پنجشنبه 11 خرداد 1385

وزير خارجه آمريکا: حاضريم با ايران پای ميز مذاکره بنشينيم، آفتاب

آفتاب : در آستانه نشست وزيران خارجه اعضای دائم شورای امنيت و آلمان در وين برای بررسی پرونده هسته ای ايران ،واشنگتن برای نخستين بار برای گفتگوی مستقيم با تهران در اين زمينه اعلام آمادگی کرد.وزارت امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه با انتشار بيانيه ای به نقل از کاندوليزا رايس، اعلام کرد:در صورتی که ايران بپذيرد فعاليت غنی سازی اورانيوم و فراوری هسته ای خود را متوقف کند آمريکا آماده است به گفتگوهای مستقيم ديگر کشورها با ايران بپيوندد.

اين بيانيه تاکيد می کند:آمريکا حاضر است بر سر ميز مذاکره با " نمايندگان ايران" حاضر شود.

رايس خاطر نشان کرده است :دولت آمريکا اين پيشنهاد را مطرح می کند تا به تعهد خود برای يافتن راهی ديپلماتيک برای حل اين بحران و "تقويت چشم انداز موفقيت" چنين روشی تاکيد کند.

اين نخستين باری است که آمريکا برای پيوستن به مذاکرات رهبران اتحاديه اروپا با ايران، که سال گذشته پس از از سرگيری غنی سازی اورانيوم توسط ايران به حال تعليق درآمد، تمايل نشان داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين بسياری از شخصيتهای جهانی و حتی دولتمردان سابق آمريکايی از کاخ سفيد خواسته بودند برای برون رفت از بن بست هسته ای موجود با ايران پای ميز مذاکره بنشيند.

بيشتر صاحب نظران ،اعلام آمادگی هرچند مشروط آمريکابرای گفتگو با ايران در مورد مناقشه هسته ای را ،چرخشی آشکار در سياستهای کاخ سفيد ارزيابی می کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير خارجه آمريکا: حاضريم با ايران پای ميز مذاکره بنشينيم، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016