چهارشنبه 10 خرداد 1385

پورمحمدي، وزير کشور: "مردم سالاري ديني" به عنوان مدل مطلوب پذيرفته شده است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۳/۱۰‬

حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي وزير كشور گفت: امروز مفاهيم انقلاب اسلامي به ويژه مدل سياسي ما كه همانا مردم سالاري ديني است در بسياري از جوامع اسلامي بعنوان مدل مطلوب پذيرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، پورمحمدي روزچهارشنبه‌در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به قدرت پيام دهي انقلاب اسلامي افزود: اگر انقلاب اسلامي بتواند فراورده‌هاي خود را بصورت انبوه ارايه دهد و مفاهيم انقلاب قدرت صادراتي پيدا كند، ماندگار است.

وزير كشور گفت: امروز انقلاب اسلامي، قدرت رقابت با مدل‌هاي رايج جهاني يافته است.

وي تصريح كرد: امروز مفاهيم ارزشي و ارزشهاي انقلاب بازتوليد شده است و اگر بازتوليد صورت نمي‌گرفت، نمي‌توانستيم ارزشها را در برابر سير تحولات حفظ كنيم.

وزير كشور اظهار داشت: در محتواي ارزشي و بن مايه‌هاي فكري و ذهني انقلاب نياز به يك بازتوليد بود.

وي تصريح كرد: فكر مي‌كردند با استحاله از درون، ما را مضمحل مي‌كنند و نهايتا ظاهر و صورت و نيز حجم عظيمي از مشكلات مي‌ماند كه در آن دست و پا بزنيم و الهامات انقلاب هم نمي‌تواند جواب اين مشكلات را بدهد.

پورمحمدي با بيان اينكه توسعه مبنايي و پايدار در بستر اصولگرايي اتفاق مي‌افتد، گفت: انقلاب اسلامي با توجه به نيازها و مطالبات مردم و تحولات بين‌المللي ، ظرفيت تجديد داشت و فضاي اصولگرايي بعنوان گفتمان غالب ظهور كرد.

وزير كشور اظهار داشت: طبعا رقبا، نمي‌گويم دشمنان كه بگويند دچار توهم شده‌ايد، در عرصه بين‌المللي اجازه نمي‌دهند كه مفاهيم انقلاب اسلامي به صورت يك برج و باروي ماندگار درآيد. زيرا تمامي مسايل اقتصادي و امنيتي كشورهاي بزرگ را تحت تاثير قرار داده است.

وي افزود: طبيعي است در اين ميدان رقابت سخت، اتفاقات سختي بيفتد.

احتمال اتفاقات سخت وجود دارد و كسي كه در اين ميدان هست بايد خود را براي مواجهه با اتفاقات سخت آماده كند.

پورمحمدي با اشاره به تحولات منطقه‌اي در عراق، افغانستان، سوريه و لبنان و نيز تحولات بين‌المللي گفت: ما سه دهه، تجارب مهمي را پشت سر گذاشتيم و اكنون در مسير تداوم اين مسير هستيم. تقريبا تمامي مدلها را در ايران تجربه كردند، اما ناكام ماندند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير كشور اضافه خاطر نشان كرد: چندي پيش آمريكايي‌ها جلسه‌اي در يكي از كشورهاي منطقه برگزار كردند و چند نفر از ايراني‌ها به همراه سه استاد صرب كه طراحان فروپاشي يوگسلاوي بودند، را دعوت كردند.

وي افزود: در اين جلسات به ايراني‌هاي شركت‌كننده ، آموزش داده بودند كه چطور شورش‌هاي اجتماعي راه بيندازند و چگونه نقاط گسل را فعال و تشديد كنند و اين نقاط گسل را به هم مرتبط كنند.

پورمحمدي با اشاره به "دستور العمل‌هاي بسيار دستگاههاي مسوول در هيات حاكمه آمريكا عليه ايران"،اضافه كرد: تصويب بودجه ‪ ۷۵‬ميليون دلاري و مطالبي كه تاكنون منتشر شده، حكايت از مسايل جانبي مي‌كند. اسرائيلي ها هم راهكارهايي را مطرح مي‌كنند. اروپايي‌ها نيز در طراحي‌ها عليه ايران همنوايي دارند اما خودشان را دم تيغ نمي‌دهند.

Copyright: gooya.com 2016