سه شنبه 9 خرداد 1385

وزير ارشاد: فكر نمي‌‏كنم براي استيضاح من انگيزه جدي در مجلس وجود داشته باشد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت‌‏: از اتفاقي كه بر اثر چاپ كاريكاتور در روزنامه ايران و حركتي نسنجيده همراه با غفلت و بي‌‏تدبيري كه افتاد، بسيار متاسفم. اين اتفاق هر چه بود اگر حتي در گوشه‌‏اي از اين كار، يك انديشه و انگيزه شيطنت‌‏آميز دخيل بوده باشد، توهين بزرگي به مردم آذربايجان و به همه مردم ايران بود و در نهايت جاي تاسف داشت.

محمدحسين صفار هرندي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: مردم آذربايجان نشان دادند‌‏, پيماني كه با امام (ره) و انقلاب دارند و وفاداري‌‏شان به كشور عزيزمان، چيزي نيست كه با يك كار جاهلانه مخدوش شود. اين پيوند مستحكم‌‏تر از زمان‌‏هاي ديگر ادامه دارد و ‌‏آذربايجان پاره زيبايي از تن ايران اسلامي است.
وي با اشاره به وضعيت فعلي روزنامه ايران، تصريح كرد: دستگاه قضايي به زودي حاصل رسيدگي‌‏هاي خود را به اطلاع عموم مردم خواهد رساند و ما اميدواريم هيچ وقت هيچ روزنامه‌‏اي به خاطر خطايي كه انجام مي‌‏گيرد، از دور انتخاب مردم خارج نشود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اين نكته كه روزنامه ايران منتسب به دولت است, گفت‌‏: البته دولت فرصتي را براي ترويج ديدگاه‌‏ها و پيام‌‏هاي خود از دست داده است، اين مساله نشان‌‏دهنده اين نكته است كه دولت با هر فرد يا هر دستگاهي كه مصالح و منافع ملي را ملاحظه نكند و موجب تشويش اذهان عمومي مردم شود, رو در بايستي ندارد و حتي فرزند خودش را هم قرباني مي‌‏كند.
صفار هرندي درباره شايعه استيضاح‌‏ خود در مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت‌:‏ در اين زمينه چيزي به شكل رسمي منعكس نشده است و فكر نمي‌‏كنم كه نمايندگان محترم به صورت جدي انگيزه‌‏اي براي كاري داشته باشند كه احتمالا خيلي حجت قانوني ندارد. اگر هم‌ ‏چنين اتفاقي بيفتد, اين جزو حقوق حقه مجلس است و اگر منصفانه و بر اساس مصالح عمومي نظام به چنين نتيجه‌‏اي برسند، براي من هيچ ‌‏مشكلي وجود ندارد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در توضيح اين مساله تاكيد كرد‌‏ :به لطف خدا با چنگ و دندان به اين منصب‌‏ها نچسبيده‌‏ايم و بر اساس احساس وظيفه آمده‌‏ام و گرنه كار اصلي من روزنامه‌‏نگاري است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صفارهرندي عنوان داشت: اگر هم اين جا آمدهام، به اعتبار اين بود كه بعضي‌‏ها تشخيص دادند اگر فردي از خانواده فرهنگ و هنر اين جا بيايد و آب و جارويي كند، شايد باعث رونق در اين كار بشود. به همين دليل خودم را از ابتدا يك تداركاتچي ديدم و در اين صحنه حاضر شدم ، لذا به لطف خدا اين منصب‌‏ها را وسيله‌‏اي براي اعتبار نمي‌‏دانم, اينها را امام ( ره ) به ما ياد داده است.

Copyright: gooya.com 2016