یکشنبه 15 بهمن 1385

سرپرست دادسرای فرودگاه: قرارممنوع‌الخروج شدن هاشم آقاجری ازسوی دادگاه انقلاب صادرشده و قابل اعتراض است، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

سرپرست دادسرای ناحيه‌ی ۹ با بيان اين‌که قرار ممنوع‌الخروج شدن هاشم آقاجری از سوی دادگاه انقلاب صادر شده، اظهار داشت: مدت قرار عدم خروج از کشور شش ماه بوده و از طرفی اين قرار قابل اعتراض است.

صابری زفرقندی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ی ممنوع‌الخروج شدن هاشم آقاجری اظهار داشت: قرار ممنوع‌الخروج شدن از سوی دادگاه انقلاب صادر شده و نمايندگی وزارت اطلاعات در فرودگاه مهرآباد نيز از خروج وی جلوگيری کرده است.

وی در توضيح فرآيند صدور قرار عدم خروج از کشور گفت: برای متهم قاعدتا قرار تامين صادر می‌شود و علاوه بر اين قرار، طبق ماده ۱۳۳ آيين دادرسی کيفری دادگاه‌های عمومی، قرار عدم خروج متهم از کشور را نيز دادگاه می‌تواند صادر کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرپرست دادسرای ناحيه ۹، مدت زمان قرار عدم خروج از کشور را ۶ ماه عنوان کرد و افزود: بعد از اتمام مدت ۶ ماه دادگاه می‌تواند با توجه به دلايل و قراين، اين مدت را تمديد کند و از سويی اين قرار قابل اعتراض است.

صابری زفرقندی اظهار داشت: بر اساس بخشنامه‌ی رياست وقت قوه‌ی قضاييه برای اين‌که مستقيما از طرف دادسرا يا دادگاه در مورد ممنوع‌الخروج شدن يک فرد با اداره گذرنامه مکاتبه نشود، اين امر بايد از طريق دادستانی کل کشور صورت گيرد و دادستانی کل آن را به اداره گذرنامه ابلاغ کند.

وی خاطرنشان کرد: قرار عدم خروج برای افراد بر مبنای شخصيت آنان نيست و اين امر تاثير چندانی در صدور يا عدم صدو قرار ممنوع‌الخروج شدن ندارد.

Copyright: gooya.com 2016