين رژيم در فلسطين اشغالي زنداني هستند.

Copyright: gooya.com 2016