چهارشنبه 3 خرداد 1385

سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات: توقيف روزنامه ايران غيرقانوني است، ايلنا

- احترام به سنت‌‏ها و قوميت‌‏ها رسالت روزنامه‌‏نگاران است

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات گفت: توقيف روزنامه ايران خارج از صلاحيت هيات نظارت بر مطبوعات است و وجاهت قانوني ندارد.

ماشاءالله شمس‌‏الواعظين در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، كاريكاتور و متن منتشر شده در روزنامه ايران را قابل دفاع ندانست اما در عين حال گفت: از آنجا كه انگيزه اهانت عمدي در اين كاريكاتور وجود نداشته است, بايد پس از سه بار عذرخواهي روزنامه ايران از خوانندگان، مساله پايان‌‏يافته تلقي مي‌‏شد.
وي تصريح كرد: كاريكاتوريست روزنامه ايران خود آذري‌‏زبان است و قصد اهانت به آذري‌‏زبان‌‏ها را نداشته است اما در جوامعي كه داراي قوميت‌‏ها و فرهنگ‌‏هاي مختلف است, احترام به سنت‌‏ها و آيين‌‏هاي قوميت‌‏ها جز رسالت روزنامه‌‏نگاران است.
شمس‌‏الواعظين تخطي روزنامه‌‏نگاران از اين رسالت را غيرحرفه‌‏اي و غيراخلاقي خواند.
سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات بهترين برخورد با روزنامه ايران را احاله تصميم‌‏گيري در مورد آن به اتحاديه‌‏ها و نهادهاي صنفي دانست و گفت:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بايد تخلف صورت‌‏گرفته در روزنامه ايران به كميته انضباطي انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران سپرده و قضاوت انجمن پذيرفته شود.
وي افزود: ورود قوه قضاييه به اين ماجرا به جاي حل موضوع، مساله را پيچيده‌‏تر مي‌‏كند، الان 300 روزنامه‌‏نگار در اين روزنامه بيكار شده‌‏اند ضمن اينكه توقيف يك روزنامه آثار سياسي- اجتماعي زيان‌‏باري به همراه دارد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات: توقيف روزنامه ايران غيرقانوني است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016