یکشنبه 7 خرداد 1385

انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران رفع توقيف روزنامه ايران را خواستار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

به دنبال چاپ و انتشار يك كاريكاتور در روزنامه‌ي ايران جمعه ‌٢٢ /‌٢ /‌١٣٨٥ كه موجب ايراد اتهام توهين به اين نشريه شده است،هيات نظارت بر مطبوعات پس از گذشت ده روز اقدام به توقيف موقت روزنامه‌ي ايران كرد و متعاقبا كاريكاتوريست و سردبير ايران جمعه به تصميم قضايي بازداشت شده، مدير مسوول روزنامه ايران تحت تعقيب قرار گرفت.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران در چارچوب قوانين و مقررات جاري كشوري و حقوق صنفي روزنامه‌نگاران از توقيف موقت روزنامه‌ي ايران و بازداشت دو روزنامه‌نگار ابراز تاسف كرده، فاراغ از ماهيت مطلب منتشر شده اعتقاد دارد:

‌١- توقيف موقت مطبوعات با قانون مطبوعات صرفا در صلاحيت مراجع و محاكم قانوني است و هيات نظارت بر مطبوعات به‌جز در موارد خاص فاقد چنين اختياري است.

‌٢- براي تحقيقات مقدماتي از متهمان پرونده (همان‌گونه كه در مورد مديرمسوول محترم روزنامه برخورد شد و قابل تقدير است) نيازي به بازداشت كاريكاتوريست و سردبير ايران جمعه نيز نبوده و لذا خواستار آزادي نامبردگان در اسرع وقت است.

‌٣- انجمن با توجه به حساسيت‌هاي موجود در كشورمان اكيدا به همكاران روزنامه‌نگاران توصيه مي‌كند نسبت به رعايت كامل قانون مطبوعات و اخلاق حرفه‌اي توجه و دقت نظر كافي به عمل آورند تا امكان بيشتر و بهتري براي انجام رسالت حرفه‌اي و استفاده از آزادي مطبوعات فراهم آيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

‌٤- انجمن با توجه به موارد پيش گفته خواهان آن است از روزنامه‌ي ايران در اسرع وقت رفع توقيف شود تا اين روزنامه و همكاران بتوانند امكان توضيح مواضع خود نسبت به موضوع پيش آمده را داشته باشند و از اين طريق به خدمات خود به جامعه و فضاي رسانه‌اي كشور ادامه دهند.

‌٥- انجمن صنفي ضمن ابراز نگراني نسبت به امنيت شغلي و استقلال حرفه‌اي كاركنان روزنامه ايران كه در پي توقيف آن بيكار شده‌اند اميدوار است با رفع توقيف از روزنامه امكان بازگشت به كار تمامي آنها فراهم آيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران رفع توقيف روزنامه ايران را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016