سه شنبه 2 خرداد 1385

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز: مهدوي‌‏كني در انتخابات مجلس خبرگان كانديدا نخواهند شد، ايلنا

- حضور هاشمي‌‏رفسنجاني در مجلس خبرگان مانند رياست‌‏جمهوري غيرقابل پيش‌‏بيني است


تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي جامعه روحانيت مبارز گفت: آيت‌‏الله مهدوي‌‏كني دعوت جامعه روحانيت مبارز و جمعي از روحانيون مجلس براي حضور در انتخابات مجلس خبرگان نپذيرفتند و در اين انتخابات كانديدا نخواهند شد.

غلامرضا مصباح‌‏مقدم، نماينده تهران در پاسخ به سوال خبرنگار پارلماني" ايلنا" در خصوص حضور مهدوي‌‏كني در انتخابات گفت: ايشان براي حضور در انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگي نكردند.
وي در پاسخ به اين سوال كه هاشمي‌‏رفسنجاني در ديدار با فراكسيون اقليت مجلس حضورش در انتخابات خبرگان را همانند انتخابات رياست‌‏جمهوري به دقيقه 90 و تشخيص ضرورت موكول كرده‌‏اند، گفت: حضور هاشمي در مجلس خبرگان مانند انتخابات رياست‌‏جمهوري غيرقابل پيش‌‏بيني شده است اما به نظر نمي‌‏رسد ايشان براي حضور در انتخابات مجلس خبرگان مشكلي داشته باشند و با توجه به استقبالي كه براي حضور ايشان وجود دارد، ايشان مي‌‏توانند در انتخابات كانديدا شوند.
مصباحي مقدم همچنين در مورد تهيه ليستي از سوي مصباح‌‏يزدي براي انتخابات خبرگان گفت: چنين ليستي وجود ندارد و خيالات است.
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در خصوص كانديداتوري زنان در انتخابات مجلس خبرگان گفت: اگر زنان داوطلب شايسته‌‏اي باشند، حضور آنها در مجلس خبرگان مشكلي ندارد و ما حاضر هستيم در ليست پيشنهادي خود اسامي كانديداهاي زن شايسته را قرار دهيم و حساسيتي در اين مورد نداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به سوالي آيا جلسات مشترك جامعه مدرسين حوزه علميه قم با جامعه روحانيت مبارز هنوز ادامه دارد؟ گفت: درحال حاضر جلسات مشترك برگزار نمي‌‏شود، زيرا بحث‌‏ها به نتيجه نرسيده است.
وي افزود: كميته مشتركي برگزار شد كه قرار بود پيش نويسي به هر دو جامعه ارايه كند و در حال حاضر هر دو جامعه در حال بحث در مورد آن مساله هستند كه هنوز نظرات‌‏شان را به يكديگر اعلام نكرده‌‏اند.

Copyright: gooya.com 2016