پنجشنبه 11 خرداد 1385

"ايران بدون توقف غنی سازی آماده مذاکره با آمريکاست"، بی بی سی

جمهوری اسلامی به پيشنهاد ايالات متحده برای پيوستن اين کشور به مذاکرات برای حل مساله هسته ای ايران واکنش نشان داده است.
روز پنجشنبه، 1 ژوئن، از قول سخنگوی وزارت خارجه ايران گزارش شد که اين کشور به انجام مذاکرات با ايالات متحده در باره برنامه هسته ای خود تمايل دارد اما فعاليت خود در زمينه غنی سازی اورانيوم را متوقف نمی کند.

بر اساس اين گزارش، سخنگوی وزارت خارجه مجددا موضع جمهوری اسلامی در باره از سرگيری روابط با ايالات متحده را مطرح کرده و گفته است به اين منظور، لازم است آمريکا رفتار خود را تغيير دهد.

روز چهارشنبه، 31 مه، وزير خارجه ايالات متحده اعلام داشت که اين کشور آمادگی پيوستن به مذاکرات هسته ای با ايران را دارد مشروط به اينکه ايران فعاليت خود در غنی سازی اورانيوم را کنار بگذارد.

همچنين، جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، گفت که کشور وی در نظر دارد رهبری تلاش برای حل بحران هسته ای ايران از راه های ديپلماتيک را در دست بگيرد.

قرار است نمايندگان پنج کشور عضو دايم شورای امنيت و آلمان روز پنجشنبه در وين تشکيل شود و در مورد واکنش نسبت به بحران هسته ای ايران تصميم گيری کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از انتشار اظهارات وزارت خارجه، خبرگزاری دولتی ايران - ايرنا - پيشنهاد ايالات متحده را يک تلاش تبليغاتی توصيف کرده و يکی از نمايندگان مجلس ضمن مثبت دانستن هر نوع گفتگويی، بر ادامه برنامه غنی سازی اورانيوم تاکيد نهاده بود.




دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"ايران بدون توقف غنی سازی آماده مذاکره با آمريکاست"، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016