سه شنبه 11 مهر 1385

حسام فيروزی، فعال حقوق بشر و پزشک معالج احمد باطبی بازداشت شد، خبرنامه اميرکبير

دکتر حسام فيروزی فعال حقوق بشر و پزشک معالج احمد باطبی ظهر روز سه شنبه ۱۱/۷/۸۵ در حاليکه پس از دريافت احضاريه دادگاه انقلاب به همراه خانواده خود به دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده بود پس از بازگشت از دادگاه در داخل منزل مسکونی خود بازداشت شد. بازداشت اين پزشک فعال حقوق بشر در حالی با حمله به منزل مسکونی وی صورت می گيرد که وی پس از مراجعه به دادگاه انقلاب با پاسخ منشی دادگاه مبنی بر عدم حضور کارشناس پرونده روبه رو شده بود و قرار بر حضور در دادگاه انقلاب در روز بعد به وی ابلاغ شده بود که پس از خروج از دادگاه و ورود به منزل با حمله نيروهايی که به گفته خود قصد انتقال وی به بند ۲۰۹ اوين را داشتند مواجه می گردد.
گفتنی است دکتر حسام فيروزی از فعالين حقوق بشری و پزشک مداوای زندانيان سياسی و از جمله احمد باطبی است که در زمينه وضعيت سلامتی زندانيان سياسی و حقوق آنان فعال بود. وی چندی پيش در پی زندانی شدن مجدد احمد باطبی و اعتصاب غذای وی نسبت به خطری که جان باطبی را تهديد می کرد هشدار داده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نظر می رسد با گسترده تر شدن تور برخوردهای امنيتی و فراگير شدن نگاه امنيتی توطئه انگار در تمای حوزه های جامعه، از اين پس تعداد بيشتری از شهروندان در معرض خطر برخورد ، زندان و فشار از سوی
نهادهای امنيتی جمهوری اسلامی قرار دارند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حسام فيروزی، فعال حقوق بشر و پزشک معالج احمد باطبی بازداشت شد، خبرنامه اميرکبير' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016