شنبه 6 خرداد 1385

سناي آمريكا خواهان افشاي منبع گزارش روزنامه كانادايي عليه ايران شد، ايرنا

نيويورك، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۳/۰۶‬

كميته روابط خارجي مجلس سناي آمريكا، سفير اتاوا در واشنگتن را مامور كرد تا در اين‌باره تحقيق كند كه آيا دولت كانادا براي افشاي منبع يك گزارش غيرواقعي عليه ايران در روزنامه كانادايي "نشنال پست" كاري انجام داده است.

نشنال پست، جمعه هفته گذشته در گزارشي مدعي شده بود مجلس ايران قانوني را تصويب كرده كه در صورت اجرا، يهوديان و ساير اقليت‌هاي ديني در ايران بايد نشان و علامتي را بر لباس خود بدوزند كه مشخص‌كننده وضعيت آنان در ملاء‌عام باشد!
اين روزنامه درعين حال روز چهارشنبه در تكذيبيه‌اي نوشت كه براي چاپ اين مطلب فريب فردي به نام امير طاهري را خورده است و از خوانندگان اين روزنامه بخاطر چنين اشتباهي عذرخواهي كرد.

طاهري در روزنامه‌هاي آمريكا نيز گزارش‌هايي ساختگي و جعلي عليه ايران را به چاپ مي‌رساند و از جمله كساني است كه پيوسته از آمريكا مي‌خواهد عليه ايران دست به حمله نظامي بزند.

سناتور ويليام دلهانت از حزب دمكرات در نشست كميته سنا به مايكل ويلسون سفير كانادا در آمريكا گفت: من مي‌دانم روزنامه كانادايي نشنال پست گزارشي مبني بر اين كه مجلس ايران قانوني را به‌تصويب رسانده كه به موجب آن از يهوديان و مسيحيان خواسته شده است بر روي لباس‌هاي خود نشان مخصوص نصب كنند منتشر كرد كه ثابت شد اين گزارش دقيق نبوده است.

اين سناتور آمريكايي افزود: آيا دولت كانادا درباره منبع اين گزارش به خصوص تحقيق كرده است؟ و اگر اين كار انجام گرفته، آيا منبع آن براي مردم كانادا افشا شده است؟
سناتور دلهانت تصريح كرد: با توجه به حساسيت زمان در ارتباط با ايران، چنين گزارشي به‌طور يقين يك داستان فتنه‌آميز بود.

سفير كانادا در واشنگتن نيز گفت كه من در ارتباط با گزارش روزنامه نشنال پست هيچ اطلاعي ندارم كه آيا توانسته‌ايم در اين‌باره مطلبي پيدا كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ويلسون خطاب به سناتورهاي آمريكايي افزود: در اين زمينه براي‌شما تحقيق خواهم كرد ولي در اين مقطع اطلاع ندارم كه آيا كار قطعي در اين زمينه صورت گرفته باشد.

نخست وزير زودباور كانادا نيز پس از انتشار گزارش جعلي نشنال پست عليه مسلمانان ايران موضع‌تندي گرفت كه با وجود آشكار شدن جعلي بودن اين گزارش، هنوز از ملت ايران عذرخواهي نكرده است.

برخي كارشناسان خبري در اتاوا مي‌گويند كه اكنون نخست وزير كانادا تحت فشار است و برخي از اعضاي كابينه‌اش از او مي‌خواهند شهامت به خرج دهد و با اعتراف به اشتباهش، از ملت ايران عذرخواهي كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سناي آمريكا خواهان افشاي منبع گزارش روزنامه كانادايي عليه ايران شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016