شنبه 30 اردیبهشت 1385

نماينده جيرفت در مجلس: مردم براي حفظ‌جان خود در جنوب شرق كشور به اسلحه روي آورده‌اند، ايرانيوز

- تعداد افراد مسلح غير مجاز تكان دهنده‌است
- راه‌حل مسائل جنوب كشور استيضاح وزير كشور نيست
- از هيات‌رئيسه ناراضي ام اما در استيضاح شركت نمي كنم


نماينده جيرفت و عنبر آباد در مجلس شوراي اسلامي در ضرورت تدوين برنامه دراز مدت و خلع سلاح افراد مسلح غير مجاز براي حفظ برقراري امنيت در مناطق جنوب شرق و كليه نقاط كشورتاكيدكرد.

علي زادسر در گفت و گو با ايرانيوز، ضمن تقدير از اقدامات انجام شده در پيگيري حادثه اخير سه راهي بم جيرفت، كرمان گفت: نظام انرژي فوق العاده و سنگيني را مصروف مقابله با اين باند تبهكار كرده است كه قابل تقدير است. اما سوال اين است كه چرا بايد صبر كنيم تا يك سيل بيايد و بعد براي مقابله با آن سد و مانع ايجاد كنيم.

وي افزود: احداث مانع و سد بعد از يك سيل علاوه بر آن كه كار بسيار سختي است هزينه‌اي كه براي آن صرف مي‌شود نيز بسيار بيشتر از هزينه‌اي است كه مي‌توان در شرايط عادي مصروف اين كار كرد. لذا اگر در شرايط عادي همين اعتبار و انرژي را به ايجاد مانع در مقابل نا امني‌ها اختصاص دهيم اشرار و حاميان آنها در خارج از مرزها جرات اقدام چنين اقداماتي را پيدا نمي‌كنند.

زادسر با اشاره به حساسيت‌هاي منطقه جنوب شرق گفت: بايد برنامه‌‌ريزي دراز مدت براي كنترل مرزها و ايجاد امنيت دراين مناطق و كليه نقاط كشور انجام گيرد.

عضوكميسيون حقوقي و قضايي مجلس همچنين با بيان اين كه در جنوب شرق مردم براي حفظ جان خود به سوي اسلحه روي آورده‌اند، گفت: شاهد اصلي براي اين حرف، اظهارات دادستان محترم كشور بود كه اعلام كردند، قاچاق اسلحه در كشور طي ساليان گذشته 10 برابر شده است، بنده اعتقاد دارم در مناطق ما آمار مطمئناً بيش از اين حرف‌هاست و نظام براي برقراري امنيت بايد علاوه بر داشتن برنامه ريزي دراز مدت، به خلع سلاح افرادي بپردازد كه به صورت غير مجاز اسلحه در اختيار دارند.

زادسر تاكيد كرد: براساس آمار، تعداد افراد مسلح غير مجاز تكان دهنده و يك تهديد است .

نماينده جيرفت همچنين با اشاره به اقدامات موثر انجام گرفته در خصوص سانحه اخير در استان كرمان گفت: نيروهاي امنيتي و انتظامي منطقه‌اي به شعاع 200 كيلومتر را محاصره و اين باند جنايتكار را زمين گير كرده‌اند. علاوه بر آن برادر جنايتكار اصلي و سر كرده اين باند نيز زخمي شده است و منتظريم كه خبرهاي خوب ديگري را نيز بشنويم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

زادسر در خصوص بحث استيضاح وزير كشور نيز گفت: بنده از همان ابتدا عرض كردم دوستاني كه بحث هايي اين گونه را در چنين مواقعي مطرح مي‌كنند، مبناي نظرشان را به ما بگويند. در شرايط فعلي راه حل مسائل جنوب كشور استيضاح وزير كشور نيست. چنين اتفاقي نه تنها حلال نيست بلكه ناامني‌زا هم است.

وي افزود: مجلس اگر مي‌خواهد كاري كند بايدمسائلي را كه وزير كشور دركميسيون‌هاي امنيت ملي و اصل 90 مطرح مي‌كند مورد بررسي قرار داده و براي آن راه حل پيدا كند.

زادسر در پايان در خصوص استيضاح هيات رئيسه مجلس نيز گفت: بنده از هيات رئيسه ناراضي هستم ولي دراين استيضاح اظهار نظر نمي‌كنم.

Copyright: gooya.com 2016