سه شنبه 9 خرداد 1385

آصفي: بحث مكث يا توقف غني‌سازي در دستور كار قرار ندارد، ايسنا

- از مواضع روسيه و چين قدردانيم
- چيزي را فراتر از مسووليت‌هاي‌مان در ان.پي.تي نمي‌پذيريم



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

آصفي با اشاره به اجلاس 1+5 در وين خاطر نشان كرد: هرگز چيزي را فراتر از مسووليت‌هايمان در ان.پي.تي نمي‌پذيريم و از اروپايي‌ها مي‌خواهيم با منطق و توجه به واقعيات موجود برخورد كنند. وي هم چنين گفت: بحث مكث يا توقف غني سازي به هيچ وجه در دستور كار جمهوري اسلامي ايران قرار ندارد. وزير خارجه كشورمان از مواضع چين و روسيه درخصوص برنامه‌ هسته‌يي كشورمان قدرداني كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان كه صبح امروز (سه‌شنبه) با دو روز تاخير در جلسه هفتگي‌اش به پرسش هاي خبرنگاران داخلي و خارجي پاسخ داد.


متكي در اجلاس وزراي خارجه غيرمتعهدها

وي با اشاره به شركت وزير امور خارجه كشورمان در اجلاس وزراي خارجه كشورهاي جنبش عدم تعهد در مالزي اظهار داشت: برنامه جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس تقويت جنبش و استفاده از ظرفيت اعضاي آن براي ارتقاي جايگاه جنبش در تصميم‌سازي‌هاي بين‌المللي است.

وي افزود: فكر مي‌كنيم جنبش عدم تعهد داراي ظرفيت‌هاي بسياري است كه بايد براي كشورهاي جنوب و تامين منافع آنها در روابط بين‌المللي مورد استفاده قرار گيرد؛ در اين اجلاس آقاي متكي علاوه بر تبيين مواضع كشور براي شركت كنندگان با وزراي خارجه كشورهاي شركت كننده در اجلاس مذاكراتي داشته و خواهند داشت.

آصفي ادامه داد: اين اجلاس اسناد مورد نياز براي اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كه در شهريور ماه آينده رياست آن از مالزي به كوبا تحويل مي‌شود را آماده مي‌كند. به هر حال جمهوري اسلامي ايران از ظرفيت اين جنبش براي مقابله با يكجانبه‌گرايي برخي قدرت‌هاي بزرگ استفاده خواهد كرد.


بيانيه خاص براي ايران در اجلاس غيرمتعهدها

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه چرا در اجلاس وزراي خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در مالزي صدور بيانيه‌اي مستقل در حمايت از فعاليت‌هاي هسته‌يي كشورمان با مشكل مواجه شده؟ افزود: براي بار اول است كه مي‌شنوم در چنين اجلاسي براي موضوعي خاص بيانيه‌اي مستقل منتشر مي‌شود.

وي ادامه داد: معمولا طي اين جلسات بيانيه‌ يا قطعنامه‌اي صادر مي شود كه موضوعات مختلف در آن مطرح مي‌گردند و اينگونه نيست كه براي موضوع خاصي بيانيه‌اي خاص مطرح شود؛ به هر حال مباحث ما ادامه دارد و ما در حال رايزني هستيم و طبيعي است كه قطعنامه اين قبيل جلسات نيز براي اجماع است.

آصفي هم چنين گفت: به هر حال هنوز قطعنامه‌اي براي اجلاس عدم تعهد در مالزي قطعي نشده كه بخواهيم در خصوص آن صحبت كنيم و صدور قطعنامه‌اي مجزا نيز در دستور كار نبوده است.


وقوع وقايع بين‌المللي در مساله‌ي هسته‌يي ايران در اين هفته

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در ارتباط با اظهارات اخير سرگئي لاورف، وزير امور خارجه روسيه گفت: در خصوص اين اظهارات بايد صبر كنيم و ببينيم كه چه پيشنهادي به ايران ارايه مي‌شود، ولي اخبار متفاوتي آمده كه كشورهاي 1+5 در پايان هفته جاري جلسه‌اي خواهند داشت.

وي در ادامه با بيان اينكه تهران هنوز طرحي از سوي كشورهاي اروپايي دريافت نكرده است اظهار داشت: اروپايي‌ها بايد طرح‌شان را به ما بدهند تا آن را بررسي كنيم و ببينيم كار چگونه دنبال مي‌شود.


از مواضع روسيه و چين قدرداني مي‌كنيم

وي هم چنين درباره سفر اخير ايگور ايوانف، دبير شوراي عالي امنيت ملي روسيه به كشورمان گفت: اولا بايد از مواضع روسيه و چين در خصوص مساله هسته‌يي ايران قدرداني كنم، چه در گفتگوهايي كه بوده و چه در مواضع علني، اين كشورها سياستي مستقل به نمايش گذارده شده است.

آصفي در ادامه اظهار داشت: روسيه كشوري بزرگ، موثر و تاثيرگذار است و موضوعات مورد بحث در جريان سفر آقاي ايوانوف به تهران مسايلي عام و فراگير را شامل مي‌شد و بحث طرح روسيه نيز به عنوان مساله‌اي جانبي مطرح شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: از جمله اهداف جلسه ما با آقاي ايوانف اين بود كه چگونه پرونده هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران را مجددا در چارچوب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دهيم و طرف روسي نيز معتقد بود حتما بايد اين كار صورت گيرد و از توسل به روش‌هاي تند و خشن اجتناب شود.


طرح بحث فروش موشك در سفر ايوانوف؟

وي درباره اين كه آيا در جريان اين سفر بحث فروش موشك با برد كوتاه نيز مطرح شد؟ ادامه داد: قرار شد تبادل نظر با روس‌ها ادامه يابد و ما در آينده مجددا مذاكرات و گفتگوهايي را با روس‌ها خواهيم داشت و دليل سفر آقاي ايوانف به تهران نيز گفتگو پيرامون مساله هسته‌يي ايران بود.


تعيين سقف غني‌سازي؟

آصفي در خصوص اظهارات اخير جواد ظريف، نماينده دايم كشورمان در سازمان ملل متحد در ارتباط با درصد غني سازي مورد نظر ايران افزود:‌ درصدي كه به آن اشاره شده درصدي است كه ايران در ارتباط با تامين سوخت نيروگاه‌هايش از آن استفاده مي‌كند و فكر مي‌كنم اين موضوع به صورت دقيق برداشت نشده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: موضع ما تغيير نكرده و بسيار روشن است. بحث اين نيست كه ما چند درصد غني سازي مي‌خواهيم و اين صحبت‌ها خوب منتقل نشده، بلكه بحث اين است كه موضع ما كاملا آشكار و روشن بوده و در حال حاضر كار ما تامين سوخت براي نيروگاه‌هاست.

وي هم چنين گفت: جمهوري اسلامي ايران بر اساس حقوقش و در چارچوب آژانس عمل مي‌كند و ما از حقوقمان هرگز صرف‌نظر نمي‌كنيم و درصد اعلام شده نيز همانگونه كه گفتم براي تامين سوخت نيروگاه است كه در حال حاضر آن را دنبال مي‌كنيم و مباحث ديگر بايد بعدا بررسي شود.

آصفي در خصوص بخش ديگر اظهارات نماينده كشورمان در سازمان ملل در ارتباط با پذيرش سقف محدود غني سازي از سوي ايران اظهار داشت: همانگونه كه گفتم اين سخنان خوب منتقل نشده و اصلا اينگونه نيست كه ما غني سازي در حد محدود را بپذيريم و از اين صحبت‌ها سوء برداشت شده است و درصد اعلام شده براي تامين سوخت بوده و مراحل بعدي هم بايد از دل گفتگو با اروپايي‌ها درآيد.


توقف غني‌سازي؟

آصفي در پاسخ به اين سوال كه آيا طي روزهاي گذشته غني سازي اورانيوم در ايران متوقف شده است؟ ادامه داد: ما در حال ادامه فعاليت‌هايمان هستيم و بحث مكث يا توقف غني سازي در دستور كار جمهوري اسلامي ايران قرار ندارد و برخي اخبار در اين خصوص در حد گمانه‌زني وجود داشته، ولي ايران كارش را دنبال مي‌كند.

وي اظهار داشت: كندتر يا تندتر شدن روند انجام غني سازي در ايران گمانه‌زني رسانه‌اي است و همانگونه كه گفتم ما بر حقوقمان تاكيد داريم.


انتظار از نشست وين

آصفي در رابطه با انتظار كشورمان از اجلاس وين ادامه داد: بايد ببينيم در اين اجلاس چه طرحي مطرح مي‌شود ولي ما همواره گفته‌ايم كه چيزي فراتر از مسووليت‌هايمان در ان.پي.تي را نمي‌پذيريم و از اروپايي‌ها مي‌خواهيم كه با منطق و توجه به واقعيات موجود با اين مساله برخورد كنند.


پيشنهاد البرادعي براي تعليق غني‌سازي

سخنگوي وزارت امور خارجه هم چنين درباره اظهارات اخير محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر اينكه ايران براي جلب نظر غرب غني سازي اورانيوم را به چند سال به حالت تعليق درآورد گفت: ما قبلا نظرمان را گفته‌ايم و بر حقوق‌مان در خصوص چرخه سوخت و غني سازي اورانيوم پافشاري داريم.

وي همچنين اظهار اشت: ما اصرار داريم كه حتما مقررات بين‌المللي عملي شوند و البته آقاي البرادعي هم نظر شخصي‌شان را گفته‌اند كه اين نظر موضع ما نيست.


در غني‌سازي محدوديتي نپذيرفته‌ايم

آصفي در ارتباط با مراحل پيشرفته‌تر انجام غني سازي در كشورمان و زمان آن با تاكيد بر اينكه ما هيچ محدوديتي را از پيش نپذيرفته‌ايم، افزود: اين مساله به فعل و انفعالات بعدي پرونده هسته‌يي باز مي‌گردد؛ ولي فعلا مي‌خواهيم با آژانس به نتيجه برسيم و بر حقوقمان پافشاري داريم؛ ولي آمادگي داريم كه در چارچوب گفتگو و مذاكره به نتايج مطلوب دست يابيم.


تحقيقات هسته‌يي تا چه سطح؟

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه ايران تحقيقات هسته‌يي‌اش را در چه سطحي ادامه خواهد داد و آيا اين سطح به زنجيره‌ 164 تايي سانتريفيوژها محدود مي‌شود يا خير؟ ادامه داد: بحث تحقيقات و مساله تعداد سانتريفيوژها مساله‌اي است كه بر آن اتفاق نظر نيست و از موضوعات مذاكره است كه بايد با طرف‌هاي مقابل در رابطه با آن بحث و گفتگو شود.


همجوشي هسته‌يي

آصفي در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر همجوشي هسته‌يي در كشورمان در چه مرحله‌اي است؟ گفت: اين سوال كاملا تخصصي و حرفه‌اي است كه ترجيح مي‌دهم وارد آن نشوم و متخصصان و كارشناسان بايد در خصوص آن صحبت كنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: هر چند كه از اين مساله باخبر هستم، ولي فكر مي‌كنم اگر هر كس كار خود را انجام دهد به مصلحت نزديكتر باشد.


وساطت شوراي همكاري خليج فارس درباره پرونده هسته‌يي

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره برخي اخبار منتشر شده مبني بر احتمال وساطت شوراي همكاري خليج فارس با طرفهاي درگير با پرونده هسته‌يي كشورمان گفت: بحث وساطت مطرح نيست و ما با كشورهاي حاشيه خليج فارس ارتباطات خوبي داريم و تماس‌هاي خوبي در سطوح مختلف نيز داشته و داريم.

وي هم چنين اظهار داشت: برخي اخبار مطرح شده بود كه بعضي از اين كشورها براي تبادل نظر و طرح برخي مباحث با ايران تمايل دارند؛ ضمن اينكه اكثر كشورهاي عربي و شخص آقاي عمرو موسي طي روزهاي گذشته از حقوق ايران حمايت كرده‌اند.

آصفي افزود: ما با اروپايي‌ها، چين، روسيه و ساير كشورهاي درگير با اين مساله در حال مذاكره هستيم و بارها گفته‌ايم كه حل و فصل پرونده هسته‌يي ايران تنها از طريق مذاكره ممكن است و ما معتقديم كه با لفاظي‌هاي تند و استفاده نابجا و ابزاري از نهادهاي بين‌المللي نمي‌توان كمكي به صلح و امنيت جهاني كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: روند بررسي پرونده هسته‌يي ايران نيز نشان داده كه استفاده از نهادهاي بين‌المللي با اغراض سياسي راه به جايي نمي‌برد و جمهوري اسلامي ايران به يك ديالوگ سازنده شفاف و محترمانه نياز دارد.

وي ادامه داد: چنانچه ديالوگ مذكور در دستور كار قرار گيرد طبيعي است كه پرونده راه برون رفت خود را خواهد يافت و جريان‌هاي ماجراجويانه نيز بايد منزوي شوند.


سفر نماينده‌اي از كشورهاي عربي به ايران؟

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در خصوص سفر نماينده‌اي از كشورهاي عربي براي انتقال نگراني‌هاي اين كشورها به تهران در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌يي كشورمان گفت: ما با كشورهاي عربي و كشورهاي حاشيه خليج فارس گفتگو و مذاكره داريم و در رابطه با سفر هياتي به ايران هنوز چيزي دريافت نكرديم.


آصفي ادامه داد: ما گفتگوهاي بسياري با اين كشورها داشته‌ايم و طي اين گفتگوها دريافته‌ايم كه آنها از فعاليت‌هاي هسته‌يي‌مان خيلي نگران نيستند و اين اخبار بيشتر فضاسازي برخي كشورهاي غربي است كه به آن دامن مي‌زنند.

وي تصريح كرد: اگر قرار باشد نماينده‌اي از اين كشورها براي طرح برخي مباحث به ايران سفر كند هيچ مشكلي وجود ندارد و ما از گفتگو استقبال مي‌كنيم و بارها اعلام كرده‌ايم كه اين مساله بايد از طريق گفتگو و مذاكره حل شود.


كرزاي براي ميانجي‌گري ميان ايران - آمريكا نيامده بود

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه مدعي بود سفر حامد كرزاي، رييس جمهور افغانستان به ايران براي ميانجيگري بين واشنگتن و تهران انجام شده افزود: خود آقاي كرزاي اين مساله را رد كردند و من هم هفته قبل آن را رد كردم و بحث ميانجيگري مطرح نبوده و اگر شما اين اظهارات علني را قبول نمي‌كنيد بياييد تا بعد از جلسه من در گوشتان اعلام كنم كه چنين مساله‌اي نبوده است.


اظهارات مركل درباره ايران

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايسنا درباره اظهارات اخير آنگلا مركل، صدراعظم آلمان مبني بر اينكه سخنان رييس جمهور ايران تهديدي براي موجوديت رژيم صهيونيستي است گفت: صحبت‌هاي آقاي رييس جمهور بسيار شفاف بوده و آنچه رژيم صهيونيستي را تهديد مي‌كند سياست‌هاي آنهاست.

آصفي در ادامه اظهار داشت: خانم مركل براي پي بردن به ريشه وقايع حوادثي كه در فلسطين اشغالي رخ مي‌دهد به تاريخ نگاه كند و روشن است كه رژيم صهيونيستي با سياست‌هاي نابجا و غلطش در منطقه به صورت مشكلي درآمده و اين مشكل تنها با ايران نيست؛ بلكه تمام منطقه و كشورهاي اسلامي با اين رژيم مشكل دارند.

وي تاكيد كرد: بايد واقعيات را ديد و به ظلم و جنايات رژيم صهيونيستي كه هر روزه در اراضي اشغالي رخ مي‌دهد توجه داشت.


محل برگزاري اجلاس كشورهاي همسايه عراق

آصفي در واكنش به گمانه‌زني يك مقام مصري مبني بر احتمال برگزاري اجلاس كشورهاي همسايه عراق در آذربايجان به جاي ايران گفت: اجلاس همسايگان عراق بر اساس مصوبه اجلاس استانبول در سطح وزرا و در جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود و توافق ضمني براي اين مساله حاصل شده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: اينكه فردي مساله‌اي را اعلام كند به منزله موضع يك كشور نيست و قرار است اين اجلاس در جمهوري اسلامي ايران باشد ولي چون كشورهاي متفاوتي در آن شركت مي‌كنند بايد براي زمان آن صحبت‌هايي شود.


نشست سه‌جانبه با افغانستان و پاكستان

سخنگوي وزارت امور خارجه در ارتباط با اظهارات وزير امور خارجه كشورمان مبني بر برگزاري نشست سه جانبه با حضور نمايندگاني از افغانستان، پاكستان و ايران اظهار داشت: گفتگوهاي ما با پاكستان و افغانستان گفتگوهايي سازنده است و اين دو كشور از همسايه‌هاي ما هستند كه همكاري‌هاي عميق و خوبي با آنها داريم.

وي افزود: برگزاري برخي نشست‌هاي سه جانبه نيز همواره در دستور كار بوده ولي در حال حاضر تاريخ دقيق و مشخصي براي اين نشست مشخص نشده است.


رييس جمهور در اجلاس شانگهاي

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در بخش ديگري از اظهاراتش در رابطه با اينكه آيا دكتر احمدي نژاد در اجلاس شانگهاي شركت مي‌كند و انتظارات تهران از اين نشست اظهار داشت: فعلا حضور در اين اجلاس در برنامه‌هاي رييس جمهور ديده شده، مگر اينكه مساله‌اي خاص پيش آيد و ايشان تشريف نبرند.

آصفي افزود: انتظار ما از اين نشست تقويت همكاري‌هاي اعضا، استفاده از پيمان‌هاي منطقه‌اي براي تامين منافع كشورهاي عضو و هم چنين كشورهاي كوچكتر كه لازم است براي تقويت و تامين منافعشان در اين سازمان‌ها عضو باشند مي‌باشد.


سرنوشت هموطنان زنداني در عراق

وي درباره پيگيري وزارت امور خارجه در خصوص هموطنانمان كه در عراق زنداني شده‌اند گفت: صحبت‌هاي مفصلي در اين خصوص با مسوولان مختلف عراقي اعم از رييس جمهور، نخست وزير، رييس مجلس و ساير مقامات اين كشور مطرح شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: هم چنين ليستي كه از زندانيان ايراني در عراق تهيه شده بود، تحويل مسوولان عراقي شد و آنها قول دادند تا با رويكردي مثبت اين مساله را پيگيري كنند.


سرنوشت دو بازرگان ايراني كه در آلمان

وي در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با سرنوشت دو بازرگان ايراني كه در آلمان بازداشت شده‌اند و گروگان‌هاي موسوم به تاسوكي ادامه داد: ديروز در غياب سفير آلمان با كاردار اين كشور در تهران در خصوص تسهيل امر صدور ويزاي متقاضيان براي سفر به اين كشور براي جام جهاني صحبت مي‌كردند كه بحث بازرگانان ايراني هم مطرح شد.

آصفي هم چنين اظهار داشت: قرار شد اين مساله پيگيري شود و جمهوري اسلامي ايران در جريان امور قرار گيرد. مساله مربوط به گروگان‌هاي تاسوكي را نيز فكر مي‌كنم شوراي ،امنيت وزارت كشور و وزارت اطلاعات در موقعيت بهتري براي پاسخگويي در رابطه با آن قرار دارند.


از ورود غير قانوني به عراق اكيدا خودداري شود

آصفي خطاب به هموطنان كه آرزوي زيارت عتبات عاليات را دارند گفت: لازم است تاكيد كنم كه شهروندان محترم از ورود غير قانوني به عراق اكيدا خودداري كنند؛ چرا كه مجازات آن بر اساس قوانين عراق شش ماه حبس هست و اين براي خانواده‌هاي مبتلا بسيار دشوار خواهد بود.

ترديد ژاپن براي همكاري با ايران در پروژه آزادگان!

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره انتشار برخي اخبار مبني بر ترديد ژاپن براي همكاري با ايران در پروژه آزادگان اظهار داشت: ما تاكنون از ژاپني‌ها در اين خصوص چيزي دريافت نكرديم و الان زمان گمانه‌زني براي اين مساله نيست و هيچ قرينه‌اي در اين خصوص نداشتيم.


استخراج طلا از سوي دو شركت انگليسي در بخش‌هايي از كردستان

آصفي در بخش ديگري از اظهاراتش در رابطه با استخراج طلا از سوي دو شركت انگليسي در پاكستان و بخش‌هايي از كردستان افزود: ما در همكاري با كشورهاي مختلف بر اساس مذاكره مناقصه منافع كشور و سود و صرفه اقتصادي عمل مي‌كنيم و البته به مسايل امنيتي توجه مي‌شود.

وي ادامه داد: هر پروژه‌اي كه با هر شركت خارجي در كشور انجام شود بر اين اساس و با سياست‌ها همخواني دارد و البته من از جزييات اين مساله خبر ندارم.


نامگذاري دانشگاهي در بحرين به نام مجعول خليج عربي

آصفي در ارتباط با پخش اخبار مبني بر نامگذاري يك دانشگاه در بحرين به نام مجعول خليج عربي اظهار داشت: اين دانشگاه از سال 1979 مشغول به كار است و ما با آن نه همكاري علمي و نه دانشگاهي داريم.

وي با بيان اينكه اين قبيل نامگذاري‌ها اعتبار خود مراكز جعل كننده را خدشه‌دار مي‌كند افزود: اين نام عوضي خيلي اتفاق خاصي را در طبيعي ايجاد نمي‌كند و البته اين دانشگاه هم كار درستي نكرده و ممكن است يك سوپرماركت هم اسمي را بر روي خود بگذارد، آيا ما بايد وارد عمل شويم؟

سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اينكه اين اتفاق اصلا مهم نيست ادامه داد: ممكن است موسسه‌اي مانند نشنال جئوگرافيك يا مركزي در سازمان ملل اين اشتباه را بكند كه ما از تمام ظرفيت‌هايمان براي آن استفاده مي‌كنيم؛ ولي اين مباحث را من اصلا نمي‌بينم.


تجاوز جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به خاك لبنان

آصفي درباره تجاوز جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي به خاك لبنان در سالروز پيروزي حزب‌الله بر اين رژيم اشغالگر گفت: اين اقدام رژيم صهيونيستي در سالروز پيروزي مردم و حزب‌الله لبنان براي آن است كه پيروزي مردم را در حاشيه قرار دهد و مردم را متوجه موضوعي ديگر نمايد.

وي در ادامه اظهار داشت: ما اين اقدام را همانند ساير اقدامات رژيم صهيونيستي محكوم كرديم و از مجامع بين‌المللي خواسته‌ايم در خصوص آن واكنش نشان دهند و مانع از تداوم جنايات رژيم صهيونيستي شوند.


سفر مقامات خاص براي مشاهده مسابقات فوتبال به آلمان؟

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه آيا مقامات خاصي از كشورمان براي مشاهده مسابقات تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني به آلمان سفر خواهد كرد؟ گفت: نمي‌دانم، البته برخي از نمايندگان محترم يا شخصيت‌ها ممكن است به اين مساله علاقمند باشند؛ ولي اينكه ليست خاصي براي اين سفر تهيه شده باشد چنين نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ناكامي متقاضيان سفر به آلمان براي مسابقات جام جهاني در اخذ ويزا

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه ظاهرا 32 درصد از متقاضيان سفر به آلمان براي مسابقات جام جهاني موفق به اخذ ويزا از سفارت اين كشور نشده‌اند افزود: اين گونه نيست و روز گذشته در گفتگو با كاردان آلمان آماري كه به ما ارايه شد در حدود 17 درصد بود و آنها مي‌گويند كه تا 20 درصد هم قابل قبول است.

آصفي در پايان خاطر نشان كرد: به هر حال ما از آنها خواستيم كه اين مساله را ارزيابي كنند تا مشخص شود كه چگونه مي‌توان به اين افراد براي سفر به كشور آلمان كمك و كار آنها را تسهيل كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفي: بحث مكث يا توقف غني‌سازي در دستور كار قرار ندارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016