دوشنبه 8 خرداد 1385

نماينده اروميه در مجلس: كاريكاتور ايران فقط يك جرقه بود، مطالبات مردم به تعويق افتاده است، ايرانيوز

- كميته‌پيگيري حوادث استانهاي آذري زبان اولين اقدام عملي براي كنترل‌درگيري‌ها بود
- درگيري‌ها در نقده گسترده‌تر از ساير شهرها بود


نماينده اروميه درمجلس شوراي اسلامي، علت به طول انجاميدن درگيري‌هاي استانهاي آذري زبان كشور را بي توجهي مسئولان و كافي نبودن تدابير انديشيده شده دراين جريان عنوان كرد.

عابد فتاحي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري ايرانيوز در خصوص علت به درازا كشيده شدن حوادث استانهاي آذربايجان غربي و شرقي گفت: اگر مسئولان زودتر به اين مساله توجه مي‌كردند، اين جريان بدون كمترين مشكلي خاتمه پيدا مي‌كرد.

وي افزود: از آنجائيكه تدابير انديشيده شده كافي نبود، درگيري‌ها در برخي شهرها، به خشونت كشيده شد از جمله در شهر نقده در آذرباييجان غربي ابعاد اين مساله وسيعتر بود.

وي در ادامه با اشاره به گروه‌هاي خارجي كه به اين درگيري‌ها دامن مي‌زنند، افزود: علاوه بر كشورهايي كه با هدف دشمني با ايران به اين قضيه دامن مي‌زنند برخي گروه هاي سياسي داخلي نيز قصد بهره‌برداري سياسي انتخاباتي از اين جريان را دارند ضمن اينكه مطالبات عقب مانده مردم هم مزيد بر علت شده است.

وي كاريكاتور روزنامه ايران جمعه را عامل اصلي به وجود آمدن اين جريان ندانست و افزود: اين كاريكاتور فقط يك جرقه و آژير خطر بود و مسئولان بايد با هوشياري در برخي مسائل تجديدنظر اساسي داشته باشند و اين حواث را آرام در نطفه خفه كنند و اينقدر هزينه بيهوده نپردازند.
وي تعداد كشته شدگان نقده را 4 نفر و زخمي شده‌ها را بالاي 50 نفر اعلام كرد و افزود: آمار زخمي شدگان در نقده ابعاد وسيع‌تري نسبت به ساير شهرها داشت تا جائيكه بالاي 50 نفر دراين درگيري‌ها زخمي و مجروح شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره اقدامات انجام شده از سوي نمايندگان استانهاي آذري زبان در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: به دنبال اولين نشست نمايندگان استانهاي آذري زبان باحداد عادل رياست مجلس شوراي اسلامي كه امروز صورت گرفت، اولين اقدام عملي را در راستاي پيگيري ابعاد اين درگيري ها آغاز كرده‌ايم.

فتاحي همچنين از تشكيل كميته پيگيري حوادث استانهاي آذربايجان غربي و شرقي خبر داد و گفت: طبق تصميمي كه در اين جلسه گرفتيم مقرر شد نماينده‌اي از هر يك از استانها ويكي از نواب رئيس مجلس در اين كميته حضور داشته باشند كه اسامي اعضاي كميته از طرف مجمع نمايندگان استانها مشخص و اعلام خواهد شد.

Copyright: gooya.com 2016