پنجشنبه 11 خرداد 1385

وزير نفت: لحن تهديدآميز آمريكاعامل افزايش قيمت نفت است، ايسنا

هرگز در زمينه چرخه‌ سوخت هسته‌يي به مذاكره نخواهيم پرداخت

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


خبرگزاري آسوشيتدپرس با مخابره‌ي اين كه وزير نفت ايران اعلام كرده است «هرگز در زمينه‌ي چرخه‌ي سوخت هسته‌يي به مذاكره نخواهيم پرداخت» نوشت، وزير نفت ايران گفت كه كشورش هرگز در خصوص برنامه‌ي تحقيقاتي هسته‌يي خود با آمريكا به مذاكره نخواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خبرگزاري آمريكايي افزود: سيد كاظم وزيري هامانه كه براي شركت در يكصد‌و چهل‌ويكمين نشست سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) در كاراكاس به سر مي‌برد، در گفت‌وگويي با شبكه تلويزيوني ونزوئلا، با انتقاد از واشنگتن به دليل بالا بردن قيمت نفت از طريق لحن‌ تند و تهديد‌آميز سياسي، احتمال مذاكره با آمريكا در زمينه برنامه‌ي صلح‌آميز هسته‌يي ايران را رد كرد.

وي در اين گفت‌وگو تصريح كرد: ما هرگز در زمينه چرخه‌ي سوخت هسته‌يي كه با تلاش دانشمندان كشورمان به آن دست پيدا كرده‌ايم، به مذاكره نخواهيم پرداخت.

وي همچنين اعلام كرد كه قيمت‌هاي بالاي نفت در مدت اخير نتيجه تهديدهاي مداوم آمريكا عليه ايران است.

با وجود اعلام مكرر ايران مبني بر آن كه به هيچ وجه حاضر به تعليق غني‌سازي نيست، وزير امور خارجه‌ي آمريكا روز چهارشنبه نتوانست از تمايل كشورش براي مذاكره با ايران چشم پوشي كند و اين امر را موكول به توقف فعاليت‌هاي غني‌سازي و فرآوري اورانيوم از سوي ايران كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايران بارها تاكيد كرده‌است كه صرفا برنامه‌اي صلح‌آميز را در زمينه‌ي هسته‌يي دنبال مي‌كند و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز در گزارش‌هايش اعلام كرده كه هيچ انحرافي را در فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران مشاهده نكرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير نفت: لحن تهديدآميز آمريكاعامل افزايش قيمت نفت است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016